Test fotoaparátu Olympus mju DIGITAL 800

Fotoaparát Olympus mju DIGITAL 800 navazuje na řadu „mjůček“ a je nejvýše v řadě. Má také všechny jejich základní vlastnosti. Například důslednou ochranu proti prachu a vodě, originální tělo a jednoduchou obsluhu. Chlubí se 2,5" LCD a skvělým osmi megapixelovým rozlišením čipu. K testu nám jej zapůčila firma Olympus.

Testovací snímky

Označení ® znamená, že je k dispozici originální fotografie či 100% výřez. Exif je prakticky u všech snímků. Obsahuje-li fotografie výřez, je uložena s takovou mírou komprese, abych nepozoroval při 200% zvětšení rozdíl mezi původním a ukládaným snímkem. Název fotografie charakterizuje to, co na ní lze zjišťovat především.

Protisvětlo Protisvětlo (R)

Snímky v přímém protisvětle s bodovým měřením expozice. Reflexi najdete jen na druhém snímku. S nepříjemnými odrazy si objektiv dokáže poradit velmi dobře.

Kresba, aberace (R) Kresba, f 114 mm (R)

Scéna s minimálním a maximálním zoomem s ESP měřením expozice. Všimněte si minimální aberace (první snímek – kolem sochy) a velkého kontrastu při zpracování snímku v df (druhý snímek – nápis pod značkou).

Vyvážení bílé Dva v jednom

Vyvážení bílé se dá použít pro změnu barevného nádechu. Při focení za slunečného počasí na WB Auto jsem měl dojem, že fotoaparát exponuje do líbivějších teplých odstínů. Druhý snímek je ukázkou funkce „Dva v jednom“, která postupně vyfotí dva poloviční snímky a složí je v jeden.

Celkový pohled Výřezy (R)

Výřezy, které dokumentují funkci „Redukce rozmazání“. Pracuje tak, že aparát nastaví vysokou citlivost (pravděpodobně přesně ISO 1000) a sníží rozlišení na 2048×1536 bodů. Snímky ukazují čtyři po sobě jdoucí expozice. Bez této funkce jsou výsledky těžko odhadnutelné, s ní s vysokou pravděpodobností ostré. Bohužel ztráta detailů je značná (viz. snímky „šum“).

Aberace, kresba (R)

Běžný snímek typu „byl jsem tu“. K dispozici je originální snímek 3 MB v maximálním rozlišení. ESP měření, WB denní světlo, automatická expozice. Prohlédněte si především okolí špičky kostelíku. Aberace je menší (počtem pixelů) než zdůraznění kontrastu. To je patrné i z dalších snímků. Lze dokonce říci, že aberaci nenaleznete.

Blesk, f 38 mm Blesk, f 114 mm
Blesk Blesk

Blesk a jeho pokrytí. Třetí snímek je při ISO 64, jinak automatický režim. Originální snímek o rozlišení 2048×1536 bodů měl 985 kB. Poslední snímek je v režimu Redukce rozmazání. ISO 1000, 1/160 s. Za podstatné považuji, že originální snímek o rozlišení 2048×1536 bodů (3 Mpx) měl jen 638 kB.

Aberace, f 38 mm Výřez (R)
Aberace f 114 mm Výřez   (R)

Snímky s nejkratší a nejdelší ohniskovou vzdáleností. Na výřezech posuďte aberaci (nenajdete ji) a zdůraznění kontrastu. Světlejší kontury na přechodech jsou jasně patrné.

Aberace, f 118 mm Výřezy (R)
Aberace  (R)

Tyto snímky a výřezy potvrzují předchozí tvrzení.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram