V minulém testu jsem vám představil základní a nejlevnější bezzrcadlovku z nové řady ILCE fotoaparátů (Interchangeable Lens Camera E-mount) Sony. V dnešní recenzi se podíváme na opačný konec řady, kde je fotoaparát s velmi netradičním designem a snímačem full-frame formátu. Je jím nová Sony A7 a to hned ve dvou provedeních. Jedna s 24MPix čipem a druhá s 36 MPix čipem. My se podíváme na tu první z nich, Sony A7.

Blesk a externí blesky

Vestavěný blesk u A7 rozhodně nenajdete, takže pokud jej budete potřebovat, musíte si dokoupit některý z nabídky buď přímo od výrobce, nebo alternativních výrobců, kde ovšem nemáte zaručenou plnou kompatibilitu se všemi funkcemi. Synchronizace pro blesk je slušných 1/250s, s měřením TTL s možností korekce ± 3EV (lze přepínat mezi 1/3 a 1/2 EV). Blesk pracuje v režimu automatického, doplňkového, na 1. nebo 2. lamelu, s redukcí červených očí, nebo v režimu vysokorychlostní synchronizace až do 1/8000 (s odpovídajícím bleskem). V nabídce nechybí ani bezdrátové ovládání. V tuto chvíli jsou v nabídkách obchodů 3 originální externí blesky se směrným číslem 20, 43 a 60 všechny s označením HVL. U ostatních případných blesků je nutné si nejprve zkontrolovat kompatibilitu s novou bleskovou paticí, případně zda je možné starší blesky připojit pomocí malé redukce.

Blesk HVL-20 Blesk HVL-43 Blesk HVL-60

Záznam videa

Záznam videa je možný v rozsahu citlivosti až 6400 ISO. Snímat lze v režimu auto (rychlost závěrky a clony) nebo s ručním nastavením clony, či závěrky, nebo plného manuálu.

Záznam lze provádět ve dvou formátech a to mp4 v HD rozlišení (1440×1080) s 30sn/s, progresivní s přibližnou velikostí 12Mb/s. a nebo lze použít formát AVCHD. Formát AVCHD lze nastavit v 5 typech a v rozlišení full HD (1920×1080) s 25sn/s prokládané s přibližnou velikostí 17Mb/s až po 60sn/s progresivní s přibližnou velikostí 28Mb/s. Komprese videa H.264 nebo MPEG-4 AVC. Formát záznamu zvuku Dolby® Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC.

Energie a příslušenství

Fotoaparát využívá dobíjecí baterii NP-FW50 s kapacitou: 7,2 V / 1080 mAh. Plně nabitá vydržela cca 300 snímků při používání hledáčku a při použití „živého náhledu“ cca 400 snímků. Záleží také na použitém objektivu a používání blesku. Zbývající výdrž baterie v procentech je zobrazena na zadním LCD. Pro ty, kdo chtějí větší výdrž, je tu pouze možnost zakoupit další baterie a vertikální grip.

Vertikální grip Vertikální grip

Následující obrázku ukazují nové objektivy uvedené přímo s A7 na trh, jedná se o 3 objektivy z dílny Carl Zeiss – Sonnar T* FE 35 mm F2.8 ZA, Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA, Vario-Tessar T* FE 24–70 mm F4 ZA OSS. Dále je to setový objektiv FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS a světelný 70–200 mm F2.8 G SSM II.

Nové objektivy Kompatibilní objektivy

Jak už jsem se zmiňoval na začátku, také současně s novými objektivy byly dány na trh dva konvertory pro dosavadní objektivy s A- bajonetem. Jedná se o MF konvertor LA-EA3 a AF redukci LA-EA4.

LA-EA3 a LA-EA4

A pokud by vám nevyhovovaly ani konvertory, můžete se nechat inspirovat fotkami, které se objevily na internetu, kde mnozí využívají různé redukce a konvertory jiných značek (jejich výraznou nevýhodou bývá, že se jedná o „mrtvé“ redukce – bez přenosu ostření a expozice). Některé kousky vypadají opravdu zajímavě.

A7 s redukcí a A-objektivem LCS-ELCA – kožené pouzdro

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • liborek
    liborek
    22.05.2016 23:04

    Jaký objektiv na a7 ,ten v setu není vůbec ostrý FE 28-70 mm OSS
    mám zájem o a7 ,děkuji za doporučení

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    23.05.2016 09:18

    28-70 je klasický seťák, na úrovni podobných 18-55 u APS-C fotoaparátů, jen dražší:-) Problém, je, že prémiovější 24-70/4 je jen o málo lepší. A7 má nově i velmi ostrou "profi" 24-70/2.8 ale to je docela raketa, cenou i váhou. A7 doporučuji s pevnými skly, nebo širokorozsahovým 24-240, který je také opticky stejný "seťák", ale aspoň za to člověk dostane slušný rozsah. Pro milovníky zoomů je zatím lepší volbu DSLR (píšu jako majitel a fanda A7, bohužel to tak ale je).

  • Michal Kobrle
    Michal Kobrle
    26.10.2016 21:59
    Reaguje na liborek 22.05.2016 23:04:

    "Jaký objektiv na a7 ,ten v setu není vůbec ostrý FE 28-70 mm OSS mám zájem..." - zobrazit celý komentář

    Co Vás vede k závěru, že 28-70 není vůbec ostrý? Dle mého názoru je ostrý zcela dostatečně.

  • JoziMacutek
    JoziMacutek
    27.10.2016 07:56
    Reaguje na Michal Kobrle 26.10.2016 21:59:

    "Co Vás vede k závěru, že 28-70 není vůbec ostrý? Dle mého názoru je ostrý..." - zobrazit celý komentář

    Ja som objektív 28-70 mal, nieje vôbec až taký hrozný ako ho opisuju v niektorých recenziach, možno závisí aj od kusu... síce nieje to britva ale považujem ho za priemerný seťák.

  • Jakub Súkeník
    Jakub Súkeník
    27.10.2016 08:21
    Reaguje na Michal Kobrle 26.10.2016 21:59:

    "Co Vás vede k závěru, že 28-70 není vůbec ostrý? Dle mého názoru je ostrý..." - zobrazit celý komentář

    Osobně mi vadí neostré okrajové části na širokém ohnisku. Jinak to jde.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (35)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram