Test Nikon Coolpix W300

Nikon Coolpix W300 je další v řadě odolných fotoaparátů značky Nikon. Je na trhu sice už nějakou dobu, ale pod vodu jsem se s ním odstal až teď. Jaký je?

Ukázkové fotografie

Veškeré fotografie byly ukládány v nejvyšší dostupné kvalitě jpg a v nejvyšším rozlišení buď v nějakém scénickém režimu (pod vodou bez výjimky režim Pod vodou), nebo v režimu Auto s továrním nastavením veškerých parametrů. Po najetí myší nad snímek se ukáží expoziční údaje. Po rozklikutí jsou k dispozici až originální snímky.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 4.1, ?as: 1/1250 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/80 s, ISO: 125

Nejkratší ohnisko. Vidíte ten prstík na pravém snímku? Levou ruku je třeba při focení s tímhle typem objektivů hlídat.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 4.1, ?as: 1/1250 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 120 mm, Clona: 4.9, ?as: 1/800 s, ISO: 125

Nejkratší a nejdelší ohnisko.

? lze pořídít v ? českých e-shopech za cenu ? – ?
(Zdroj: Heureka.cz)

A teď šum.

N?hled na sc?nu� V??ezy
N?hled na sc?nu� Výřezy

Jak ukazují předchozí výřezy , ISO do hodnoty 800 je použitelné velmi dobře.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 44 mm, Clona: 4.3, ?as: 1/640 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 120 mm, Clona: 4.9, ?as: 1/320 s, ISO: 125

Dvě turistické fotky.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/250 s, ISO: 125

Letěl kolem racek. Sáhnout pro fotoaparát, zapnout, neřešit nastavení a stisknout spoušť. Stihlo se to. Až na přiblížení.

Re?im Panorama

Re?im Panorama

Ukázkové panoramatické fotografie.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/400 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1000 s, ISO: 125

Střet starého a nového. Druhému snímku by slušela kompenzace expozice do plusu.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 8.2, ?as: 1/640 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 8.2, ?as: 1/1500 s, ISO: 125

Protisvětlo dopadlo dobře.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 8.2, ?as: 1/800 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 8.2, ?as: 1/500 s, ISO: 125

První snímek vznikl okamžitě po vynoření, následující o 13 sekund později. V obou případech je použit režim Pod vodou. Uvedený barevný nádech není vadou, prostě to tak je. Když byla situace stálá, bylo vyvážení stejné. Jiné vyvážení je vždy způsobeno změnou, která bezprostředně předcházela. Míra „zčervenání“ závisí mj. na hloubce, poloze Slunce atp. Poslední dva snímky jsou barevně velmi líbivé a já mám červenější varianty raději.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1250 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 4.1, ?as: 1/1000 s, ISO: 125
Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1000 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1500 s, ISO: 125

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/400 s, ISO: 125

A následují zmíněné dvě líbivé fotografie. Hloubka kolem tří metrů.

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1000 s, ISO: 125
Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/800 s, ISO: 125

V našich končinách to pod vodou není to pravé ořechové, ale v Nechranické přehradě je aktuálně dohlednost tak metr a půl. A i tam W300 fotí dobře (cca tři metry hloubka, poslední snímek jen jeden metr).

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/200 s, ISO: 125 Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/200 s, ISO: 125

Nikon COOLPIX W300, Ohniskov? vzd?lenost (EQ35mm): 24 mm, Clona: 2.8, ?as: 1/1000 s, ISO: 125

Závěr

Mě osobně u podvodních fotoaparátů zajímají dvě věci. Jak fotí pod vodou a zda fotky mimo vodu jsou dobré. Pro Nikon Coolpix W300 platí, že pod vodou je výstup velmi dobrý. V zásadě není třeba do vzniklých fotografií jakkoliv zasahovat. Sice se v přechodných stavech může W300 splést při vyrovnání bílé, ale to je celkem běžná věc a v konečném důsledku je to drobnost. I mimo vodu jsou snímky kvalitativně shodné s dobrými výstupy z kompaktů vybavených stejně velkými čipy a periskopickým objektivem. Výstup v rozích má své vlastnosti a formát raw bychom asi upravovat ani moc nechtěli. W300 to zvládne skvěle sám, protože fotky jsou opravdu za všech okolností velmi dobré. K tomu připočtete velikou škálu nastavení, při kterých vznikají videosekvence, jejichž kvalita je výborná a to, že na trhu není zrovna velký výběr podvodních modelů. Naštěstí Nikon W300 rozhodně stojí za zvážení.

Líbil se vám článek?

Pokračovat v sérii

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Lukáš Burget
    Lukáš Burget
    14.08.2018 18:03

    Zatím na trhu není fotoaparát pod vodu s jednopalcovým snímačem. Myslím, že by výrobcům mohlo stát za to oživit upadající prodeje fotoaparátů něčím takovým. Snímač 1/2,3 palce dá hezké fotky na fejsbůk, při troše umu a štěstí i nějakou tu fotoknihu z toho stvoříte. Ale za špatného světla to stojí za houby.

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    15.08.2018 14:09

    Třeba někdy přijde, když bude poptávka a přijatelná cena. NEperiskopický systém měl snad jen úplně první podvodní Canon. Pak už také jen periskopický systém, jako ostatní výrobci. A u periskopického se budou u palcového čipu obtížně korigovat vady - draho. Asi zůstaneme u pouzder, dokud nakonec nebudeme fotit telefony i pod vodou (což se už zhusta děje).

    Za špatného světla ty nejlepší (nejdražší) outdoorové kompakty vyfotí podle mého názoru použitelné fotky, fotoknihu s 2xA4 vedle sebe uděláte a víc asi netřeba. Pravda, jeskyně osvětlené umělým světlem z ruky to skvěle nevyfotí.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (2)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

Články v sérii:

Další články ze série
FotoAparát.cz - Instagram