Canon 35mm f1.4 L II: Pan fotoreportér

Pevná 35ka je klasické reportážní ohnisko a se světelností F1.4 jde o profesionální standard. Není tedy divu, že L-ková varianta od Canonu byla velmi oblíbená i přes to, že už trochu přesluhovala (uvedena 1998). Nová varianta uvedená o 17 let později tedy měla na co navazovat. A navázala více než důstojně. Objektiv je výrazně ostřejší, nechybí mu utěsnění, ale také má vyšší cenovku. Pojďme se na něj podívat blíže.

Canon 35mm f1.4 L II

Profesionální objektiv 35mm F1.4 nemůže chybět prakticky v jakémkoliv fullframe systému (Pentax taktně vynechme, ten si vždy dělal věci po svém). Canon má ve svém portfoliu už druhou generaci své L-kové EF verze a rovnou prozradíme, že je vynikající.

Objektiv rozměry i cenou trochu narostl – není divu, uvnitř se skrývá 14 členů v 11 skupinách, z toho jeden je typu BR (Blue-Refractive, viz infografika zde), dva asférické a jeden Super UD (Ultra-Low Dispersion). To je vůbec zajímavostí tohoto objektivu – je první, který používá tyto nové BR členy, tedy členy, které speciálně lámou modrou část spektra, která jinak dělá největší neplechu co se týče chromatických aberací.

A skutečně, objektiv nemá s chromatickými aberacemi žádný výrazný problém ani při F1.4, což o první verzi rozhodně říci nešlo.

Jestli ta však měla nějaký problém, byla to přílišná měkkost na F1.4. Tak to je pryč; 35mm F1.4 L II je jako břitva už od plně otevřené clony.

Také se nemusíte bát deště a prašného prostředí, protože nové verzi nechybí utěsnění proti vodě a prachu včetně gumového kroužku na bajonetu.

Díky rychlému USM motoru objektiv ostří svižně a hlavně spolehlivě.

Má takový objektiv nějaké mínusy (kromě ceny)?

Něco by se našlo. Třeba vinětace zůstá­vá poměrně silná a bokeh není vždy dokonalý. Kdo je velký fanda ručního ostření, toho zase nepotěší krátký chod prstence MF (takovému člověku bych ale doporučil Zeiss Milvus 35mm F1.4, který stojí přibližně stejně).

Kolem a kolem je to však skvělý update a jedna z nejlepších pětatřicítek na trhu.

Blíže se na jednotlivé faktory obrazové kvality i mechanických vlastností podíváme v podrobné recenzi, která se ukrývá v odkazu níže. Nechybí tam ani mraky fotografií v plném rozlišení, takže neváhejte a klikněte na

Test objektivu Canon EF 35mm F1.4 L USM II

Několik ukázkových snímků:

, T?lo: Canon EOS-1Ds Mark III, F1.4, ISO 100, 1/160 s, komp. exp. -1/3, Blesk: Ne, RAW v Digital Photo Professional

, T?lo: Canon EOS-1Ds Mark III, F1.4, ISO 100, 1/500 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Digital Photo Professional Objektiv: EF35mm f/1.4L II USM, T?lo: Canon EOS-1Ds Mark III, F1.4, ISO 200, 1/160 s, komp. exp. -1/3, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Elements 14.0 (Wind

   

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram