Všechny články
-
Fotografování na Madagaskaru
Když řeknete Madagaskar, fotografové si představí baobaby, lemury nebo chameleóny. Částečně je to pravda hlavně z pohledu fotografů přírody. Na fotoexpedici Fotoinstitutu jsem fotografoval skoro vše se Sony A1 s objektivy Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS a širokoúhlým Sony FE 12-24mm f/2.8 GM.
-
Jak proběhlo 35. Setkání Fotografů
V sobotu 25. listopadu proběhl již 35. ročník fotografického festivalu Setkání Fotografů v Praze na Chodově. Jako každý rok jsme připravili bohatý program workshopů a přednášek tak, aby byly zastoupeny všechny fotografické žánry od studiových po přírodu a krajinu. Fototechniku jsme zkoušeli a diskutovali o ní, jak u tradičních, tak i nových vystavovatelů, aniž bychom byli pod tlakem prodavače a čekajících, jak je tomu v obchodech.
-
Vyhlášení vítězů soutěže FotoInstitut.cz 2023
Před časem jsme vás vyzvali, abyste nám posílali své příspěvky do fotografické soutěže pořádané u příležitosti festivalu Setkání fotografů. Soupeřit jste mohli v kategoriích Příroda – Architektura – Portrét. Jsme rádi, že se nám sešlo opravdu veliké množství krásných snímků, ze kterých porota vybírala ty vítězné.
-
WORKSHOPY A PŘEDNÁŠKY NA SETKÁNÍ FOTOGRAFŮ 25.11. 2023
Již zítra se koná jeden z největších svátků fotografie u nás, tedy Setkání fotografů. Akce, kde dostanete příležitost potkat se s profesionály ve svém oboru a co víc, budete mít možnost se od nich i něco nového přiučit. Letošní podzimní termín je v sobotu 25.11. 2023. Festival se koná tradičně v KC Zahrada, Praha - Chodov. Podívejte se, na jaké přednášky a workshopy se můžete tentokrát těšit!
-
Astrofotografie: jak jsem vyfotografoval transit Jupiterova měsíce Io
Na Jupiteru se pořád něco děje. Jeho měsíce při transitech na něj vrhají stín. Hlavním problémem je chvění naší atmosféry - seeing. Fotografujete metodou s anglickým názvem lucky imaging. Vyfotografovat transit Galileova měsíce Io je krásný zážitek.
-
Historické okénko: Canon EOS D60
Jak se v roce 2023 fotí s více než 20 let starou zrcadlovkou? Dala by se i dnes používat jako jediný fotoaparát pro zapáleného hobby fotografa? Jak se vlastně od té doby posunula technika? A má vůbec smysl se ke starým „digiťákům“ v rámci retra vracet podobně, jako jsou v kurzu fotoaparáty filmové? Pokud jste také zvědaví, čtěte dál.
-
PROTIKLADY SE VZÁJEMNĚ POTŘEBUJÍ, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 3. DÍL
Třetí díl nového seriálu "Škola barvy od Mistra Jana Pohribného" je věnován tématu "Protiklady se vzájemně potřebují". Cvičení: Zkuste vytvořit příklad simultánního kontrastu, z kterého bude patrné, jak se barvy vzájemně ovlivňují resp. jak odlišně je může vnímat náš zrak. Nejvíce to asi bude patrné v kombinaci výrazné a neutrální (šedé) barvy, tak jako tomu je kupř. v ukázkách šedého zátiší před různě barevným pozadím. Můžete ale pracovat i s výrazně barevným popředím a nebarevným pozadím.
-
Aktuální FotoSoutěže v Galerii FotoAparát.cz
Každý měsíc se můžete zúčastnit několika soutěží v naší galerii. Každá má přitom trošku jiná pravidla, Školu barvy hodnotí zkušený fotograf MQEP Jan Pohribný, o vítězích dvouměsíční soutěže rozhodujete sami svým bodovým hodnocením a Téma dne si určujete sami a má unikátně pouze slovní hodnocení. Každý měsic probíhá také instagramová soutěž @fotoaparatcz, pokaždé s jiným tématem.
-
Test Sony A9 III - první dojmy
Bezzrcadlovka Sony A9 III je první s tzv. globální závěrkou: umí 1/80000s a sekvenční snímání až 120sn./s do formátu RAW v rozlišení 24,6Mpix. Malá hmotnost, větší grip a plně otočný display spolu s nově představeným objektivem Sony FE 300mm f/2,8 GM OSS z něj dělají jednoho z favoritů na olympijské hry v příštím roce. K prodeji v prvním čtvrtletí 2024 za 7000EUR.
-
Test objektivu Sony FE 300mm f/2,8GM OSS - první dojmy
Nový teleobjektiv Sony FE 300mm f/2,8 GM OSS jsem si krátce prakticky vyzkoušel na horké novince, prvním těle s globální závěrkou Sony A9 III. Sony FE 300mm f/2,8 GM OSS váží jen 1470g, nepřevažuje dopředu ani dozadu, takže se perfektně hodí pro fotografování z ruky. Cena má být 6700EUR a dostupnost na začátku 2024. Jisté je, že na objektiv a tělo je třeba koukat jako na jeden systém.