Chcete se na nové verzi fotoaparat.cz poprvé přihlásit se svým starým účtem? Použijte prosím aktivační formulář.
RSS feed
  • Robert Vano - výstava fotografií a nová kniha "Memories"

    Robert Vano vystavuje v OD Kotva - poprvé kompletně v barvě! Ode dneška ji můžete navštívit v Dancing House galerii ve třetím patře. Výstava navazuje na novou knihu "Memeories", která obsahuje více než sto devadesát barevných a černobílých fotografií, které vznikaly od roku 1968 až po současnost. Patronkou výstavy a knihy je herečka Iva Janžurová, slavnostní vernisáž proběhla v úterý 4.10.

     0
  • 19.8. je Světový den fotografie. Víte proč?

    V den vydání článku, 19. srpna, máme Světový den fotografie. Chtěli byste vědět proč zrovna dnes? Pokusíme si to krátce přiblížit. Rovnou prozradím, že to má souvislost s jednou ve skutečnosti slepou uličkou historie fotografování. Ale více v článku...

     0
  • Vícenásobný osvit papíru

    Montáž pomocí vícenásobného osvitu fotografického papíru je opakem sendviče, kdy pod zvětšovákem exponujeme jeden papír postupně několika různými motivy. Můžeme tak v klasické komoře vytvořit prakticky libovolnou kompozici. Nevýhodou však může být značný odpad. O tom, jak na to, se dočtete v následujícím článku.

     0
  • Velkoformátová fotografie v architektuře

    V posledním z trojice článků bych se chtěl věnovat víc technickému popisu „fotografické disciplíny“, která je pro velkoformátovou fotografii typická. Je to fotografie architektury.

     0
  • Velký formát a fotografie krajiny

    Fotografování krajiny je jednou z nejpopulárnějších fotografických disciplin. Je to fotografie, kde technicky bezchybné provedení se zachycením detailů je základním požadavkem. A to je přesně oblast, kde velkoformátová kamera má nesporné výhody oproti digitálním technologiím nebo kinofilmové či středoformátové fotografii.

     3
  • Fotografie a velký formát I.

    Psát v dnešní době o fotografování na velký formát, když technika a zájem fotografů především z oblasti amatérské směřuje k miniaturizaci a k digitalizaci, může někomu připadat jako anachronizmus. Vývoj fotografické techniky velkoformátové aparáty v mnoha odvětvích zcela vytlačil. Používat dnes běžně velkoformátové reprodukční aparáty například v tiskárnách, to už je skutečně rarita. Přesto i dnes je řada oborů, kde se s velkoformátovou fotografií setkáváme a zatím se dá říci, že je nezastupitelná. Nebude tedy na škodu se s jejími základy seznámit.

     3
  • Jak se vyrábějí filmy?

    Možná, že vás někdy při prohlížení krásného negativu či pozitivu napadla otázka, jak se takový film vůbec vyrábí. Možná, že jste se setkali i s nějakými vadami, které jsou způsobeny problémy v technologii. Současné zejména barevné filmy jsou opravdové "high-tech" výrobky. Přečtěte si něco o tom, jak se vlastně filmy, se kterými pracujeme, vyrábějí.

     0
  • Charakteristické vlastnosti filmů II.

    V druhém díle věnovaném vlastnostem klasických filmů dokončíme přehled nejdůležitějších vlastností filmů. Dozvíte se, proč je jako limitující rozlišení klasického barevného filmu 80 čar/mm u materiálu Fuji Velvia 50. Zároveň zde najdete i celkové shrnutí hlavních výhod a nevýhod klasického záznamu. Článek navazuje na díly Digitální záznam nebo film a Charakteristické vlastnosti filmů I.

     0
  • Charakteristické vlastnosti filmů I.

    Tento článek navazuje na úvodní díl Digitální záznam nebo film? (odkaz zde), kde jsme probrali rozlišovací schopnost obecně. Digitální záznam a záznam na klasický film mají odlišný fyzikální základ. Abychom mohli správně porovnat jejich výhody a nevýhody, musíme si neprve podrobněji projít jejich jednotlivé základní vlastnosti. Dnes tedy začneme se základními charakteristikami záznamu na klasický film.

     0
  • Digitální záznam nebo film?

    Digitální záznam nebo film? To je v současnosti asi nejvíce probíraná otázka ve fotografické branži. Zarytí příznivci obou směrů pronášejí mnohé argumenty, případně se vysmívají jedni druhým. Jako obvykle, je u nové věci mnoho nejasností a „mlžení“, které výrobci obratně využívají spolu s agresivní reklamou. Nejasnosti pramení rovněž z toho, že filmový materiál a elektronický obrazový snímač pracují na odlišných principech, a na výsledné kvalitě zobrazení se tedy podílejí odlišné parametry a vlivy - z toho důvodu také není možné použít jednoduché přímé porovnání. Dnes se zaměřím na vysvětlení pojmu rozlišovací schopnost záznamového média, jak se měří a z čeho vychází.

     0

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace