A zase uvidíme o trošku dál. Nikon Coolpix P500 disponuje 36x optickým zoomem. Natáčí FullHD video. Na živé snímky a další vlastnosti se podívejte do tohoto článku.

Testovací snímky I.

Některé fotografie jsou k dispozici v originální velikosti a kvalitě (označení ®. Originální snímky mají podle scény maximálně 6MB.

Pokrytí bleskem je dobré, ostření ve tmě s pomocí přisvícení také.

Náhled, 1/30 s, F3.4, ISO: 200, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 23 mm Náhled, 1/125 s, F5.7, ISO: 200, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 810 mm

Už to trochu jde…

Náhled Výřez (R), 1/160 s, F5.7, ISO: 400, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 810 mm

Panoramatický snímek vzniklý v automatickém režimu – stačí otáčet fotoaparátem. Zbytek zajistí sám.

Originál(R), 1/1000 s, F3.5, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 25 mm

Dva snímky pro představu rozsahu zoomu.

Náhled, 1/800 s, F4.0, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 23 mm Náhled, 1/640 s, F5.7, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 810 mm

V režimu detekce tváře.

Náhled Výřez (R), 1/640 s, F5.1, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 145 mm

I protisvětlo dopadá velmi dobře..

Náhled, 1/800 s, F8.0, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 23 mm Náhled, 1/1500 s, F8.0, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 76 mm

Makro. Detaily ano, významné rozmazání pozadí ne.

Náhled Výřez (R), 1/200 s, F4.7, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 68 mm
Náhled, 1/400 s, F3.4, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 23 mm Náhled, 1/60 s, F8.0, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 23 mm
Náhled, 1/160 s, F5.7, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 810 mm Náhled, 1/125 s, F8.0, ISO: 280, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 810 mm
Náhled, 1/250 s, F4.7, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 68 mm Náhled, 1/60 s, F8.0, ISO: 160, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 68 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • To Shi
    To Shi
    30.04.2011 14:17

    Masakr. Má cenu rozepisovat se tu o tom jak hroznou kvalitu produkuje tento obrázkovač? Kdy to těm výrobcům dojde a vrátí se zpět do jistých vod 6ti až 8mi MPix snímačů? A možná to je účel, odradit lidi od nakupování kompaktů a rovnou je posunout k DSLR?

  • Fotograf 59
    Fotograf 59
    12.05.2011 22:21

    Nevim proc je v minusech absence RAW formatu, kdyz se jedna o kompakt. Mozna u nej by mohly byt fotky kvalitnejsi, ale u zrcadlovky mezi JPG a RAW neni velky rozdil. Nedavno jsem delal analyzu s Nikonem D90 a Adobe Lightroom a byl to tak malej rozdil, ze asi opravdu nema smysl zaplacavat si kartu cca 20MB. Leda u max. portretu a 100% vyrezu oka, jinak asi fakt ne

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    16.05.2011 21:35

    Smysl to má minimálně tehdy, když uděláte chybu. Zrovna teď jsem řešil korekci -1EV, což z 14bit rawu bylo naprosto v pohodě. Z jpg by to prostě nešlo, protože bych měl jen bílé fleky....

  • Lukáš Trecha
    Lukáš Trecha
    18.05.2011 21:36

    Dobrý den,
    Zvažuji nákup nějakého ultrazoomu, zredukoval jsem výběr na Canon SX30 a Nikon Coolpix P500, při porovnávání Vašich testů jsem si všimnul rozdílné sytosti barev , dá se říct u stejných fotografií. Co se blíží originálu více, Canon nebo Nikon. V jiném testu jsem našel fotky za použití stabilizátoru a v tom byl jednoznačně lepší Canon, máte podobnou zkušenost?
    Upřímně, potřeboval bych popostrčit na jednu nebo druhou stranu, o každého fotoaparátu je něco co ten druhý nemá a proto se nemohu rozhodnout.
    Děkuji

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    18.05.2011 22:45

    Podle mého názoru jsou výstupem srovnatelé. Budete muset najít pro Vás podstatný rozdíl v nabídce funkcí a hlavně si je současně vzít do ruky.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (8)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram