Digitální zrcadlovka Canon 1D Mark IV
Mezi reportéry, ale hlavně mezi fotografy zvířat, je velmi oblíbená modelová řada Canonu s označením EOS 1D. Po úspěšné verzi Mark III. nyní přichází nejnovější model s označením Mark IV., na který se podíváme v následujícím článku.
Tělo – mechanické provedení a ovládání
Nový Canon EOS 1D Mark IV je po mechanické založen na původní a léty osvědčené koncepci předchozích modelů, od kterých se příliš neodlišuje. Základem je tradičně mimořádně odolné celokovové šasi, doplněné systémem těsnění proti vnikání prachu a vlhkosti. Už jen na první dotek je zřejmé, že v rukou držíme opravdu prvotřídní fotoaparát, který skvěle sedne i do větší ruky. Pogumování úchopových částí pak tento dojem jen vylepšuje. Také hmotnost cca 1,2 kg (samotné tělo) leccos napovídá. Robustnosti a kvalitě mechanického provedení tak opravdu nelze vytknout prakticky nic.
Také rozložení ovládacích prvků je prakticky stejné jako u předchozí verze a tak uživatelé nového modelu najdou vše tam, kde na to byli z dřívějška zvyklí. Důležité funkce jsou vyvedeny do samostatných tlačítek a zůstalo i oblíbené a geniálně jednoduché ovládání pomocí kolečka na zadní stěně s potvrzovacím tlačítkem uprostřed. Prostě stará dobrá klasika. Snad jen ten nepříliš šťastně provedený hlavní vypínač by si už přeci jen zasloužil vymyslet jiné provedení i umístění. Jinak i po této stránce maximální spokojenost.
Zásadní změny se ale dočkal LCD monitor na zadní stěně fotoaparátu. Jeho rozměry sice zůstaly stejné, úhlopříčka zůstala na třech palcích, ale rozlišení se zvýšilo z 230.000 na 920.000 obrazových bodů, tedy čtyřnásobně. Podstatně tak vzrostl komfort práce s menu, ale hlavně prohlížení a kontroly pořízených snímků. Jinak zůstala stejná i koncepce dvojice pomocných LCD displejů a také třetího displeje v hledáčku. I tady platí to, co již bylo zmíněno ohledně celkového provedení fotoaparátu – konstrukce i koncepce přístroje je léty natolik vyladěná, že výrobce neměl důvod k nějakým zásadním změnám. Přestože tedy po této stránce zůstalo téměř vše při starém, tak lze hodnotit mechanické provedení a koncepci ovládání fotoaparátu jako vynikající a odpovídající nejvyšší třídě profesionálních digitálních zrcadlovek Canon.
- Předchozí strana
- 1
- 2
- 3
- Další strana
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruNo, moc praktickcýh zkušeností v textu není... takový foťák si zaslouží trochu víc než nafocení jedné scény na různé ISO a přepsání vlastními slovy tiskové zprávy...
A ještě k ceně, i drahý Fotoškoda jej má za 111 tisíc.
A ještě: odkaz na snímky pořízené tímto fotoaparátem vede na hlavní stránku do galerie a navíc 1D IV ve výběru fotoaparátů vůbec není.
Já to nechápu, proč o obyčejném kompaktu je toho řečeno a nafoceno mnohem víc, než o takovém dělu jako je Canon 1D Mark IV ?
Ty citlivosti v desetitisících jsou k smíchu.. Kdyby dali max. těch 225600, jakože na reportáž... budiž. Ale dle ukázkového snímku je to výše běs, tak proč? Jo, článeček je krátký, na ot, že tohle je vlajková loď..
A dotaz, budou taky nějaké testy objektivů? Proč se furt testují pididigikompakty a ne objektivy? Samozřejmě si o nich člověk může přečíst na zahraničních servrech, ale to o kompaktech taky..
Sory, překlep, samozejmě 25600 jenom :)
Samozřejmě, že je citlivost 102 400 pouze marketingový tah, také je nutné ji zapnout v menu jakožto rozšíření. Základní řada citlivostí končí na v pohodě použitelných 12 800. Nicméně po převodu do čb to vypadá jak klasický kinofilm na ISO 1600 :)
Matěj: Testy objektivu bohuzel zatim nebudou, lab DIWA je momentalne mimo provoz. Nejake testy tam ale najdes :
http://www.diwa-labs.com/wip4/test_result.epl
Tie fotky som si chcel pozriet v galerii ale ako uz bolo spomenute - nie je tam tento canon.
nejde mi ukazkove video......... :-(
Ukazkove video je ve Full HD, takze je datove dost velke. Muze chvili trvat nez se stahne a taky ho nemusi prehrat kazda graficka karta a kazdy monitor ....
aha ... takze v praci bude problem :-(
Veľmi hodnotný článok. Miroslav Kulfan
A co konkrétně hodnotného ses z něj, Mariáne, dozvěděl, co nebylo už v listopadu v tiskové zprávě?
udělat pořádný test znamená také věnovat tomu dost času a s půjčeným fotoaparátem chodit a fotit déle než jen 1-3dny.. Bohužel často, velmi často je skutečnost taková, že některé firmy nám zrcadlovky na test půjčí právě jen na dobu rovnou 1,2,max.3dnů... a když vám do toho ještě něco vleze (třeba v práci, protože testy neděláme jako HPP), či nevyjde počasí, tak je člověk rád, když alespoň něco málo cvakne.. další zapůjčení je pak možné třeba až za několik týdnů.... tolik asi na vysvětlenou k některým příspěvkům....
A jaký tedy má takový test smysl, když kromě jedné série fotek na různé ISO nepřináší nic, co by nebylo v manuálu či v tiskové zprávě? Čeho je to vlastně test? Nebylo by lepší oslovit někoho ze čtenářů, kdo s přístrojem fotí déle jak tři hodiny?
Ja si osobne myslim, ze vyjde nastejno, kdyz si test napise sam vyrobce a posle recenzentovi "obalku" :D Jsem tu snad nikdy nevidel spatny fotak...
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.