RSS feed
  • Módna fotografia v mojom ateliéri

    V dnešní době zhromadnění a automatizace výrob bývá pro většinu velkých firem hlavním problémem, jak své výrobky prodat. Nerozhoduje jen kvalita výrobku, která často bývá skoro totožná. Rozhodují širší pocity a vnímání výrobku zákazníkem, tzv. image značky. Tyto pocity lze velmi dobře navozovat a vytvářet pomocí fotografií. Úkolem módního fotografa je vyjádřit fotografiemi představy zadavatele reklamy daného výrobku. Není to vůbec jednoduché a záleží na velmi jemných detailech. Článek je prvním dílem seriálu Petera Ertla, který se touto problematikou zabývá jako profesionál.

  • Letem dírkovým světem

    Kouzlo a přitažlivost fotografování pomocí malé krabičky nebo plechovky s dírkou místo objektivu daly vzniknout nejen řadě pozoruhodných projektů na internetu, ale i několika knihám, množství článků a úvah, a jednomu kvalitnímu americkému časopisu. Podívejme se na některé z nich trochu blíže a nenechte se odradit tím, že jsou většinou v angličtině. K účasti nebo k objednání obvykle stačí její základní znalost pro vyplnění jednoduchého formuláře.

     1
  • HP Photoret Pro

    Photoret Pro je nová technologie fotografického tisku, kterou firma Hewlett-Packard používá ve své tiskárně HP Photosmart 7960, na níž jsme v nedávné době provedli redakční test. Pražské zastoupení Hewlett-Packard zapůjčilo FotoAparátu.cz zajímavé firemní materiály o této technologii, které jsme použili k napsání tohoto článku. Článek vám zároveň pomůže lépe porozumět technologiím inkoustového tisku černobílých a barevných fotografií.

     0
  • Hole in One

    Golf nemá v našich zemích velkou tradici. O to méně obvyklé je býti u nás fotografem golfu. Většina lidí si řekne, co se zde dá vlastně fotografovat? Ne, článek z kategorie FotoRádce není návodem, jak se stát paparazziem, který ze vzdáleného maskovaného krytu snímá dlouhým teleobjektivem nějakou celebritu s milenkou a fotku pak dobře prodá bulvárnímu plátku. Pro redaktora FotoAparátu Jana Vebera, kterého známe jako fotografa přírody, se golf stal přesto trefou, prostě "hole in one" a nám ostatním fotografům poradí, jak na to.

     4
  • S digitálem na cestách

    V tomto článku bych se s vámi chtěl podělit o několik postřehů, ke kterým jsem došel od koupě mé první digitální zrcadlovky a zároveň možná vyvrátit i některé fámy, které se neustále šíří kolem digitální fotografie. Během několika posledních let si svět fotografie prošel digitální revolucí, která se méně či více dotkla většiny fotografů. I přesto, že byla pravděpodobně napsána recenze asi na každý digitální fotoaparát na dnešním trhu, často se setkávám s otázkou typu: “No jo, ale jak dlouho s tím člověk může fotit na cestách ?”, nebo: ” Když já pořád lezu po těch horách, a tam by ten digitál neprežil.”, atd. Pojďme se tedy podívat, jak to tedy s těmi digitály v drsných a extrémních podmínkách je.

  • Minolta Autocord – Patří do starého železa???

    Pořídit si v dnešní digitalizované době 40 let starý aparát chce asi kus romantické povahy. Není to rozhodnutí jednoduché, rizika stáří přístroje rozhodně nejdou jen tak hodit za hlavu, ale Vaše obavy budou nakonec rozptýleny výslednými fotografiemi. Na nich totiž stáří přístroje nepoznáte. Viděl jsem zvětšeniny 50x60 cm od Zdeňka Baksteina z jeho Yashicy a právě díky většímu formátu obrazového pole si troufám tvrdit, že kinofilm by neměl šanci na takovýto výsledek. Se středním formátem se také mnohem lépe pracuje v temné komoře. Snímek zvětšený na 25x25 cm je, co se týká měřítka, ekvivalent kinofilmu 10x15 (obojí je cca 4x zvětšené).

  • Věčný boj fotografa-reportéra

    Fotograf deníků Den, Moravské noviny, Slovo, kameraman TV Morava a redaktor vojenského časopisu A report. To všechno jsou místa, kterými jsem prošel. Fotografie a s tím související technika jsou moje celoživotní hobby. V následujícím článku chci seznámit vás, kteří byste chtěli něco podobného zkusit, jak to v novinařině chodí.....

     7
  • Jak budeme tisknout digitální obrázky

    Po nedávno zveřejněném článku Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma proběhla zajímavá diskuze mezi obhájci domácího tisku fotografií a jejich oponenty, kteří argumentují hlavně vysokými náklady. V rámci této diskuze jsme se s Romanem dohodli, že zveřejníme i jeho článek, který je spíše názorem opozice vůči fototiskárnám. Článek se snaží hledět na problematiku očima českého a slovenského fotoamatéra.

  • Fototechnika v novinářské praxi I.

    Je dost lidí, co dobře fotí. Pokud se však tímto oborem chcete slušně živit, je to jako všechno tvrdá dřina. Jedním z největších zamětnavatelů je pro fotografy-profesionály tisk. Mám v tomto oboru mnoholeté zkušenosti. Z mého seriálu se dozvíte, co je zde třeba. První díl je věnován fotografické technice, pro kterou zde platí, že vás musí uživit, a proto jsou na ní kladeny určité nároky.

  • Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma

    Žijeme v době, kdy se kvalita fotografie vyrobené klasickým procesem na světlocitlivý papír srovnala s tiskem na fotografických tiskárnách. Hodně fotografů dnes zvažuje, co jim může přinést možnost tisknout si své fotografie doma. V článku najdete hlavní argumenty i statistiku, jak tisknou v současné době v USA majitelé digitálních fotoaparátů.

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace