• Uživatelský test objektivu Sigma 150mm f/2,8 EX DG HSM

    Máte rádi makrofotografii ale tradiční a obvyklá ohniska makroobjektivů 50 i 105mm se vám zdají příliš krátká? Chtěli byste přece jen něco ještě trošku delšího, při zachování únosných rozměrů a vysoké světelnosti f/2,8? Tak právě vás by mohl zaujmout makroobjektiv Sigma 150mm f/2,8 EX DG HSM, o kterém si v následujícím článku povíme trošku víc.

  • Uživatelský test objektivu Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM

    Vlastníte zrcadlovku se snímacím čipem formátu APS-C a základní objektiv vám svým úhlem záběru už nestačí? Uvažujete o koupi nějakého opravdu hodně širokoúhlého objektivu? Tak právě vám je určen tento článek, který je dílem uživatelským testem superširokoúhlého objektivu Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM a dílem obecným zamyšlením na téma volba a použití superširokoúhlého objektivu pro D-SLR s čipem APS-C.

  • Peleng 3,5/8 mm fisheye

    Rybí oko se říká speciálním objektivům s úhlem záběru 180° ve všech směrech a typickým kulovým zkreslením perspektivy. Aby toho bylo dosaženo, objektiv nevykresluje plný formát políčka, ale vepsaný kroužek, který je při použití na digitálních zrcadlovkách podle crop faktoru příslušně oříznut. Pro pořádek ještě uvedu, že existuje i tzv. diagonální rybí oko, které má úhel záběru 180° pouze po úhlopříčce a vykresluje celé políčko.

  • Test objektivu Sigma 30mm f/1,4 EX DC HSM

    Používáte některou z moderních digitálních zrcadlovek s formátem snímacího čipu APS-C a chybí vám klasická základní “padesátka“, na kterou jste byli doposud zvyklí z kinofilmu? Pak by vás mohl zajímat nový objektiv Sigma 30mm f/1,4 EX DC HSM, určený speciálně pro D-SLR s čipem APS-C, jehož ekvivalent ohniska se nachází někde mezi 45mm a 50mm. Začátečníci se zase dozvědí něco o tomto ohnisku jako takovém.

  • Test objektivu Konica Minolta AF 28-75mm/2,8 (D)

    Přestože Konica-Minolta opustila trh s digitálními fotoaparáty, nebo právě proto, je jistě vhodné věnovat jejím výrobkům pozornost. V dnešním testu se trochu blíže podíváme na jeden z nových objektivů. Tím je velmi světelný standardní zoom 28-75/2,8, který je použitelný jak pro kinofilmové, tak pro digitální zrcadlovky. Přečtěte si v následujícím testu, jak dopadl.

  • EF 24-105mm f/4L IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

    Společnost Canon nedávno představila dva nové objektivy. EF 24-105mm f/4L IS USM a EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. V následujícím uživatelském testu se dočtete, jaké mají vlastnosti a co od nich lze čekat, když spolupracují se špičkovým tělem Canon EOS-1Ds Mark II.

  • Starší MF objektivy na nových kinofilmových SLR nebo DSLR

    Tyto články rozhodně nejsou o testech nějakých novinek, je to spíše ohlédnutí za starými objektivy některých značek a jejich možné využití na dnešních zrcadlovkách. Možná si někdo ťuká na čelo, že vytahuji tyto staré „krámy“ v dnešní době APO, EX, IF, G (D) SSM, AT-X objektivů, ale ony právě tyto objektivy v dnešní době zažívají svojí renesanci. Nebo slovy dnešního světového člověka – "come back".

  • Test Minolta 70-200/2,8 APO G(D)SSM

    Každá ze světových fotografických značek, která vyrábí objektivy, má ve svých produktech celou škálu typů objektivů, které by se daly rozdělit na objektivy pro základní využití a na objektivy, jejichž kvalita a preciznost provedení je předurčuje pro profesionální práci. Což ovšem neznamená, že by si je nemohl koupit jakýkoliv amatérský fotograf, záleží jen kolik do nich chce investovat, protože ceny takovýchto objektivů jsou přeci jen výrazně vyšší než ta „obyčejná“ skla. To ale odpovídá jejich kvalitě a provedení, které patří mezi to nejlepší.

     6

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace