Zpracování tématu: "Dialog"

Vážení přátelé fotografové. Na rozdíl od posledního mnou vyhlášeného a hodnoceného tématu „Autoportrét“ Vám moje poslední „Dialog“ zjevně moc nesedlo. I když je zajímavé, že několik Vašich docela nápaditých příspěvků k minulému Autoportrétu by bylo vlastně vhodných i k tématu Dialog.

Vážení přátelé fotografové.
Na rozdíl od posledního mnou vyhlášeného a hodnoceného tématu „Autoportrét“ Vám moje poslední „Dialog“ zjevně moc nesedlo. Většina Vámi zaslaných příspěvků je bohužel průměrných a bez nápadů. I když je zajímavé, že několik Vašich docela nápaditých příspěvků k minulému Autoportrétu by bylo vlastně vhodných i k tématu Dialog.

Za vaše snažení jsme ve spolupráci s Centrum FotoŠkoda připravili malou odměnu pro autora vybrané fotografie. Tentokrát ji za fotografii věrný stín… získala Alena Kanková. Fotografie do tématu na květen 2011 „Supermarket“ můžete posílat do konce měsíce.

A přitom téma nabízelo nejenom možnost nafotografovat dva na sebe gestikulující lidi, ale i výrazněji stylizované přístupy – třeba i neživé předměty v nějakém zajímavém vztahu – dialogu. Nebo třeba surrealistický přístup, jehož nádherným příkladem jsou Švankmajerovy Možnosti dialogu. I když v tomto případě film, jeho nápady jsou striktně vizuální.

Začnu asi ukázkami z nejhojněji zastoupené skupiny – dvojicí v dialogu.

Po sousedsku dialog
Co myslíš synu Kamarádky u kafe

Fotografie pouze informativního charakteru patřící jen do rodinného alba. Diváky, kteří fotografované osoby osobně neznají a nemají k nim žádný vztah, bohužel moc nezaujmou.

Dědci na odpolední besedě

O něco lépe na nezainteresovaného diváka působící snímek podobného typu. Dřímající staří pánové ale nejsou až takovou překvapující skutečností, která by běžného diváka nějak zvláště zaujala. Možná by pomohl nějaký větší celek, který by umožnil zajímavou interakci s prostředím. Těžko ale vědět jaké přesně bylo a jaké možnosti nabízelo. Černobílé zpracování je určitě dobře zvoleno. Komponováno mohlo být o něco níže. Nad hlavami je zbytečně moc prostoru a nohy chybí.

Boj o lízátko

Jako kontrast oproti předešlé zařazuji výrazně dynamičtější dialog opačného pohlaví. Souboj o lízátko. Fotografie je založena na kontrastu těl. Hnědé tónování se mi v tomto případě nelíbí a nevidím pro něj ani žádné opodstatnění. Strohé černobílé řešení by bylo určitě lepší a dramatičtější.

Za asi nejzajímavější ze skupiny komunikujících dvojic považuji tento postřeh z ulice. Na fotografii pravděpodobně matka a syn vtipně dokládající tezi, že jablko nepadá daleko od stromu. Fotografie je pojata stroze jak po kompoziční, tak hlavně po stránce barevného ladění, což je dobře, protože divák se může plně soustředit na hlavní prvek obrazu.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Taffey
    Taffey
    19.05.2011 12:10

    Tak pokud bych měl k fotografii přistupovat stylem fotky Boj o lízátko, tak se dám radši na štrykování. V článku jsou pěkné fotky, ale zrovna tahle je opravdu katastrofální. Ne výtvarně, dokonce bych řekl, že se mi líbí, ale tou strojeností a nahraností. Nikdo mě nepřesvědčí, že je to momentka. Působí to na mě falešně. Ale provedené to je dobře.

  • Radek Burda
    Radek Burda
    20.05.2011 09:02

    jedina - a to vitezna - fotografie je "dialog". Ukazat Dialog jako mechanicke "povidani" je nejnemotornejsi klise a naprosta ztrata soudnosti a take tomu odpovida pitomost zobrazeni.

    Ale rekl bych, ze duvodem bude spis roubovani hovadin z nekonecnych supliku zpusobenych nahlymi hnutimi mysli, nez zamysleni se nad pojmem a ruznymi valery a vyznamy Dialogu...

  • rulisa
    rulisa
    25.05.2011 23:06

    Ale jako téma se mi to líbí. I ta vítězná kočka, a nakonec i ten boj o lízátko, nevadí mi takhle ujetě stylizovaný fotky, když je z nich cítit, jak se při tvorbě všichni bavili a šlo jim to od srdce. :-)
    Ostatní jsou - pravda - nuda.

  • Radek Burda
    Radek Burda
    26.05.2011 07:58

    Boj o lizatko je presne ten typ fotek, kdy mame modelky a volny cas.. a tak se sejdeme a "delame fotky"...ostatne, jiste si -ruliso- pamatujes z teto serie i dalsi fotografie...

    vis, ono to "hej, ksichti se, delame fotky", ono to z toho je citit na sto honu.

  • rulisa
    rulisa
    26.05.2011 22:02

    No právě, kdyby se to tvářilo jakože doopravdy, bylo by to blbý. Ale ono se to tváří prostě tak, jak to je.
    Hele, jak se od toho liší třeba moje a Deeina nahá zadnice na parkúrovým rahně? Akorát jinou orientací ksichtu. Tak co. :-)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (5)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram