Zpracování tématu: "Bůh"

Drazí fotografové, téma „Bůh“, které jsem Vám posledně vypsal, bylo svým způsobem výjimečné. Bylo totiž vlastně neviditelné. Možná i právě proto nabízelo svobodné a mimořádně široké možnosti vizuálního uchopení a zpracování. Od konkrétních užívaných zástupných symbolů boha až po abstraktnější a subjektivnější obrazové pojednání. Vzhledem k tomu, že fotografie je jako médium mimořádně konkrétní, a také že téma bylo vypsáno na první polovinu známé okurkové sezóny, měl jsem trochu obavu z malé odezvy od Vás. Ta se naštěstí nevyplnila a fotografií přišel dostatek.

Jediným zástupcem židovského boha byla tato mimořádně tradicionalisticky pojatá fotografie. Dva klasické symboly judaismu téměř s matematickou přesností zakomponované do zlatého řezu. Strohost v kompozici podpořena i světelným šerosvitem v černobílém řešení.

Panteismus
JE...i není

Panteismus zastupují tyto tři fotografie různých přístupů ale se zvláštnostmi přírody v hlavní roli. První se zajímavou mlhou, do které ubíhá zábradlí. Přesto že jde o minimalistickou kompozici, nebo právě proto, by si autor měl dávat pozor na to málo co v obraze je. A to nakloněné zábradlí bude diváky se smyslem pro rovnováhu určitě rušit. Taky bych asi zvážil, jestli umělou vinětaci nevyužít plynulejším a výraznějším způsobem, nebo ji zcela nevynechat.

Druhá je extrémně barevně pojednaná fotografie paprsků slunce. Vcelku průměrného typu. Na internetu se najdou i zajímavější kousky.

Třetí fotografie s duhou by pro své výraznější působení potřebovala zajímavěji strukturovaný a něčím výjimečnější strom v popředí.

dva Bohové

A s pro mě vítěznou fotografií zpátky ke křesťanství. Fotografie s názvem Dva bohové pro mě obsahově dál posouvá téma bůh, proto jsem se pro ni rozhodl. Navíc zajímavě a atypicky pracuje i s formální stránkou. I když v popředí je velice výrazné černé dělo, zaostřeno je naopak na sochu Krista v pozadí. Linie bílých stožárů vystupujícím z děla jsou sice trochu kuriózní, ale jako rytmus fungující. Navíc jakoby stojící před kázajícím Kristem. Navzdory zjevně ostrému slunci výborně plasticky nasvíceno a hlavně i zpracováno, protože i černé dělo i nejsvětlejší tóny ve fotografii mají ještě kresbu. I černobílé řešení je správně zvoleno, protože čistá modrá obloha by byla v barevném provedení příliš dominantní.

Kamil Varga

Téma na srpen 2012

Fotografie do tématu na srpen 2012 „A přece se točí“ můžete posílat do konce měsíce. Seriál „Okem profesionála“ nabízí každému začínajícímu i pokročilému fotografovi možnost zpracovat zadané téma a nechat si své snímky zhodnotit profesionálem. Každý měsíc či dva je vypsáno nové téma a je jen na vás, jakým způsobem ho ztvárníte. Hodnotí se především nápad, kreativita a originální pojetí.

Fotografie na téma „A přece se točí“ můžete posílat do 31. srpna 2012, 24:00 na adresu: fotoaparat@fo­toaparat.cz
Maximální počet fotografií: 2 (dvě)
Technické parametry: max. 500kB, max. 800 pxl delší strana
Hodnotí: profesionální fotograf Milan Šusta
Vyhlášení tématu najdete ve FotoBlogu.

Pro vaši informaci, jak jste zpracovali minulá témata seriálu Okem profesionála

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram