Další bezzrcadlovkou na našem trhu je Sony NEX-6. Sony zřejmě vyslyšela své příznivce a přišla na trh s modelem, který kombinuje vlastnosti svých předchůdců.

Ukázkové snímky I

Pokrytí bleskem a ostření ve tmě s přisvětlením. Na maximální zoom se ostření příliš nepodařilo. Nejkratší ohnisko je zcela v pořádku.

Náhled na scénu Náhled na scénu

Extrémní expozice.

Náhled na scénu Výřez, F36; 1/4000 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 60 mm
Náhled na scénu Výřez, F13; 1/4000 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 60 mm

Ještě podzimní snímek v plném rozlišení.

Originál, F5.6; 1/80 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 24 mm

Panorama.

Originál Panorama, F5.6; 1/80 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 24 mm

Focení krystalků skalice modré v procházejícím světle. U prvního snímku je špatně vyvážení bílé (automatický režim). U druhého je nastaveno manuálně na žárovku. Protože jde o focení z ruky, tak jsou jsou výsledky za daných podmínek mírně neostré.

Náhled na scénu Výřez, F9.0; 1/1250 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm
Náhled na scénu Výřez, F9.0; 1/1250 s; ISO: 100,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm

Ukázka zoomu (až 2× digitální).

Náhled na scénu Výřez, F4.0; 1/60 s; ISO: 400,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 24 mm
Náhled na scénu Výřez, F5.6; 1/80 s; ISO: 1250,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm
Náhled na scénu Výřez, F5.6; 1/80 s; ISO: 800,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm

Východ Slunce (bez jakéhokoliv nároku na „hezkost“ snímku).

Náhled na scénu Výřez, F5.6; 1/80 s; ISO: 250,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm
Náhled na scénu Výřez, F5.6; 1/80 s; ISO: 160,Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 75 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Petr Wroblowský
    Petr Wroblowský
    19.12.2012 12:40

    Za docela zásadní informaci bych považoval fakt, že na krátkém ohnisku při focení do RAWu je na plnou díru docela viditelná vinětace. Při zpracování RAWu je nutno mít v daném SW korekci pro daný objektiv, který to "vyřeší", samozřejmě na úkor ztráty detailů.
    http://forums.dpreview.com/forums/thread/3353544

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram