Objektivy
-
Recenze přes živý náhled: Sigma 24-70mm f/2.8 ART
Full frame objektiv s oblíbeným rozsahem zoomu i světelností přidala do svého portfolia i Sigma, zaručí mu zasazení do renomované řady ART úspěch?
-
Recenze Tamron 24-70mm f/2.8 G2
Univerzální objektiv pro každou situaci a k tomu za dobrou cenu. Tak by se dal popsat nový fullframový Tamron 24-70mm f/2.8 G2. Bude z něj bestseller nebo zůstane ve stínu svého oblíbeného předchůdce?
-
Test objektivu Canon 35mm F2 IS USM
Canon 35mm F2 IS USM má v nabídce Canonu dvojí funkci. Na full frame jde o levnější alternativu k L-kovým mírným širokáčům (35mm F1.4 L a L II), na APS-C tvoří klasické základní ohnisko (odpovídá 56mm). Světelnost F2 není u kompaktního objektivu nijak špatná a Canon k ní ještě přidává stabilizaci obrazu. Vyplatí se tento objektiv?
-
Recenze Sigma 50mm f/1.4 ART
Do redakce zavítala Sigma 50mm f/1.4 z řady ART. Tato řada objektivů se těší velké popularitě díky vynikajícím optickým kvalitám, ale zároveň dokáže držet i velmi dobrý poměr cena/výkon. Podpoří i Sigma 50mm f/1.4 dobrou reputaci řady ART?
-
Recenze Nikonu 18-35mm f/3.5-4.5G: Malý, lehký a kvalitní širokáč
Kdo hledá širokoúhlý objektiv pro Nikon, rozhodně by neměl přehlédnout objektiv 18-35mm f/3.5-4.5G. Splňuje totiž většinu předpokladů pro dobrý objektiv a při porovnání s konkurencí není ani drahý.
-
Test objektivu Tamron 45mm F1.8 VC USD
Spolu s objektivem 35mm F1.8 VC USD byly tyto Tamrony první stabilizované fullframe objektivy s clonou F1.8. Od té doby je doplnila ještě podobně laděná pětaosmdesátka. Pro koho je určen objektiv 45mm? Vyplatí se podobný objektiv se stabilizací? Odpověď najdete v testu.
-
Recenze Nikonu 24mm f/1.8G: Pan architekt
Ohnisko 24 mm je mezi fullframovými fotografy velmi oblíbené. Častým problémem je však nepříliš dobrá světelnost na zoom objektivech, která znemožňuje fotit kreativnější fotky s nižší hloubkou ostrosti, hvězdy jako body nebo zkrátka jen ve větší tmě. A to jsou témata, kde na řadu přichází Nikon 24mm f/1.8G.
-
Recenze: 7 dní s Full Frame objektivem Zeiss Milvus 50mm f/1.4
Když fotograf nasadí nějaký z drtivé většiny objektivů, může hned vyrazit na lov a začít cvakat. Má k tomu nejlepší předpoklady – rychlé automatické ostření a pravděpodobně i kvalitní optickou stabilizaci, která ho může zachránit v ošemetných případech. Když ale nasadí Zeiss Milvus 50mm f/1.4, jakoby se najednou zastavil čas. Proč? On totiž nemá ani automatické ostření.
-
Dvojrecenze: Canon 24-105mm f/4L IS USM vs. 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM
Kdo hledá základní zoom objektiv pro Full Frame zrcadlovky od Canonu, nejspíše stojí před rozhodnutím, zda si pořídí seťák 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM nebo rovnou profesionální „L-kovou“ řadu v podobě nového objektivu 24-105mm f/4L IS USM. V této recenzi oba objektivy pořádně prověříme a porovnáme.
-
Test objektivu Canon EF 35mm F1.4L II
Druhá generace fullframe L-kové pětatřicítky možná vypadá podobně, jako ta minulá, ale je to zcela nový objektiv. Zejména po optické stránce jde o naprostou špičku, jak se budete moci přesvědčit v dnešní recenzi. Srovnali jsme ho i s předchozím L objektivem Canon. Prozradíme rovnou, že nový s přehledem vyhrál.
Má nějaké nevýhody? Má jednu, ale ta je asi jasná – není levný.