Test Nikon D5: Profesionál s velkým N

Nikon D5 je novým nejvyšším modelem výrobce - fotoaparát pro profesionály. Zaměřený je na fotografii sportu, reportáže a vůbec pro práci v náročných podmínkách. Má nanejvýš odolné tělo, nejnovější AF modul s 153 body, snímá rychlostí 12 sn./s (14 se zamknutým zrcátkem) a umí nastavit citlivost ISO 100–102400, rozšířeně 50–3280000. Zvládne i 4K video.

Nikon D5 navazuje na model D4s, který tvořil vrchol nabídky výrobce dosud. Jde opět o fotoaparát bez kompromisů, zaměřený na pracující profesionály.

Tomu odpovídá i výbava a zpracování – fotoaparát je celokovový, s vysokou odolností a zabudovaným baterry gripem pro dlouhou výdrž na baterii (3780 sn. dle CIPA).

Srdcem přístroje je nový fullframe čip s rozlišením 20MPx ale zejména vysokou citlivostí 100 – 102 400, rozšířeně 50 – 3 280 000.

Hlavní předností této řady je a byla vysoká rychlost, jak ostření, tak sériového snímání. Nikon D5 oproti předchůdci oboje vylepšuje – nový AF modul má 153 ostřících bodů (55 volitelných, zbytek pomocných, celkem 99 křížových, středový bod ostří a do –4EV a všechny ostatní do –3) a sériové snímání rychlostí 12 sn./s (14 se zamknutým zrcátkem). Při rychlosti 12 sn./s zvládne přístroj i průběžně přeostřovat.

U Nikonu mysleli i na to, že fotograf někdy potřebuje dodat i kvalitní video – Nikon D5 tedy natáčí rovnou v rozlišení 4K (3840×2160, 30p). Jde o „full-pixel readout“, tedy nejsou vynechávány řádky ani spojovány pixely, ale natáčí se v cca 8MPx výřezu z čipu (odpovídá přibližně formátu DX s 1.5× crop faktorem).

Novinkou v této řadě Nikon je i dotykový displej – na ten se s jeho rozlišením 2359000 bodů a úhlopříčkou 3,2" kouká velmi dobře.

Zajímavostí je, že existují rovnou dvě verze Nikonu D5 – jedna s dvěma CF sloty a jedna s dvěma XQD sloty.

Najdou se však i další novinky; pokud se o Nikon D5 chcete dozvědět víc, přečtěte si celou recenzi:

TEST FOTOAPARÁTU NIKON D5

…pokračovat ve čtení…

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram