V minulém testu jsem vám představil základní a nejlevnější bezzrcadlovku z nové řady ILCE fotoaparátů (Interchangeable Lens Camera E-mount) Sony. V dnešní recenzi se podíváme na opačný konec řady, kde je fotoaparát s velmi netradičním designem a snímačem full-frame formátu. Je jím nová Sony A7 a to hned ve dvou provedeních. Jedna s 24MPix čipem a druhá s 36 MPix čipem. My se podíváme na tu první z nich, Sony A7.

Závěr

Co tedy říci na závěr. A7 je jistě pozoruhodný stroj, podávající výborné výsledky v plném formátu 36×24mm. Jeho velkou zbraní je velmi nízký šum, oproti předcházejícím fotoaparátům a možná se jedná o nejlevnější fullframe fotoaparát v současnosti, i když jeho cena 38 tisíc za tělo není zrovna málo. Jak už jsem v úvodu zmínil, přinesl tento fotoaparát kromě mnoha jiných výborných věcí i jednu otázku a to, jak to bude s novou řadou objektivů, které teprve budou muset pro tento fotoaparát (E-mont/fullframe) vzniknout. Zatím jsou jen 4, což ale výrobce snad brzy doplní dalšími typy, jak zoom objektivů, tak i pevných skel. Prozatím tedy budou muset tu hlavní práci zvládat dosavadní kvalitní skla s A-bajonetem + redukcí, což trochu narušuje koncept kompaktního systému. Další možností je využít skel s E-bajonetem pro APS-C čip, kdy se ale musíme smířit s tím, že celkové rozlišení snímku dosáhne „jen“ 10MPix. Na druhou stranu, řešení s redukcí a A-bajonetem je zase ekonomicky výhodné pro budoucnost, kdy při dostatku nových objektivů jen odložíte redukci a máte pořád velmi výkonný stroj pro kvalitní fotografování. Je tedy už asi málo pravděpodobné, že bude někdo investovat do jinak výborné A99, když A7 s redukcí podá stejně kvalitní výkon a přitom vyjde o cca 15tisíc levněji než starší SLT fotoaparát s A-bajonetem. A protože ani pro takového giganta, jako je Sony, nebude ekonomicky únosné udržovat výrobu 4 řad objektivů, je uvedení A7 a A7R na trh pravděpodobně i zároveň labutí písní pro dosavadní SLT „zrcadlovky“, které tak postupně zmizí z trhu, jako celý systém A-bajonetu.

Přečtěte si i náš přehledný článek o nejlepších bezzrcadlovkách, které jsou právě na trhu. Naleznete v něm zajímavé tipy a možnosti výběru, o kterých jste ani nemuseli uvažovat. Můžete se podívat i na další recenze bezzrcadlovek či recenze full frame fotoaparátů obecně.

Testovací snímky

objektiv: FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS
ohnisko: 28mm
čas: 1/125
clona: 7,1
ISO: 6400

objektiv: FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS
ohnisko: 28mm
čas: 1/6s
clona: 8
ISO: 10000

objektiv: FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS
ohnisko: 28mm
čas: 1/500
clona: 8
ISO: 400

objektiv: FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS
ohnisko: 28mm
čas: 1/4000
clona: 8
ISO: 2000

objektiv: FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS
ohnisko: 50mm
čas: 1/200
clona: 5,6
ISO: 1000

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Petr Louženský
    Petr Louženský
    24.02.2014 10:07

    Bezva recenze, díky za ni a víc takových!

  • Petr Lavička
    Petr Lavička
    24.02.2014 11:40

    Díval jsem se na testovací snímky navečer a v noci, vypadá to skvěle. Jenom dotaz - noční snímek (ISO 10000, čas 1,6s) je focený z ruky nebo ze stativu?
    PL

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    24.02.2014 12:31

    vše je z ruky, ale jak koukám do Exifu došlo zde k chybě, buď to mé nebo při přepisu, čas je 1/6s a ne 1,6s... omlouvám se

  • Josef Boček
    Josef Boček
    24.02.2014 14:24

    Článek super, kvalita testu výborná, stroj parádní. Jen z té poslední věty v závěru mám bolení a lehký smutek. Zrovna řeším co koupím až má alfa doslouží. No, ještě že je redukce na bajonet A. Děkuji za test.

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    24.02.2014 15:38

    bolení hlavy možná budou mít ti co uvažovali o A99, pokud A-bajonet zkončí...

  • Petr Lavička
    Petr Lavička
    24.02.2014 15:52

    Tušil jsem to že je to kratší čas, a vypadá to že se aparát i při těchto na ruku dlouhých časech dobře ovládá, v kombinaci s vysokým ISO je to výborné, zase jsou nové možnosti. PL

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    24.02.2014 18:10

    ano, konkrétně v oblasti šumu je to skok dále, než byly předešlé, řekl bych že na úrovni A99.

  • Josef Boček
    Josef Boček
    24.02.2014 20:15

    A99 nemám, ale mám starší full frame. Bolení je spíše z toho, že končí něco co si člověk oblíbil. A99 jsem si zkoušel a nějak moc mě nepřesvědčila. Stroj to bude dobrý, ale pokud to srovnám s A7, kterou jsem měl možnost na chvilku odzkoušet, tak tohle se mi líbí o mnoho více, asi zřejmě pro její velikost a design. A99 v podstatě postrádá smysl, pokud Sony ukončí výrobu a rozvoj A objektivů. I když jich je použitelných dost. Uvidíme co přinese čas, i když Vaše slova na závěr testu jsou více než logická.

  • zolec
    zolec
    24.02.2014 21:13

    Trochu sa o sony zaujimam, vsade pisu, ze este tento rok ma prist nastupca A77, dva A - mount FF pristroje (24 a 36Mpix) a 4k kamera. V jednom rozhovore dokonca nejaky sef od sony povedal, ze A - mount nekonci..

  • Karel Omes
    Karel Omes
    Autor
    25.02.2014 11:32

    byla to jen taková úvaha, zamyšlení, pokud Sony dokáže udržet na trhu 4 druhy objektivů tak proč ne. Ale v dnešní době kdy se všichni snaží osekat náklady minimum, a nové řada ILCE je toho dost příkladem, nevím. Když dám vedle sebe ILCE3000 (ať se na mne Sony nezlobí, ale ta působí jako plastová hračka pro děti) pak ILCE5000 což je zase "přelakovaná" NEX-5 a teď ILCE7, tak to vypadá jakoby se snažili snížil počet vyráběných fotoaparátů s výměnými objektivy na minimum. Ale to je pouze můj subjektivní názor, a budoucnost může mnohdy velmi překvapit. Proč ale držet A-bajonet, když už full frame dokázali dát i do E-bajonetu, kde je více přenosových kontaktů do objektivu pro nové funkce? Pokud však přijde nějaká Alpha70,80,90 s A-bajonetem, proč ne.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (35)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram