Bitva objektivů 70-200 mm – Canon vs. Sigma

Vysoce světelné telezoomy s rozsahem ohnisek 70-200 mm jsou u amatérských a profesionálních fotografů velmi populární. Z nabídky těchto objektivů jsme pro srovnávací test vybrali dva zástupce konkurenčních firem - Canon EF 70-200/2,8L USM a Sigmu AF 70-200/2,8 EX DG HSM Macro. Jak dopadl jejich vzájemný souboj v tradičních „disciplínách“ na čipu o formátu APS-C se dozvíte v následujícím článku.

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1250 s
clona: f5,6
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 98 mm (EQ 157 mm)
komentář: výborná kresba; přesné zaostření na pohybující se objekt za horších světelných podmínek

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1600 s
clona: f5,6
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: velmi dobrá ostrost; přesné zaostření na pohybující se objekt za horších světelných podmínek

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1000 s
clona: f6,3
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 160 mm (EQ 256 mm)
komentář: výborná kresba; přesné zaostření na pohybující se objekt za horších světelných podmínek

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/125 s
clona: f4
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: velmi dobrá kresba a bokeh

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/500 s
clona: f4
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 70 mm (EQ 112 mm)
komentář: velmi dobrá kresba s poklesem v horní okrajové části snímku; viditelná chromatická aberace (slabina Canonu na krátkém konci oproti Sigmě)

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/200 s
clona: f2,8
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 200 mm (EQ 320 mm)
komentář: velmi dobrá ostrost spolu s velmi dobrým podáním oblastí mimo hloubku ostrosti

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/13 s
clona: f14
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 70 mm (EQ 112 mm)
komentář: velmi dobrá kresba v celém rozsahu snímku

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 25 s
clona: f18
ISO: 100
ohnisková vzdálenost: 85 mm (EQ 136 mm)
komentář: velmi dobrá kresba v celém záběru; špatné zvládnutí protisvětla z pouličního osvětlení (výrazná ztráta kontrastu + relativně velký počet malých reflexí)

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1000 s
clona: f6,3
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 190 mm (EQ 304 mm)
komentář: výborná kresba v celém rozsahu snímku; přesné zaostření na pohybující se objekt; dobrá kvalita bokehu; velmi dobré potlačení chromatické aberace

Ukázkové snímky (Sigma)

Všech 10 snímků je k dispozici v plném rozlišení ke stažení. Při převodu z RAW do JPG formátu v programu Digital Photo Professional 3.2 bylo provedeno pouze vyvážení bílé a minimální doostření (úroveň 2 z 10). Poté byly fotografie komprimovány na takovou úroveň, aby nebyl poznat rozdíl mezi originálem a komprimovaným snímkem.

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/800 s
clona: f8
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 70 mm (EQ 112 mm)
komentář: výborná kresba v celém snímku; velmi dobře potlačena chromatická aberace

fotoaparát: Canon EOS 350D
čas: 1/1600 s
clona: f6,3
ISO: 200
ohnisková vzdálenost: 107 mm (EQ 171 mm)
komentář: výborná kresba; přesné zaostření na pohybující se motiv; velmi dobré potlačení chromatické aberace; dobrá kvalita bokehu

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • prekůpek
    prekůpek
    03.06.2009 01:36

    Abych ten "vakl" upřesnil. S objektivem lze otáčet kolem jeho podélné osy zhruba o čtvrt milimetru na jeho obvodě. Nic hroznýho, proto píšu MÍRNÝ "vakl", občas to jakoby cvakne při dorazu na druhou stranu a všimnu si toho. Na fotky to nemá žádný vliv. Je to ostrá raketa.

  • Petra Ownah
    Petra Ownah
    01.07.2009 20:06

    Mna by zaujímala ale takáto vec.ja mám doma Nikon D60.a od viacej ľudí som počula ,že na Nikonoch robi automatické zaostrovanie u Sigmi dosť veľký problém.Buď im nejde,alebo nevedia zaostriť,alebo takto.No a kedže ja som "odkázaná" na automaticke ostrenie v objektíve,ako to teda je?Podľa toho čo som videla tu to bolo testované na Canone.A na Nikkor bohužial nieje dosť € :/ A tak ked mi s týmto Sigma nebude na moje telo vyhovovať tak už jedine Tamron,ale popravde radšej by som brala túto Sigmu,len nemám možnosť niekde ju vyskúšať,a tak sa pýtam

  • Boris Moskovský
    Boris Moskovský
    13.12.2009 12:18

    Do nedávna jsem jěště měl také sigmu 70-200 mm f2.8 . Říkáse o Sigmách že jsou to kusovky a tak jsem neváhal a zašel si do prodejny porovnat sigmu 70-200 mm f2.8 a canon 70-200mm f2.8 udělal se test na tabulku a vyhrál canon 70-200mm f2.8 na plné čáře !!!!!!! a co mě ktomu vedlo ??? Měl jsem možnost podívat se na výsledky z canon 50D + canon 70-200mm f2.8 překvapení bylo veliké jelikož já měl canon 5D Mark II + sigmu 70-200 mm f2.8 a mohu upřímně říci že já nebyl schopen stakovou sestavou dosáhnout toho co canon 50D + canon 70-200mm f2.8 Bylo to dost trbké zklamání a proto jsem neváhal prodal sigmu a ihned koupil objektiv od canonu .....

  • Jan Kutik
    Jan Kutik
    04.05.2010 14:47

    Len taka poznamka, osobne by som sa nedivil ze je canon horsi v protisvetle kedze ide v podstate o najstarsi model z rady 70-200 tympadom nemozeme od neho cakat take kvalitne antireflexne natery na sosovkach ako ma napr sigma ktora je o par rokov novsie sklo. Osobne mam tuto sigmu a pri zacloneni na f4 a viac je velmi dobra, zistil som vsak ze jej najvacsia slabost je macro, resp. pri zaostrovani na male vzdialenosti a dlhom ohnisku sa obraz stava velmi makkym, plati to vzorec ze cim dlhsie ohnisko a cim blizsie je objekt tak tym je maksi a co mi vsak osobne nevadi kedze radsej fotim macro s plnokrvnym macro sklom. Inak je ostrost OK, hlavne na vacsie vzdialenosti ako 1.5m takze napr portrety su OK! Co sa tyka AF tak je rychly a tichy nema problem ani v servo mode a v pohode stiha aj sport, avsak je trochu na skodu to ze moj dslr v kombinacii s touto sigmou pravdepodobne trpi front focusom co sa prejavuje pri malych DOF a ze obcas sa AF netrafi co vo vyslednom meritku moze sposobit ze sa objektiv zda neostry. Nejde vsak o opticku vadu ako skor o mechanicku, kedy proste AF netrafi tam kde by som chcel a fotka je neostra. Kedze nemam dslr s moznostou micro adjustment, po prechode na novsie telo si jednoducho doladim AF. chromaticka vada mi tiez neprekaze kedze fotim do RAW tak je to sekundova zalezitost...

  • Jan Kutik
    Jan Kutik
    04.05.2010 14:47

    ...Na canon som cital uz viacej staznosti co sa tyka protisvetla a vyraznych odleskov a poklesu kontrastu, v tomto je sigma urcite lepsia. Aj 9 lamelova clona urcite napomaha super bokehu takze aj v tomto je lepsia ako canony 70-200 ktore maju 8 lamelovu. Ide hlavne o preferencie, kto chce 100% istotu a nezalezi mu na cene kupi si canon 70-200 f2.8 USM a neriesi kompromisy (pokial teda nechce fotit v protisvetle a nepotrebuje 100% bokeh). Kedze ja neplanujem dat za 1 sklo 1000eur tak som si zohnal spodruky za polovicnu cenu pouziteho canonu tuto sigmu a som s nou spokojny. Ked neberiem do uvahy CA ktora sa da lahko odstranit, slaby macro vykon ktory ani nepotrebujem a FF pri malom DOF ktory si kompenzujem manualne (napr f2.8 pri 200mm rucne ostrenie) tak je to dobre sklo za tu cenu. A kedze planujem prechod na novsie telo tak FF ma uz nebude dlho trapit takze si budem spokojne so 100% istotou fotit. Ak ma niekto sigmu podla mna sa prechod na Canon oplati iba za rozumnu cenu s podruky alebo ak si to sklo na seba dokaze zarobit.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (76)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram