Do redakce jsme dostali nástupce fotoaparátu Panasonic DMC-FZ30, který nese označení DMC-FZ50. Jaká vylepšení přináší a jaké snímky nám dovolí tento 10Mpx ultrazoom s dvanáctinásobným optickým zoomem, se dozvíte v následujícím testu, ke kterému nám jej zapůjčila firma Panasonic. Myslím, že budete překvapeni.

Testovací fotografie

Snímky označené ® jsou buď originální, nebo obsahují neupravovaný výřez. Všechny (podstatné) snímky obsahují exif. Nastavení ostrosti atp. je na hodnotě Standard.

Aberace, detaily (R) Aberace, detaily (R)

Díky kvalitnímu objektivu a vysokému rozlišení je množství detilů na snímcích velmi vysoké (čitelné nápisy). Aberaci zcela potlačily úpravy. Místa, kde se obvykle projevuje, jsou nyní světlejší a přispívají k doostření snímku.

1/250, 420mm Výřez (R)

Klasická rodinná fotografie. Bez stabilizátoru by mohla být neostrá.

Děti Děti
Děti Děti

Porovnání černobílých snímků s barevnými. ČB podání vyznívá obvykle velmi dobře, nicméně se doporučuje převod provádět až v PC. Pokud to nechcete využít, klidně se spolehněte na fotoaparát. Vyvážení bílé u barevných snímků je dobré.

Makro Výřez (R) Výřez (R)
Makro Výřez (R)

Makro. Snímky z přírody a především jejich výřezy ukazují, že fotoaparát zvládne slušně i snímky malých objektů.

Celkový pohled Výřez (R)

I zde jsou kresba a zachování detailů velmi dobré.

1/160, f/11, 420mm Výřez (R)
35mm, porovnání zoomu

Opět ukázka stabilizace při nejdelším ohnisku. Třetí snímek ukazuje rozdíl mezi nejkratším a nejdelším ohniskem.

Protisvětlo, celek Výřez (R) Výřez (R)
Protisvětlo,celek Výřez (R) Výřez (R)

I v protisvětle se objektiv chová dobře. Pokud si tmavé výřezy upravíte pomocí úrovní, zjistíte, že obsahují informaci o barvě, i když dost „vyžehlenou“.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    10.09.2006 11:36

    Jako autor jsem jen upřesňoval, kdy nelze obraz z LCD přepnout do EVF.

  • Milan Vaclík
    Milan Vaclík
    05.11.2006 15:40

    Fotoaparat jsem mel moznost pouzivat cely mesic a uprimne receno,jsem trochu na rozpacich.Fotoaparat podle meho nazoru je velmi dobry v normalnich svetelnych
    podminkach-tzn.pri foceni venku,jedno je-li slunecno nebo zatazeno.
    Problem spis vidim pri foceni portretu v umelem osvetleni nebo s bleskem.Fotky osob ne me pusobi hrozne vyzehlene.Zduraznuji,ze mluvim o fotkach pro domaci pouziti.Mam i pristroj Olympus 320 a fotky z neho mi pripadaji barevne a vubec celkove proste prijemnejsi a to je pristroj za 5500 Kc...
    Rozliseni 10 Mega je podle me spis marketingovy tah, ale pokud jsou rozmery snimace stejne velike jako u 30tky,je to je bluf bez efektu.Redukce sumu je podle me tak silna,ze to bude vadit i mene pokrocilemu fotografovi.Tak jaka pozitiva vlastne napsat,snad vyborny otocny displej,cestina,snadny pristup k funkcim,kvalini baterie-opravdu vydrzela cca 300 snimku a skoro 70% jsem fotil z bleskem.Pokud budete kupovat jeste jednu nahradni,klidne kupte neznackovou(AVACOM je o polovinu levnejsi-cca 600kc a vydrzi stejne).

  • Jarda Blízek
    Jarda Blízek
    05.06.2007 12:40

    FZ50 mám zatím jen krátce,ale za tu dobu si poradil při každé mé tuoze si cokoli vyfotit ;)

  • Pantani
    Pantani
    18.12.2007 09:49

    Stále váhám mezi Panasonic DMC-FZ50 nebo DMC-FZ18, poraďte prosím, jde mi jednoduše o to, který mi bude dělat hezčí fotky...

  • Patrik  Dusil
    Patrik Dusil
    15.03.2008 18:20

    Dobrý den, jsem začátečník ve fotografování a proto bych měl na vás otázku. Moc mě zaujal tento model fotoaparátu, myslím,že ve své třídě je to špička a tak zvažuji jeho koupi, ale také zvažuji variantu, že si připlatím a koupím nikon D40. Chtěl bych se zeptat co je lepší varianta, určitě co se týče kvality snímku nikon na tom bude o mnoho lépe, ale zase FZ50 má mnohem lepší výbavu než nikon. Tak, co byste mi poradil?
    Děkuji Patrik Dusil
    DěkujI Patrik Dusil

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (42)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram