Objektivy
-
Test objektivu Tamron 70-200mm 1:2.8 Di VC USD G2
Tamron 70-200mm F2.8 G2 není zdaleka první 70-200 objektiv výrobce, ale přináší mnoho zlepšení a tvoří tak velmi lákavou nabídku - nová optika, výkonná stabilizace (údajně 5EV) a utěsnění proti vodě a prachu, navíc elektronicky ovládaná clona i pro Nikon. Jaký je nejnovější světelný profi telezoom od Tamronu?
-
Recenze Tamron 28-300mm f/3,5-6,3 Di VC PZD
I když s nimi nemusíte souhlasit, mnoho fotografů chce, aby se jim překrývala ohniska všech objektivů. Zkrátka jsou rádi, když mají k dispozici správný počet milimetrů. Často to ale znamená tahat s sebou spoustu objektivů a stejně některý bude chybět. Řešením může být třeba Tamron 28-300 mm, který pokryje většinu důležitých úhlů záběru.
-
Test Nikonu 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR
Je to spása i prokletí, velké množství různých objektivů na digitální zrcadlovky ale mnoho fotografů bere jako pozitivum. Na druhou stranu kompakty či ultrazoomy mají jeden objektiv, který má velký rozsah ohnisek, často rozumnou světelnost, a dokonce i dobré makro schopnosti. Až takto univerzální objektiv ve světě DSLR zkrátka neexistuje, přece jsou na scéně „skla“ aspoň s tím vysokým zoomem. Nikon 28-300mm f/3.5-5.6 je jedním z nich a fotografovi opravdu ulehčí život tím, že umožní vytouženou scénu oproti jiným objektivům více přiblížit.
-
Recenze Nikon 24-70mm f/2.8E
Nikon 24-70mm f/2.8 již patří mezi profesionální univerzální objektivy a nabídne vše potřebné – dobrou světelnost, kvalitní optickou stabilizaci obrazu, oblíbený rozsah ohnisek a hlavně logo Nikon, které zaručuje i tu nejvyšší kvalitu. V podstatě nabídne ve své kategorii to nejlepší. Nic ale není tak jednoduché a i tento objektiv má svá „ale“ a není nutně jednoznačnou volbou.
-
Test objektivu Sigma 24-105mm F4 Dg Os HSM ART
Hledání ideálního univerzálního zoomovacího objektivu pro full frame zrcadlovku není lehký úkol. Mezi adepty se řadí i Sigma 24-105 s konstantní světelností f/4. Je sice o několik tisíc dražší než setové objektivy, ale zároveň se snaží konkurovat klidně i o deset tisíc korun dražším objektivům, než stojí ona sama. Jak obstojí v testu?
-
Objektivy Sony FE 100mm F2.8 STF GM a FE 85mm F1.8 naživo
O těchto novinkách pro bezzrcadlovky Sony jsme na našich stránkách již psali. nyní jsme měli možnost si s nimi zafotografovat na tiskové konferenci ve Velké Británii naživo a přinášíme vám první zkušenosti i fotky v plném rozlišení. Připomeňme, že 100/2.8 GM je objektiv s apodizačním filtrem pro extra jemný bokeh a 85/1.8 bude plnit roli levnějšího portréťáku. Oba jsou velmi zajímavé, jak se dozvíte v článku...
-
Test objektivu Tamron 24-70mm f/2,8 SP Di VC USD
Tamron 24-70 f2.8 je objektiv vyšší třídy, který v podstatě konkuruje objektivům Nikkor, Canon nebo Sony se stejnými ohnisky i světelností, avšak s dvojnásobnou cenovkou oproti Tamronu. Přitom Tamron nezvolil kompromisní řešení. Na objektiv byly použity kvalitní materiály, nechybí optická stabilizace nebo zakomponoval asférické, LD nebo XR členy. Co to znamená (a mnohem více) se dozvíte v naší recenzi.
-
Test full frame objektivu Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5G VR
Pokud kupujete full frame zrcadlovku od Nikonu, narazíte na základní set s Nikonem 24-85mm f/3.5-4.5. Nabídne solidní světelnost nebo optickou stabilizaci obrazu. Vyplatí se, i když jsou na trhu o něco dražší objektivy s podobným ohniskovým rozsahem a s konstantní světelností f4.0 nebo f/2.8?
-
Test fullframe objektivu Sigma 12-24mm F4 Art
Sigma 12-24mm F4 Art je horká novinka z letošní Photokiny. Je o ultraširoký fullframe rektilineární objektiv s úhlem záběru až 122° horizontálně a stálou světelností F4. Zajimavostí je, že obsahuje největší asférickou čočku ze všech fotografických objektivů na světě. Jak se nám líbil? Hodně... ale to se dozvíte v článku.
-
Test objektivu Revuenon (Cosina, Rikenon) 55mm F1.2
Dnes vám přinášíme trochu odlehčenou recenzi - proč odlehčenou? Protože netestujeme nejnovější supersklo, ale starý manuální objektiv, byť velice zajímavých hodnot - světelnost F1.2 není ani dnes úplně běžná. Jde přitom o poměrně rozšířený objektiv - Revuenon MC 55mm F1.2. Prodával se v Quelle a šlo o německou verzi japonské Cosiny, kterou licencoval třeba i Ricoh nebo Vivitar.