• S digitálem na cestách

    V tomto článku bych se s vámi chtěl podělit o několik postřehů, ke kterým jsem došel od koupě mé první digitální zrcadlovky a zároveň možná vyvrátit i některé fámy, které se neustále šíří kolem digitální fotografie. Během několika posledních let si svět fotografie prošel digitální revolucí, která se méně či více dotkla většiny fotografů. I přesto, že byla pravděpodobně napsána recenze asi na každý digitální fotoaparát na dnešním trhu, často se setkávám s otázkou typu: “No jo, ale jak dlouho s tím člověk může fotit na cestách ?”, nebo: ” Když já pořád lezu po těch horách, a tam by ten digitál neprežil.”, atd. Pojďme se tedy podívat, jak to tedy s těmi digitály v drsných a extrémních podmínkách je.

  • Setkani fotografu
  • Minolta Autocord – Patří do starého železa???

    Pořídit si v dnešní digitalizované době 40 let starý aparát chce asi kus romantické povahy. Není to rozhodnutí jednoduché, rizika stáří přístroje rozhodně nejdou jen tak hodit za hlavu, ale Vaše obavy budou nakonec rozptýleny výslednými fotografiemi. Na nich totiž stáří přístroje nepoznáte. Viděl jsem zvětšeniny 50x60 cm od Zdeňka Baksteina z jeho Yashicy a právě díky většímu formátu obrazového pole si troufám tvrdit, že kinofilm by neměl šanci na takovýto výsledek. Se středním formátem se také mnohem lépe pracuje v temné komoře. Snímek zvětšený na 25x25 cm je, co se týká měřítka, ekvivalent kinofilmu 10x15 (obojí je cca 4x zvětšené).

  • Věčný boj fotografa-reportéra

    Fotograf deníků Den, Moravské noviny, Slovo, kameraman TV Morava a redaktor vojenského časopisu A report. To všechno jsou místa, kterými jsem prošel. Fotografie a s tím související technika jsou moje celoživotní hobby. V následujícím článku chci seznámit vás, kteří byste chtěli něco podobného zkusit, jak to v novinařině chodí.....

     7
  • Jak budeme tisknout digitální obrázky

    Po nedávno zveřejněném článku Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma proběhla zajímavá diskuze mezi obhájci domácího tisku fotografií a jejich oponenty, kteří argumentují hlavně vysokými náklady. V rámci této diskuze jsme se s Romanem dohodli, že zveřejníme i jeho článek, který je spíše názorem opozice vůči fototiskárnám. Článek se snaží hledět na problematiku očima českého a slovenského fotoamatéra.

  • Fototechnika v novinářské praxi I.

    Je dost lidí, co dobře fotí. Pokud se však tímto oborem chcete slušně živit, je to jako všechno tvrdá dřina. Jedním z největších zamětnavatelů je pro fotografy-profesionály tisk. Mám v tomto oboru mnoholeté zkušenosti. Z mého seriálu se dozvíte, co je zde třeba. První díl je věnován fotografické technice, pro kterou zde platí, že vás musí uživit, a proto jsou na ní kladeny určité nároky.

  • Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma

    Žijeme v době, kdy se kvalita fotografie vyrobené klasickým procesem na světlocitlivý papír srovnala s tiskem na fotografických tiskárnách. Hodně fotografů dnes zvažuje, co jim může přinést možnost tisknout si své fotografie doma. V článku najdete hlavní argumenty i statistiku, jak tisknou v současné době v USA majitelé digitálních fotoaparátů.

  • Tisknout svoje fotografie doma?

    V Čechách je stále překvapivě jen málo lidí, kteří tisknou fotografie doma, přestože v USA je toto ve fotoamatérských kruzích jednoznačný trend. Devadesát procent fotoamatérů u nás vyrábí své barevné fotografie v komerčně provozovaných laboratořích. Možnost stoprocentní kontroly nad celým fotografickým procesem je pro kreativního fotografa naprosto klíčová. Pro další výtvarné účely je důležité, že se na rozdíl od klasického procesu dá tisknout na téměř jakoukoliv porézní podložku. Proto se budeme tiskem fotografií na FotoAparátu.cz více zabývat. Tento článek berte jako úvod do série článků.

     5
  • ATELIER III - portrét a způsoby nasvícení

    Jak jsem slíbil na konci prvního dílu, dnes si na konkrétních ukázkách vysvětlíme, jak lze fotografovat, případně nefotografovat ve standardním menším (pokojovém) ateliéru klasiku, kterou je PORTRÉT. Povíme si, jaké světelné zdroje jsou do ateliéru vhodné .

     9
  • ATELIER II - vybavení dnešního fotoateliéru

    Abychom mohli začít fotografovat portréty, ukažme si nejprve, jak vypadá běžné vybavení dnešního fotoateliéru. V tomto díle si povíme, jaké zařízení v ateliéru použít a jakým způsobem s ním pracovat.

     4
  • ATELIER I - úvod

    Fotografování v atelieru je velice široká oblast možností a způsobů, jak snímat předměty nebo objekty dle přesně kontrolovaného nastavení všech parametrů potřebných pro zdárný výsledek, tj. fotografický obraz. O tom všem si budeme povídat v třídílném seriálu.

     3

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace