Fotoaparáty S95, LX5, EX1, W95

Dnes vám přinášíme porovnání čtyř na první pohled rozdílných fotoaparátů. Mají však společné vlastnosti. Jsou malé, jsou výkonné. Mají klasický objektiv. A patří s uvedenými vlastnostmi mezi nejdražší u dané značky. Jsou to Canon PowerShot S95, Panasonic Lumix DMC-LX5, Samsung EX1 a Sony CyberShot DSC-WX5.

Ukázkové snímky II

Následující snímky můžete srovnat mezi sebou. Nepotřebují myslím další komentář.

Canon PowerShot S95, F4.0; 1/400 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 6.00 mm Panasonic DMC-LX5, F4.0; 1/800 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 5.10 mm Samsung EX1    , F4.4; 1/500 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm Sony DSC-WX5, F7.1; 1/250 s; ISO: 125, Ohnisková vzdálenost: 4.25 mm Canon PowerShot S95, F6.3; 1/1000 s; ISO: 400, Ohnisková vzdálenost: 6.00 mm Panasonic DMC-LX5, F7.1; 1/1000 s; ISO: 400, Ohnisková vzdálenost: 5.10 mm Samsung EX1    , F6.7; 1/1500 s; ISO: 400, Ohnisková vzdálenost: 5.20 mm Sony DSC-WX5, F7.1; 1/800 s; ISO: 400, Ohnisková vzdálenost: 4.25 mm Canon PowerShot S95, F4.9; 1/200 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 22.50 mm Panasonic DMC-LX5, F4.0; 1/800 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 19.20 mm Samsung EX1    , F4.9; 1/350 s; ISO: 80, Ohnisková vzdálenost: 15.60 mm  Sony DSC-WX5, F5.9; 1/250 s; ISO: 125, Ohnisková vzdálenost: 21.25 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Tomáš Hrubý
    Tomáš Hrubý
    22.11.2010 08:35

    Malá poznámka k ukázkovým fotografiím při vyšších ISO - na základě dlouhé zkušenosti s Canonem G10 a starším Lumixem LX1 mohu jednoznačně říct, že se hodně vyplatí fotit do RAW a trochu si pohrát s konverzí. Při citlivosti tak do 160ISO je to jedno, ale už tak od 250ISO je nárůst detailů při dobrém zpracování RAW proti JPG přímo z foťáku dost patrný. Samozřejmě to neudělá zázraky, 1600ISO už je celkem k ničemu tak jako tak, nicméně posun tam je.
    U zde recenzovaných S95 a LX5 to je podobné, cvičně jsem si zkoušel projet nějaké demo RAW stažené z internetu a ten posun byl v podstatě stejný jako u přístrojů, které mám doma.

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    22.11.2010 09:24

    Děkuji za doplnění. Je to samozřejmě tak. A to u všech tří, tedy včetně EX1.

  • ornitolog TomT
    ornitolog TomT
    22.11.2010 14:06

    Díky za test, přesně něco podobného právě hledám a informací není nikdy dost

  • MPzMT
    MPzMT
    22.11.2010 14:51

    Pozdravujem, zaujal ma tento testik, lebo mam LX3jkua som s nou max. spokojny. Pravdu povediac som ostal trosku zarazeny, ze testujete LX5ku. Neviem, ci som nieco premeskal, ale LX4 tu uz bola? Alebo Panasonic tuto radu preskocil?

  • Jiří Novotný Jifi
    Jiří Novotný Jifi
    22.11.2010 22:03

    Rád bych se zeptal autora, co myslel poznámkou hned v úvodu, že tyto kompakty mají klasický objektiv? Co to je ten klasický objektiv? Tato hláška mně u těchto kompaktů dost zmátla a marně přemýšlím nad tím, co měla znamenat.

  • Robert Kujan
    Robert Kujan
    22.11.2010 23:34

    to MPzMT: LX4 nebyla, Japonci se čtyřce vyhýbají jako mi třináctce :-) proto chyběl třeba i Canon S4 :)

    Jinak se musím přiznat, že srovnání mne sklamalo. Těžko srovnávat fotografie focené za zcela odlišných podmínek. Když budu číst samostatné recenze, budu s tímto počítat a chápu to, ale u srovnání, kde dáte snímky z aparátů vedle sebe už je to celkem chyba. Kde je nějaká přidaná hodnota? To prostě není o čem psát, že jen dáte dohromady pár fotek z vlastních starších testů??

  • Michal Polan
    Michal Polan
    23.11.2010 16:37

    Jifi: Myslím, že autor chtěl pojmem klasický objektiv označit dopředu výsuvný zoomový objektiv. Druhou variantou jsou periskopové objektivy, skryté v těle fotoaparátu. Ty jsou zejména oblíbené u stylových maličkých foťáků.

  • Petr Koritina
    Petr Koritina
    Autor
    23.11.2010 18:43

    Ano. Klasickým jsem myslel výsuvný.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (13)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram