Nedávno Sony představila dva další nové fotoaparáty, což by nebylo ani tak nic nového, kdyby se nejednalo o zcela nové typy digitálních zrcadlovek. Single Lens Translucent – neboli SLT A33 a SLT A55. V dnešním testu se podíváme na Sony Alpha A33, která se od Sony Alpha A55 liší pouze v rozlišení snímače 14Mpix oproti 16Mpix u A55. Vše ostatní je shodné.

Záznam videa

Záznam videa je možný ve dvou formátech a to mp4 v HD rozlišení (1440×1080) s 25sn./s., progresivní s přibližnou velikostí 12Mb/s. a nebo formát AVCHD v rozlišení full HD (1920×1080) s 50s n/s prokládaný s přibližnou velikostí 17Mb/s. Komprese videa H.264 nebo MPEG-4 AVC. Formát záznamu zvuku Dolby® Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC. Malá ukázka videa v plném rozlišení, velikost cca 35MB. Použit byl objektiv Sony 18–55mm/3,5–5,6.

Energie a příslušenství

Fotoaparát využívá dobíjecí baterii NP-FW50 s kapacitou: 7,2 V / 1020 mAh. Plně nabitá vydržela cca 270 snímků při používání hledáčku a při použití „živého náhledu“ cca 340 snímků. Záleží také na použitém objektivu a používání blesku. Zbývající výdrž baterie v procentech je zobrazena na zadním LCD. Pro ty, kdo chtějí větší výdrž je tu pouze možnost zakoupit další baterie, prozatím se o gripu nemluví.

Závěr

Nová SLT A-33 je i přes drobné mouchy výborný fotoaparát se spoustou výhod a nových funkcí, který rozhodně lze doporučit. Co stále tak trochu trvá, je zlepšení kvality zobrazení při vysokých ISO. I když jsou znatelná zlepšení u každé nové DSLR, přece jen v tomto je ještě co dohánět. Potěší funkce Panorama i funkce HDR a konečně se dočkali i ti, kteří tolik toužili kromě fotografování i točit video.

Testovací snímky

objektiv: Tamron 90mm/2,8
ohnisko: 90mm
čas: 1,3“
clona: 8
ISO: 800

objektiv: Tamron 90mm/2,8
ohnisko: 90mm
čas: 1/40
clona: 4,5
ISO: 400

objektiv: sony 18–55mm/3,5–5,6
ohnisko: 18mm
čas: 1/640
clona: 5,6
ISO: 400

objektiv: sigma 10–20mm/4,5–5,6
ohnisko: 10mm
čas: 1/160
clona: 5,6
ISO: 100

objektiv: sony 18–55mm/5,6
ohnisko: 18mm
čas: 1/80
clona: 9
ISO: 200

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    12.01.2011 18:53

    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM dle těchto stránkem bych řekl že ISO u A33 je lepší jak u A900

  • Tomáš Peltan pelt
    Tomáš Peltan pelt
    18.01.2011 17:33

    Zajímala by mě jedna věc - jak se projevuje přidání dvou dalších rozhranní vzduch - sklo v případě kontrastních scén? Přece jen je dost fotografů, kteří odmítají dávat před objektiv "ochranné" filtry právě kvůli kvalitě zobrazení, zde je jeden takový prvek přidán navíc.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    19.01.2011 06:27

    já jsem osobně u testované A33 žádnou podobnou nectnost nezaznamenal.

  • Petr Beranek
    Petr Beranek
    26.01.2011 15:09

    Autofokus - zrcadlo rozdeluje obraz na obraz dopadajici primo na snimac (tzn i EVF) a na cast dopadajici na AF senzor stejne jako u normalni zrcadlovky. Patent na kombinaci AF snimace a obrazoveho snimace do jednoho snimace, ktery by presne tohle nestastne reseni zlikvidoval, ma Nikon.

  • LukyT3
    LukyT3
    16.02.2011 20:07

    Děkuji autorovi za dobrou recenzi a všem kteří ve vyjadřují k věci. Je super když se firmy snaží přijít s méně obvyklými řešeními a nevyrábí stále jedno a totéž v mnoha variantách.....
    Zajímala by mě velmi jedna věc. V recenzích se nikdo nezajímá o RAW editor dodávaný k foťáku (pokud nějaký je)a jak se s ním pracuje.Také by mě zajímalo zda a jak jsou RAW soubory kompatibilní programy na zpracování fotek. Jdou snímky zpracovat v ZPS12?(s jinými editory nepracuju). Mohl by mi někdo poslat (např. přes leteckou poštu) nějaké snímky v plném rozlišení a v rawu? troeglerluky@gmail.com
    Díky moc Luky

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (59)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram