Test digitální zrcadlovky Canon EOS 350D

Jednou z nejzajímavějších novinek letošního veletrhu PMA je jistě nová digitální zrcadlovka Canon s označením EOS 350D, která je určena především náročným amatérským fotografům. V čem je vylepšena oproti předchozímu velmi úspěšnému a populárnímu modelu EOS 300D a jak se osvědčila při praktickém provozu, to se dozvíte v následujícím redakčním testu. Novinku Canon EOS 350D si přijďte prohlédnout v praxi - při fotografování modelek ve dnech 13. až 15. dubna na Interkameře 2005 ve Veletržním paláci v Praze 7 - Holešovicích v našem studiu FotoAparát.cz hned vedle České hospody.. FotoAparát.cz Vám stejně jako v případě Canon EOS 1Ds Mark II přináší jako první médium v České republice podrobný test nové zrcadlovky EOS 350D.

Úvod

Obrázek č. 1: Canon EOS 350D Obrázek č. 2: Canon EOS 350D zezadu

Konečně se přiblížila doba, kdy nabídka digitálních zrcadlovek začíná být dostatečně široká ve všech kategoriích a kdy také cenová hladina některých přístrojů začíná být dostupná i pro řadové české amatérské fotografy. Skutečně velkým přínosem v této oblasti je také nový fotoaparát Canon EOS 350D, který je vybaven širokou nabídkou funkcí a přitom si zachovává velmi příznivou cenu, která už dosáhla hladiny nejvyšší třídy kompaktních aparátů. Zakoupit jej lze i v cenově zvýhodněném setu se základním objektivem Canon EF-S 18–55mm f/3,5–5,6 II, u kterého koncové označení napovídá, že se jedná o druhou verzi předchozího objektivu. Pojďme ale již k samotnému testu.

Obrázek č. 3: Úchopová strana Obrázek č. 4: Levá strana

Tělo – mechanické provedení a ovládání

Mechanické provedení a design jsou velmi podobné jako u předchozího modelu EOS 300D. Novější 350D je však překvapivě ještě o něco menší a lehčí. Rozměry jsou 127×94×64mm při hmotnosti 540g. Srovnání rozměrů obou aparátů je zřejmé na ukázkovém snímku č.5.

Obrázek č. 5: Canon EOS 300D a 350D

Tělo má klasickou koncepci, obvyklou pro zrcadlovky s výměnnými objektivy a vyrábí se v černém a stříbrném provedení (podle informací z českého obchodního zastoupení se ale bude v ČR prodávat prozatím jen provedení v černé barvě). Použitým materiálem většiny celého těla je plast, pouze část vnitřního šasi je z ocelového plechu. Subjektivně bych ale řekl, že celkové provedení je kvalitnější a s lepší povrchovou úpravou než u předchozího modelu. Všechny důležité spojovací body (bajonet pro objektivy, stativový závit a botka blesku) jsou ale také kovové. Ergonomicky je tělo velmi povedené ale spíše pro drobnější ruce menších fotografů a především fotografek (zkoušel jsem ho nechat osahat na srazu našeho serveru v Brně a dámy si opravdu velmi pochvalovaly), urostlejším uživatelům už ale bude asi připadat přeci jen příliš malé a lehké. Celkovou velikost, hmotnost ale i vertikální úchop aparátu je však možné vylepšit přídavným bateriovým gripem BG-E3, který lze naplnit šesti tužkovými AA bateriemi nebo dvěma Li-ion bateriemi NB-2LH, které se jinak používají do těla aparátu bez gripu jednotlivě. Kromě úchopu se tak zlepší i kapacita zdroje a grip má navíc i vlastní vertikální spoušť a stativový závit. Samotný grip i jeho instalaci na fotoaparátu si můžete prohlédnout na ukázkách č.6 a 7.

Obrázek č. 6: Bateriový grip BG-E3 Obrázek č. 7: S vertikálním gripem

Také rozmístění ovládacích prvků je tradičně dobře vyřešeno s velkým ohledem na logiku, ergonomii a zvyklosti uživatelů zrcadlovek Canon. Všechny ovladače mají jasně rozeznatelné dorazy a jsou i dobře popsané obvyklými ikonkami. Horní straně vévodí vpravo velký otočný přepínač expozičních režimů, okolo nějž je umístěn i hlavní vypínač celého přístroje na (toto umístění vypínače na horní straně přístroje však nepovažuji za nejšťastnější). Uprostřed je vyskakovací vestavěný blesk a botka pro externí blesk (či jiné příslušenství). Vpředu je zase kolečko pro volbu hodnot v jednotlivých složkách a tlačítko spouště. Po stranách aparátu jsou vlevo gumovou krytkou dobře kryté konektory pro připojení kabeláže a vpravo dvířka slotu pro paměťové karty CompactFlash nebo disky Microdrive. Vespod je komora pro Li-ion baterii NB-2LH a stativový závit, který je v optické ose objektivu, pro snazší práci s panoramaty. Na přední straně je bajonet pro uchycení objektivů typu EF a EF-S se zajišťovacím tlačítkem. Dále je tu senzor pro příjem signálu z IR bezdrátového dálkového ovládání RC-1 nebo RC-5. Aparát lze ale ovládat i pomocí kabelové elektronické spouště RS-60E3.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Rudolf Hausleitner
    Rudolf Hausleitner
    02.01.2006 15:59

    pisali ste ze sa da Předsklopit zrcadlo... ako presne? pleas odpiste mi niekto.

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    Autor
    12.01.2006 07:14

    rudka: Je to v uzivatelskych funkcich ....

  • Rudolf Hausleitner
    Rudolf Hausleitner
    03.02.2006 02:47

    je tu spomenute ze sa da u 350-ky predsklopit zrkadlo..
    pleas napise mi niekto ako kde sa to robi?

  • Rudolf Hausleitner
    Rudolf Hausleitner
    03.02.2006 02:48

    hops ved to som uz sem pisal.?:D
    ale prsne kde to najdem... mohol by si mi to pleas napisat?

  • Bazén
    Bazén
    14.03.2006 03:05

    Budu teď kupovat buď Canon 350D nebo Nikon D70s a čtu fóra jak blbej, ale stále nejsem rozhodlej :-( pokud mě někdo (autor) poradí budu nadosmrti zavázán, díky.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (69)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram