Články v sérii - Škola světla Jana Pohribného
-
AKTIVNÍ LUMINOGRAFIE - POKROČILÉ TECHNIKY, ŠKOLA SVĚTLA JANA POHRIBNÉHO, 20. DÍL
Dvacátý díl oblíbené "Školy světla od Mistra Jana Pohribného" je věnován již potřetí aktivní luminografii. Podívejme se nyní na některé další možnosti, které vám nabízí fotografická technika, ale také využití jednoduchých postprodukčních kroků, kterými si někdy postup zjednodušíte nebo můžete vytvořit komplikovanější luminografické obrazy.
-
Luminografie / ŠKOLA SVĚTLA JANA POHRIBNÉHO, ZHODNOCENÍ 19.DÍL
Přinášíme zhodnocení tématu zpracovaného na základě 19. dílu Školy světla: AKTIVNÍ LUMINOGRAFIE - SVĚTLO V POHYBU. Mistr Jan Pohribný, MQEP vybral a zhodnotil v článku Vaše fotografie. Úkol zněl takto: „Vytvořte luminografii (kresbu nebo malbu světlem) pomocí jakéhokoliv světla, během jediné delší expozice, kterým dotvoříte smysluplně objekt, postavu či prostor (místnost, krajinu apod.)“
-
ŠKOLA SVĚTLA JANA POHRIBNÉHO, AKTIVNÍ LUMINOGRAFIE - SVĚTLO V POHYBU, 19. DÍL
Devatenáctý díl oblíbené "Školy světla od Mistra Jana Pohribného" je věnován již podruhé aktivní luminografii, tentokrát, když je v pohybu světlo. Jaké druhy světla lze použít? Co třeba oheň? Článek má spoustu fotografií, kde je popsáno nastavení fotoaparátu i například kompozice.
-
MALUJTE (POHYBUJTE) FOTOAPARÁTEM / Škola světla Jana Pohribného, zhodnocení 18.díl
Přinášíme zhodnocení tématu zpracovaného na základě 18. dílu Školy světla "KAMERA V POHYBU". Mistr Jan Pohribný, MQEP vybral a zhodnotil v článku Vaše fotografie, kterých přišlo 74, a tak nebylo jednoduché vybírat. Úkol zněl takto: „Malujte (= pohybujte) svým fotoaparátem ve večerním městě, ve své obci nebo u sebe doma, stejně tak v přírodě při delších expozicích k vytvoření expresivních snímků a impresivních nálad.“
-
Škola světla Jana Pohribného, Aktivní luminografie - kamera v pohybu, 18. díl
Osmnáctý díl oblíbené "Školy světla od Mistra Jana Pohribného" je věnován aktivní luminografii, kdy váš fotoaparát je v pohybu. Jak použít panning, zoomování, světla velkoměsta pro vaši fotografii?
-
Škola světla Jana Pohribného: Světla Vánoc a Nového roku v pohybu, zhodnocení
Přinášíme zhodnocení tématu zpracovaného na základě 17. dílu Školy světla"LUMINOGRAFIE ANEB SVĚTLO V POHYBU", seriálu Jana Pohribného, MQEP. Tentokrát se zhodnocení týká oslav Vánoc či Silvestra, které jsou bezesporu vděčným námětem pro fotografa. Ať již z důvodů efektů různých světel, která jsou spojena s těmito svátky, tak přirozenou touhu zaznamenat cosi svátečního nebo jen pouhou radost, že se rodina opět sešla…
-
Luminografie aneb světlo v pohybu. Škola světla Jana Pohribného MQEP 17. díl
Již 17. díl oblíbené "Školy světla Jana Pohribného MQEP" bude věnován populární fotografické disciplíně a to luminografii, neboli kreslení světlem.
-
Škola světla Jana Pohribného: Dotvořte scénu dalším světlem - vyhodnocení
Přinášíme zhodnocení tématu "Dotvořte scénu dalším světlem" ze seriálu Škola světla Jana Pohribného, MQEP. Tentokrát se zhodnocení týká zadání z již 16. dílu Školy světla. Za úkol bylo: „Pokuste se výkonným zdrojem světla (může to být nejen zábleskové zařízení, ale dnes stále víc dostupná a výkonná LED světla, halogeny, zářivky atd.) nasvětlit váš námět (portrét, zátiší, detail apod.), který bude součástí scény, která je osvětlována denním světlem."
-
Dotvořte scénu dalším světlem, Škola světla Jana Pohribného MQEP 16. díl
Paleta kreativních možností, kterou jsem stručně nastínil v předešlém díle o využití příručního blesku v kombinaci s jinými zdroji světla, se vám ještě více rozšíří, rozhodnete-li se pracovat s vybavením, které dříve patřilo výhradně do arzenálu studiových fotografů nebo filmařů. Stále razantněji a svobodněji s ním dnešní fotografové vyrážejí do exteriéru, do krajiny, mezi moderní architekturu nebo do zcela nezvyklých lokací: továren, opuštěných domů ale i obyčejných vesnických zákoutí.
-
Škola světla Jana Pohribného: Kombinované světlo. Zhodnocení.
Přinášíme zhodnocení tématu "Kombinované světlo" ze seriálu Škola světla Jana Pohribného, MQEP. Tentokrát se zhodnocení týká zadání z již 15. dílu Školy světla. Za úkol bylo: „Použijte kombinaci příručního blesku a delší expozice k vyjádření exprese a zároveň i zdůraznění ústředního námětu snímku, tak jak bylo popsáno v závěrečné části tohoto 15. dílu Školy světla.“