Zpracování tématu: "Po setmění"

Téma "Po setmění" se dá pojmout mnoha způsoby a fotografickými žánry. Z Vaší strany se na fotografiích objevila velmi široká a rozdílná škála témat a pojetí. Některé snímky byly zpracovány s profesionální pečlivostí, jiné postrádaly základní kompoziční pravidla.

Milí fotografové, téma „Po setmění“, které vám zadal můj kolega, se dá pojmout mnoha způsoby a fotografickými žánry. Z Vaší strany se na fotografiích objevila velmi široká a rozdílná škála témat a pojetí. Některé snímky byly zpracovány s profesionální pečlivostí, jiné postrádaly základní kompoziční pravidla. Našly se i takové, které bych do tohoto tématu nezařadil, a byly zde i snímky, které nepřekročily stín tématického klišé.

Z došlých snímků jsem vybral několik „finalistů“, ze kterých jsem se snažil vybrat ten nejlepší. Podle mého názoru nejradostnější snímek toho, co se kolem nás může odehrávat po setmění.

Za vaše snažení jsme ve spolupráci s Centrem FotoŠkoda připravili malou odměnu pro autora vybrané fotografie. Tentokrát ji získala Johana Římánková za fotografii „Strašidla“.

Loď pod hvězdami

Fotografie vyzařuje atmosféru magické krajiny, která je ale narušena člunem v popředí, který zbytečně rozbíjí kompozici a je natolik deformován, že z fotografie není jasné, zda objekt měl znásobit magickou náladu podpořenou tajemnou barevností celé fotografie, nebo tuto náladu naopak narušit.

Ohňostroj na pobřeží

Na první pohled velmi zajímavá fotografie, která ale není z kompozičního hlediska nikam posunuta. Celá atmosféra snímku je zajímavě podpořena neostrostí, u které si nejsem zcela jist, zda byla tak úplně záměrná.

Mořská krajina fotografovaná v protisvětle by byla zajímavým pohledem na kontrast mezi černou pevninou a mořskou vodou, která vytváří žlutě zářící abstraktní obraz. Tento dojem je bohužel absolutně narušen popředím fotografie, kde jsou zbytečně a úplně mimo kompozici umístěny části lehátek, která vytvářejí takzvanou srostlici s pozadím fotografie.

Pohled na vodu valící se z temnoty je nafotografován z pečlivě vybraného úhlu a kompozičně je velmi dobře zpracován. Včetně využití nenápadné s-křivky. Jednoduchá a velmi zajímavá tonalita atmosféru fotografie jen podporuje. Této fotografii není v podstatě co vytknout, naopak u „čtenáře“ může fotografie podpořit jeho představivost. Snad jedinou mojí připomínkou je u takovéto fotografie naprostá zbytečnost orámování.

Loket

Fotografie spíše pohlednicového charakteru, která je ovšem velmi dobře a zajímavě zpracována. Z technického hlediska jí není co vytknout. Z pohledu diváka bych možná přivítal tmavší oblohu, aby měla fotografie o něco tajemnější atmosféru.

Strašidla

Nejasný a neostrý noční záběr dvou siluet na břehu vody je ukázkovým příkladem fotografie, která nemusí nutně zobrazovat konkrétní krajinu ani město, a přesto má v sobě zvláštní působivost. I když je tento záběr velmi jednoduchý, je z něho cítit radost a optimismus.

Tolik tedy k říjnovému tématu. Nezapomeňte posílat fotografie do listopadového tématu „Kořeny“, ve kterém můžete naplno popustit uzdu své fantazii.

Pro vaši informaci, jak jste zpracovali minulá témata seriálu Okem profesionála

     

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (2)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram