Zpracování tématu: "Slavnost"

Vážení přátelé fotografové. S politováním musím konstatovat, že téma Slavnost se nestalo oslavou vaší kreativity, a v tomto článku asi nebude moc co oslavovat. Většina Vašich příspěvků má pouze informativní hodnotu nezřídka s elementárními kompozičními prohřešky. A téměř žádné emoce.

To mě docela překvapilo, protože oslavy vzhledem o obvyklé vyšší míře konzumace alkoholu a následné menší kontrole chování fotografovaných skýtají potenciálně až kuriózní situace a scénky.

Za vaše snažení jsme ve spolupráci s Centrum FotoŠkoda připravili malou odměnu pro autora vybrané fotografie. Tentokrát ji za svou fotografii získala Kateřina Šrámková.
Fotografie do tématu na leden 2013 „Architektura jinak“ můžete posílat do konce měsíce.

Tematicky jste úplně vypustili nejznámější silvestrovské oslavy nebo oblíbené oslavy vítězství v hokeji nebo fotbale. I v době vypsání právě probíhající Vánoční svátky, celý advent, Mikuláše i čerta. Zato jste sáhli do exotických archivů. Emocí, pro dobrou fotografii tak důležitého koření, bylo ve Vašich fotografiích tak málo, jak pověstného šafránu. A to by každá pořádná slavnost měla být emocemi přesycena.

Ani nevím, kde mám začít. Protože kromě tří, o kterých stojí za to se zmínit, ostatní tady budou pouze do počtu. A mimořádně taky začnu od těch tří.

Jako pro vítěze jsem se rozhodl pro tuto fotografii:

Pravděpodobně je z maškarního plesu v některé z našich školek. Docela povedená pohybová neostrost vhodně zvolena pro zvýraznění pohybu dětí v kontrastu s jedním, kterému se oslava zjevně nelíbí. Tuto emoci mu vidíme i po pohledu do tváře. Pohybové neostrosti s jedním ostrým prvkem jsou po stránce technické náročné a ne moc často úspěšně provedené. Chce to hodně pokusů nebo dávku štěstí. Často obě. Fotografie je po kompoziční stránce promyšlena s hlavním prvkem vlevo a výraznou pohybovou neostrostí po celé pravé straně. Modré vybarvení hlavního prvku nebylo potřebné, spíš mu škodí. I bez něho by zrak každého diváka neomylně spočinul na jediné ostré a smutné holčičce.

Tanec dervišů

Tentokrát exotické téma. Ale také plné emocí. A jak jsem psal již v úvodu, tak nejenom pro toto téma i když tentokrát zvláště, emoce jsou důležité pro většinu dobrých fotografií. Místo holčičky tentokrát kluk a místo zklamání extáze. Výraz mladého derviše je tentokrát tak dokonalý, že je až extrémně dominantní částí fotografie. A právě proto bych jeho tvář neumisťoval do středu fotografie a ořízl bych na levé straně za jeho rukou a nahoře nad kloboukem pravého derviše, jehož tvář, i když v neostrosti, není bez zajímavosti. V kompozici by se tak stala dominantnější a divákovi umožňovala jakousi vizuální dvouhru – odbočování a opětovné vracení se k hlavnímu prvku. Jinými slovy vnitřní napětí mezi dvěma prvky v obraze – hlavním a vedlejším.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Nejčtenější články:

Články v sérii:

Další články ze série

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace