Ještě tomu není ani rok, co jsme v redakci měli možnost vyzkoušet si tehdy nejnovější model od Canonu v této kategorii, kterým byl EOS 550D a už tu máme jeho dalšího následovníka. Tím je Canon EOS 600D. V následujícím článku se podíváme na tuto novinku podrobněji.

Obrázek č. 1 - Oficiální firemní snímek aparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 2 - Zadní stěna aparátu Canon EOS 600D

Mechanické provedení

Bylo řečeno, Canon v této kategorii fotoaparátů inovuje opravdu často, a tak na první pohled není mezi předchozím a současným modelem žádný zásadní rozdíl. Oba jsou si podobné jako vejce vejci. Při podrobnějším pohledu však zaujme na pohled nejpodstatnější rozdíl, kterým je výklopný a otočný LCD monitor na zadní stěně fotoaparátu. Jde o opravdu kvalitní LCD panel s rozlišením přes milion obrazových bodů a úhlopříčkou 7,7cm, doplněný o vylepšené fluoridové antireflexní vrstvy pro omezení nežádoucích odlesků při prohlížení na slunci. Nejvíc se mi na tomto LCD panelu líbí, že má podobně jako několik novějších modelů Canon poměr stran 3:2, tedy stejně, jako pořizované fotografie, při jejichž prohlížení je tak bezezbytku využita celá plocha monitoru. S tímto řešením přišel Canon jako vůbec první a je až s podivem, že to nikoho nenapadlo dřív a je škoda, že si z tohoto skvělého nápadu (zatím) nevzali příklad také ostatní výrobci digitálních zrcadlovek. Samotné polohování LCD monitoru je řešeno stejně jako u vyššího modelu Canon EOS 60D, tedy kloubem v levé části, na kterém je možné otočit LCD prakticky do jakékoli polohy. Při fotografování v náročnějších podmínkách je také možné otočit LCD dovnitř, tedy směrem k tělu, čímž je dokonale chráněn proti možnému mechanickému poškození.

Obrázek č. 3 - Horní strana fotoaparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 4 - Levá strana fotoaparátu Canon EOS 600D
Obrázek č. 5 - Pravá strana fotoaparátu Canon EOS 600D

Jinak na těle fotoaparátu zůstalo vše při původním osvědčeném schématu. Jen některá tlačítka mírně změnila tvar a zvětšila se jejich velikost pro pohodlnější ovládání. Na horní straně fotoaparátu však přibylo jedno tlačítko, které slouží k ovládání (vypínání) displeje. Tradičně mně osobně příliš nevyhovuje provedení hlavního vypínače, ale to je již mnohokrát probrané téma. Také při pohledu do hledáčku neobjevíme nic překvapivého, jeho velikost i světlost je úměrná této kategorii fotoaparátů a matnice pokrývá cca 95% obrazového pole. Příjemným zjištěním je, že displej v hledáčku zobrazuje krom obvyklých informací také údaj o aktuálně nastavené citlivosti ISO.

Samotné tělo fotoaparátu je vyvedeno v obvyklé černé barvě s bílými popisky. Použité materiály jsou kombinací kovových dílů z magnéziové slitiny a dílů z polykarbonátu, vyztuženého skleněnými vlákny. Samozřejmostí je dnes již kovový bajonet pro montáž objektivu, stativový závit, patice pro externí blesk i očka pro upevnění popruhu. Jako celek pak tělo působí dostatečně robustním dojmem a také subjektivní pocit z úchopu je i přes relativně malé rozměry fotoaparátu příjemný. Tělo se dobře a bezpečně drží i ovládá. Ovládací prvky jsou dobře a snadno pochopitelně označené. Samozřejmostí je také lokalizace menu do češtiny. Samotný design menu se drží osvědčeného firemního schématu, barevně odlišeného podle jednotlivých kategorií, takže fotografové, kteří na EOS 600D přejdou z některého ze starších modelů rozhodně nebudou mít s ovládáním žádné potíže.

Celkově lze hodnotit mechanické provedení fotoaparátu, rozmístění ovládacích prvků a také jeho celkový systém ovládání, jako velmi dobré. Jako velmi pozitivní lze hodnotit fakt, že i do této třídy fotoaparátů snad již definitivně proniklo nasazení velmi kvalitních materiálů a snad je již pryč doba, kdy levnější přístroje působily laciným plastovým dojmem.

Obrázek č. 6 - Spodní část fotoaparátu Canon EOS 600D Obrázek č. 7 - Možnost polohování LCD monitoru

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jenc
    Jenc
    05.04.2011 11:10

    Ad poměr stran displeje 3:2 - to mi nepřijde jako dobrý nápad. Rád vidím společně s fotkou i nějaké základní údaje, které se právě vejdou do volného pruhu pod fotkou. Takže u 600D budu mít navíc pruhy po stranách :(
    No a cena tohoto těla taky nic moc, jinde si za tu cenu koupím tělo v double-zoom setu + velkou paměťovou kartu :(

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    05.04.2011 14:00

    Jenc: Proc by mely byt pruhy po stranach ?? Fotka je 3:2 a displej je taky 3:2. To jen mozna ta "jina" a levna znacka ma pomer stran jako kompakt, tedy 4:3 .... ;o)

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    05.04.2011 20:12

    Taffey: já ti začínám být z testů DxO stále rozpačitější a přijde mi , že v realitě je až příliš často "všechno jinak" a minimálně se posunou priority. Už u čipu je to sporné, ale jakmile vezmeš celý řetězec, tak je z toho úplná virtuální realita.
    Typicky ta tvoje poznámka, že je podle testu NEX lepší než 60D... NEXe mám, v mnoha ohledech je OK, ale v reálu je zásadní problém značná chromatická aberace obou dodávaných skel, která opravdu vadí (a reálná alternativa není) - přinos o trochu lepšího šumu je vedle toho až směšný. Jak píše Michal, nakonec je rozhodující praxe a osobní preference.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    05.04.2011 20:15

    Jo a ještě rýpnutí - ISO 784 a ISO1121 je rozdíl méně než 1/2EV, pod pojmem "sakra rozdíl" si tedy představuji něco dost jiného:-))

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    08.04.2011 20:03

    Presne tak Tomasi, je potreba to vnimat jako celek. Samotne testy jsou jiste zajimave ale je potreba brat v uvahu radu dalsich aspektu. Napriklad prave tu tebou zminovanou kvalitu a obsahlost prislusenstvi, predevsim objektivu. Kdybych mel volit mezi zminovanym NEXem a 60D, tak bych se nerozmislel ani vterinu a bral 60D - prave z duvodu vnimani jako celku, systemu ....

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (9)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram