Postřehy z veletrhu PMA 2005

Každoroční veletrh fotografického průmyslu PMA (Photo Marketing Association) probíhal od 20.-23.února 2005 v Orlandu na Floridě pouhých 5 měsíců po PhotoKině 2004 v Kolíně na Rýnem. Na množství novinek byl ve srovnání s PhotoKinou skoupý. Síla veletrhu PMA ve srovnání s větší PhotoKinou je v množství workshopů vedených špičkovými americkými fotografy a odborníky, kteří většinou do Evropy vůbec nevyrazí. Článek není podrobným reportem, ale snaží se zachytit trendy pohledem fotografa

Každoroční veletrh fotografického průmyslu PMA (Photo Marketing Association) probíhal od 20.-23.února v Orlandu na Floridě pouhých 5 měsíců po Photokině 2004 v Kolíně na Rýnem. Na množství novinek byl ve srovnání s Photokinou skoupý. Síla veletrhu PMA ve srovnání s větší Photokinou je v množství workshopů vedených špičkovými americkými fotografy a odborníky, kteří většinou do Evropy vůbec nevyrazí. Přednášky se pro návštěvníky rozbíhají každé ráno již v 7:15, výstava se otevírá až v 10:00. Přímo na stáncích bylo možné vidět v akci špičkové fotografy jako portrétistu Monte Zuckera, žáka Ansela Adamse, Teda Orlanda, módního fotografa, Roba van Pettena, fotografa National Geographic Marka Greenberga a řadu dalších. K bontonu velké firmy v USA patří, že s jejími výrobky pracuje nějaká velká osobnost. Analogie s průmyslem sportovních potřeb napadla asi každého na stánku Olympusu, kde podepisovala své fotografie legenda amerického fotbalu Lynn Svann, kterého fotografoval přímo s účastníky Mark Greenberg zrcadlovkou Olympus E-1.

Lynn Swann ve stáji Olympus Douglas Kirkland
Rob van Petten Workshop u Canonu

Snaha vzdělávat fotografy přepočteno na počet workshopů pořádaných pro fotografy v průběhu PMA byla nejvíce patrná u největších výrobců Canon (studio módní fotografie s digitálními zrcadlovkami Canon), Olympus (profesionálové pracující s Olympus E-1), HP (workshopy na tisk a práci s Photoshopem) a v menší míře i u Nikonu.

Nyní k trendům v technice.

Snadnější obsluha

Jednoduchá obsluha je klíč, jak získat více zákazníků a hlavně ženy. Tisk a ukládání obrázků probíhá bez potřeby počítače. Typickým příkladem tohoto trendu je nový systém Olympus Easy Imaging určený pro masového zákazníka. Je snadno přenosný. Srdcem je digitální fotoaparát IR-300 nebo IR-500. Ten pak vložíte do dokovací stanice (kolébka) na stole. S ní přímo spolupracuje malá sublimační tiskárna P-S100, CD-DVD vypalovačka nebo přenosný pevný disk (Olympus S-HD-100 s kapacitou 40 GB).

Olmypus IR 300i v kolébce

Velký LCD display, zoom s velkým rozsahem

Všichni výrobci do svých nových modelů od levných kompaktů až po zrcadlovky montují větší LCD display. Ty dnes mají nižší spotřebu energie. Pro fotografa je to určitě velmi užitečný trend, neboť lepší a větší LCD display umožňuje lepší kontrolu snímku.

Každý z velkých výrobců kompaktních digitální fotoaparátů má ve své výrobní řadě fotoaparát s objektivem s velkým rozsahem zoomu. Tyto přístroje vytvářejí kategorii tzv. ultrazoomových přístrojů. Objektivy s velkým rozsahem zoomu jsou trendem i u digitálních zrcadlovek s výměnnými objektivy. Vyměňovat objektiv je pro fotografa vždy nepříjemné a navíc se zde do přístroje dostává prach.

Zpomalení honby za MPix

Zdá se, že se začíná zpomalovat honba za větším rozlišení snímačů. V kategorii digitálních zrcadlovek nižší a střední třídy se rozlišení pohybuje zhruba v rozsahu 6–8 Mpix. V kategorii kompaktních fotoaparátů je maximální rozlišení kolem 8 Mpix, ale s mnohem menší velikostí snímače než u digitálních zrcadlovek. Solidní kompaktní přístroje se pak pohybují kolem 5 Mpix či lehce nad toto rozlišení.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Rostislav Smolej
    Rostislav Smolej
    08.03.2005 14:45

    Pěkně jsem si početl. Věcné, stručné, informativní.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram