V dnešním testu se podíváme na další novinku od Sony a tou je nová DSLR A450, která vychází z poslední DSLR A550. Tu jsem v minulém testu zařadil do střední třídy, či jako jakousi náhradu za DSLR A700. Kam zařadit dnešní novinku A450 uvidíme z recenze.

Energie a příslušenství

Fotoaparát využívá dobíjecí baterii NPFM500H s kapacitou: 7,2 V / 11,8 Wh / 1650 mAh. Její nabití trvá cca 235 minut. Plně nabitá vydrží cca 950 snímků. Záleží také na použitém objektivu a používání blesku. Zbývající výdrž baterie v procentech je zobrazena na zadním LCD. Pro ty, co chtějí větší výdrž je tu bateriový vertikální grip VG-B50AM pro dvě baterie.

Pokud vlastníte televizi Sony BRAVIA™ můžete si připojit A450 přes HDMI a můžete si prohlédnout svoje snímky ve velkém formátu. Kompatibilní modely BRAVIA™ automaticky přepnou do režimu PhotoTV HD pro optimalizované přehrávání snímků. BRAVIA Sync vám umožní prohlížet nafocené snímky pomocí dálkového ovládání vaší televize.

V současné době má Sony v nabídce 11 objektivů s pevným ohniskem a 13 objektivů s zoomem. Sony u DSLR A450 i nadále drží kompatibilitu s objektivy Minolta AF. Proto je možné využít i objektivy této značky a dalších výrobců, jako je Sigma, Tamron, Samyang. Při nastavení na manuální nastavení expozice M, je tu i možnost používat nekompatibilní objektivy např. se závitem M42 přes redukci.

Testovací snímky

objektiv: Tamron 90mm/2,8
ohnisko: 90mm
čas: 1/2500
clona: 8
ISO: 800

objektiv: Sony DT 18–55mm/3,5–5,6 SAM
ohnisko: 18mm
čas: 1/1600
clona: 6,3
ISO: 200

objektiv: Sony DT 18–55mm/3,5–5,6 SAM
ohnisko: 18mm
čas: 1/1250
clona: 10
ISO: 200

objektiv: Sony DT 18–55mm/3,5–5,6 SAM
ohnisko: 18mm
čas: 1/1250
clona: 7,1
ISO: 200

objektiv: Tamron 90mm/2,8
ohnisko: 90mm
čas: 1/125
clona: 8
ISO: 800

Závěr

Pokud bych DSLR Sony rozdělil na pomyslné tři skupiny – základní, střední a vyšší, tak A450 se dá umístit do střední třídy k A500 a A550. Její uvedení na trh je patrně snahou výrobce dát podobnou zrcadlovku s A550, ale s tím, aby pomocí malých úprav na těle a funkcích docílil nižší prodejní ceny, která se v současné době na internetových obchodech pohybuje okolo 12800Kč za tělo a 14500Kč za set se základním objektivem 18–55mm/3,5–5,6 SAM. Tento objektiv podává kvalitnější výsledky než předchozí 18–70mm/3,5–5,6. S uvedenou cenou tak patří Sony A450 mezi nejlevnější zrcadlovku s 14MPix čipem na trhu. Mezi plusy patří kromě vysokého rozlišení, které oceníte u kvalitních objektivů, i funkce HDR. Ale tak jako u A550 by bylo dobré se více zaměřit na zjemnění šumu u vysokých ISO. Otázkou zůstává, kdy se Sony přidá k dnešnímu „modernímu“ trendu a začne do DSLR umisťovat možnost nahrávání videosekvencí, na kterou se mnozí uživatelé ptají. Mně osobně nijak nechybí.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Jan Pešek
    Jan Pešek
    29.03.2010 08:58

    Ahoj, skvělá recenze, zkusím se zeptat na dvě věci, někde se objevuje při recenzích naopak, že tahle řada sony alfa má kvalitní vysoké ISO a relativně dost šumící ISO 200 ( např, modrá obloha), sám sem to nepozoroval na a550, ale jaká je Tvá zkušenost?
    A pak funkce DRO auto - nepozoruješ, jestli to ve výsledku nepřináší jakoby zploštělý obraz, myslím tím nižší kontrast? Ptám se proto, že tak nějak pořád hledám co nejideálnější základní nastavení u mé a550, když ji půjčuji přítelkyni a ta se té míry tlačítek trochu děsí. No a video mi zatím fakt nechybí, nicméně ani SONY se zřejmě tomuhle trendu časem nevyhne. Hezký zbytek dne

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    29.03.2010 10:18

    ISO 200 je v pohodě... pokud nepoužíváš vysoké hodnoty pro optimalizaci dynamického rozsahu DRO, nad Lv3.
    DRO Auto je vpohodě, neměl jsme nikdy pocit výrazného posunu snížení kontrastu. zde bych se nebál jí mít zapnutou stále.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    29.03.2010 16:42

    čárlí - s tím videem je to podle mé zkušenosti tak, že naprosté většině lidí sice nechybí a řeknou bez váhání to samé co jsi napsal na konci recenze ty, jenže pokud si pak koupí DSLR, která ho umí, tak plynule přejdou ze stavu "nechybí mi" do stavu "nevím, jak jsem bez toho mohl existovat :-)

    Taky jsem si tímhle prošel a nejsem ani náhodou výjimkou - člověku to připadá jako zbytečnost, jenže v praxi se to pak jeví trochu jinak, je to opravdu znatelné rozšíření možností.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    29.03.2010 17:11

    Jo, Tomáši máš jistě pravdu, pokud už součástí DSLR je video samozřejmě že ho člověk bude používat. Pochybuji že by se našel někdo kdo by si zalepil tlačítko, či jinak zablokoval menu, ale to nepoužíval. Osobně to beru tak, že pokud dá Sony do nějaké nové zrcadlovky video, nebude to pro mne důvod pro výměnu za novou.

  • Tomáš Hejna
    Tomáš Hejna
    30.03.2010 11:46

    Jak je na tom rychlost a presnost ostreni treba pri foceni sportu ? Je nejake porovnani z levnejsimi modely ?

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    30.03.2010 13:47

    tak takovéto porovnání jsem nedělal.. on by jeho výsledek byl i dost subjektivní.. hodně záleží na objektivech, jinak asi bude ostřit seťák a jinak tele... osobně jsme rozdíl mezi seťákem sony 18-55, pevnou 17mm tokinou, 90mm tamronem a 100-200 minoltou nepozoroval..

  • Tomáš Hejna
    Tomáš Hejna
    30.03.2010 15:58

    Diky za odpoved.

  • Fotograf 59
    Fotograf 59
    30.03.2010 23:34

    Nevim jak vy, ale ja sum na tmavem nebi dost vidim http://www.fotoaparat.cz/images/0326/032691_full.jpg

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    31.03.2010 15:26

    Připustím-li, že je v uvedené fotce šum, pak musím připustit, že je všude. Rozhodně má nebe "strukturu" což nevadí, spíše naopak. Barevný šum tam není. Já sám za sebe nechci vymydlené snímky bez šumu.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    31.03.2010 17:43

    Podle mě ta obloha není šum, ale spíš klasické JPG artefakty, není nic nového že pro formát JPG je největší tragédií právě velká skoro jednobarevná plocha. Při práci v RAW a konverzi do TIFFu (eventuálně tisku rovnou z RAW třeba v LR) by to tam nejspíš nebylo.

    Na druhé straně se mi ale vůbec poměrně silně ten komentář od Petra - promiň, ale tohle nemá s kresbou a strukturou nic společného, je to prostě rušivý artefakt! Pokud budu chtít narušit digitální "charakter fotky", tak je naopak jasným kladem to mít z foťáku a postprocesu co nejlépe "vyžehlené" a pak do té čisté fotky mohu nasypat zrno podle vlastního vkusu - výsledek hlavně na papíře je často opravdu skvělý.

  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    31.03.2010 17:45

    Sakra, nečtu po sobě, ten druhý odstavec má být "...poměrně silně se mi nelíbí komentář...". Omlouvám se za nepozornost :-(

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    31.03.2010 20:47

    bohužel fotku v RAW už nemám... takže nemůžeme porovnat...

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (17)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram