• Focení ve vysokých horách

    Himálaj, Alpy, Kamčatské vulkány….Na horách se nefotografuje jen horská krajina a příroda. Součástí horské krajiny se může stát horolezec, lyžař či krásná dívka. Snímky mohou mít nejrůznější charakter od popisné fotografie a sportovní reportáže až po umělecké emotivní snímky. Autor má zkušenosti z velehorských výstupů a skialpinismu. Vedle krásných fotografií v článku najdete tipy na fototechniku do velehor, ale i množství zajímavých námětů pro fotografování. Pro snímky z extrému musíte být nejenom dobrý fotograf, ale i horolezec a lyžař.

     4
  • Setkani fotografu
  • Jak fotit v Death Valley

    Nejteplejší, nejsušší, nejnižší: Death Valley je země extrémů. Je to jedno z nejteplejších míst na zemském povrchu s průměrnými letními teplotami přesahujícími 40°C. Národní park Death Valley v sobě zahrnuje nejníže položený bod na západní polokouli a zároveň je nejsušším místem v Severní Americe. I přes své na první pohled dost nehostinné a nepříznivé podnebí, je Death Valley ráj pro každého krajinářského fotografa. Najdeme tu vše od zasněžených třítisícovek, přes sopečné krátery, písečné duny až po nekonečná solná pole. Díky této rozmanitosti a kráse patří Death Valley mezi jeden z nejnavštěvovanějších a nefotografovanějších parků na Americkém kontinentu. V článku najdete rady, jak fotit v několik zajímavých lokalitách tohoto národního parku .

  • Módna fotografia v mojom ateliéri

    V dnešní době zhromadnění a automatizace výrob bývá pro většinu velkých firem hlavním problémem, jak své výrobky prodat. Nerozhoduje jen kvalita výrobku, která často bývá skoro totožná. Rozhodují širší pocity a vnímání výrobku zákazníkem, tzv. image značky. Tyto pocity lze velmi dobře navozovat a vytvářet pomocí fotografií. Úkolem módního fotografa je vyjádřit fotografiemi představy zadavatele reklamy daného výrobku. Není to vůbec jednoduché a záleží na velmi jemných detailech. Článek je prvním dílem seriálu Petera Ertla, který se touto problematikou zabývá jako profesionál.

  • Letem dírkovým světem

    Kouzlo a přitažlivost fotografování pomocí malé krabičky nebo plechovky s dírkou místo objektivu daly vzniknout nejen řadě pozoruhodných projektů na internetu, ale i několika knihám, množství článků a úvah, a jednomu kvalitnímu americkému časopisu. Podívejme se na některé z nich trochu blíže a nenechte se odradit tím, že jsou většinou v angličtině. K účasti nebo k objednání obvykle stačí její základní znalost pro vyplnění jednoduchého formuláře.

     1
  • HP Photoret Pro

    Photoret Pro je nová technologie fotografického tisku, kterou firma Hewlett-Packard používá ve své tiskárně HP Photosmart 7960, na níž jsme v nedávné době provedli redakční test. Pražské zastoupení Hewlett-Packard zapůjčilo FotoAparátu.cz zajímavé firemní materiály o této technologii, které jsme použili k napsání tohoto článku. Článek vám zároveň pomůže lépe porozumět technologiím inkoustového tisku černobílých a barevných fotografií.

     0
  • Hole in One

    Golf nemá v našich zemích velkou tradici. O to méně obvyklé je býti u nás fotografem golfu. Většina lidí si řekne, co se zde dá vlastně fotografovat? Ne, článek z kategorie FotoRádce není návodem, jak se stát paparazziem, který ze vzdáleného maskovaného krytu snímá dlouhým teleobjektivem nějakou celebritu s milenkou a fotku pak dobře prodá bulvárnímu plátku. Pro redaktora FotoAparátu Jana Vebera, kterého známe jako fotografa přírody, se golf stal přesto trefou, prostě "hole in one" a nám ostatním fotografům poradí, jak na to.

     4
  • S digitálem na cestách

    V tomto článku bych se s vámi chtěl podělit o několik postřehů, ke kterým jsem došel od koupě mé první digitální zrcadlovky a zároveň možná vyvrátit i některé fámy, které se neustále šíří kolem digitální fotografie. Během několika posledních let si svět fotografie prošel digitální revolucí, která se méně či více dotkla většiny fotografů. I přesto, že byla pravděpodobně napsána recenze asi na každý digitální fotoaparát na dnešním trhu, často se setkávám s otázkou typu: “No jo, ale jak dlouho s tím člověk může fotit na cestách ?”, nebo: ” Když já pořád lezu po těch horách, a tam by ten digitál neprežil.”, atd. Pojďme se tedy podívat, jak to tedy s těmi digitály v drsných a extrémních podmínkách je.

  • Minolta Autocord – Patří do starého železa???

    Pořídit si v dnešní digitalizované době 40 let starý aparát chce asi kus romantické povahy. Není to rozhodnutí jednoduché, rizika stáří přístroje rozhodně nejdou jen tak hodit za hlavu, ale Vaše obavy budou nakonec rozptýleny výslednými fotografiemi. Na nich totiž stáří přístroje nepoznáte. Viděl jsem zvětšeniny 50x60 cm od Zdeňka Baksteina z jeho Yashicy a právě díky většímu formátu obrazového pole si troufám tvrdit, že kinofilm by neměl šanci na takovýto výsledek. Se středním formátem se také mnohem lépe pracuje v temné komoře. Snímek zvětšený na 25x25 cm je, co se týká měřítka, ekvivalent kinofilmu 10x15 (obojí je cca 4x zvětšené).

  • Věčný boj fotografa-reportéra

    Fotograf deníků Den, Moravské noviny, Slovo, kameraman TV Morava a redaktor vojenského časopisu A report. To všechno jsou místa, kterými jsem prošel. Fotografie a s tím související technika jsou moje celoživotní hobby. V následujícím článku chci seznámit vás, kteří byste chtěli něco podobného zkusit, jak to v novinařině chodí.....

     7
  • Jak budeme tisknout digitální obrázky

    Po nedávno zveřejněném článku Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma proběhla zajímavá diskuze mezi obhájci domácího tisku fotografií a jejich oponenty, kteří argumentují hlavně vysokými náklady. V rámci této diskuze jsme se s Romanem dohodli, že zveřejníme i jeho článek, který je spíše názorem opozice vůči fototiskárnám. Článek se snaží hledět na problematiku očima českého a slovenského fotoamatéra.

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace