Test objektivu Tamron 70-200mm 1:2.8 Di VC USD G2

Tamron 70-200mm F2.8 G2 není zdaleka první 70-200 objektiv výrobce, ale přináší mnoho zlepšení a tvoří tak velmi lákavou nabídku - nová optika, výkonná stabilizace (údajně 5EV) a utěsnění proti vodě a prachu, navíc elektronicky ovládaná clona i pro Nikon. Jaký je nejnovější světelný profi telezoom od Tamronu?

Závěr

Co se mi líbilo Co se mi líbilo méně
Všestranný, světelný telezoom s plnou výbavou Na F2.8 není „dokonalý“, občas vidět mírné barevné aberace
Velmi ostrá kresba po zaclonění Občasné odlesky či ztráta kontrastu v protisvětle
Bezproblémově použitelná kresba na F2.8 Mírná vinětace při F2.8 (většinou moc neruší)
Kvalitní konstrukce Sluneční clona je z obyčejného plastu, nepůsobí odolně
Utěsnění včetně kroužku na bajonetu S obráceně nasazenou clonou nejde objektiv používat
Fluorinové vrstvy proti nečistotám Prstenec zoomu umístěn neprakticky (subjektivní)
Rychlý AF Přepínače jdou snadno přepnout omylem
Stativová patka, plně otočná Chybí bajonety Sony A a Pentax K
Patka přímo kompatibilní s Arca-Swiss systémem Není to drobek
Kompatibilita s telekonvertory (1.4× a 2×) Je dražší, než předchůdce
Stabilizace funguje dobře a má 3 režimy Nikon: ověřte si kompatibilitu s elektronickou­ clonou
Elektronické ovládání clony i pro Nikon
Výhodná cena oproti „značkovým“ objektivům

Jak je z tabulky patrné, kladů je více, než záporů, Tamron 70–200 je vydařený objektiv za rozumnou cenu. Pokud bych měl nyní kupovat novou 70–200 na zrcadlovku, asi bych k němu inklinoval. Jsou objektivy jako třeba nový Nikkor 70–200 E lepší? Předpo­kládám, že ano – neměl jsem sice zrovna tyto dva společně vedle sebe, ale rozdíly v konstrukci, rychlosti ostření či kresbě na F2.8 by mě osobně stejně nejspíš nepřes­vědčily dát za objektiv takřka dvojnásobek, protože dvakrát lepší Nikkor prostě nebude. Kresebně si není ani u Tamronu vůbec na co stěžovat a odolnost konstrukce, zejména utěsnění, jsem z pochopitelných důvodů nezkoušel „nadoraz“. Jiný potenciální zákazník to třeba zase uvidí z jiného pohledu.

Tak jako tak se mi nová sedmdesátdvoustovka od Tamronu fakt líbila. Škoda, že si jí neužijí třeba majitelé Sony a99 II nebo Pentax K-1, ale tak už to chodí – nejlépe se stále ještě prodávají Canony a Nikony, takže Tamron tomu nabídku přizpůsobil. Jste-li majitelem zrcadlovky jedné z těchto značek, ať už FF nebo APS-C, vězte, že Tamron 70–200mm F2.8 G2 má naše plné doporučení.

Rozdíly oproti starší verzi: nová optická konstrukce, výkonnější stabilizace, nový design těla, podpora telekonvertorů, rychlejší AF díky novým algoritmům a dvěma mikroprocesorům, možnost ostřit na kratší vzdálenost.

Galerie snímků v plném rozlišení

(Pro expoziční informace najeďte myší nebo klikněte, možný druhý rozklik do plného rozlišení)

Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F3.2, ISO 640, 1/100 s, komp. exp. +1/3, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop El Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F2.8, ISO 100, 1/2000 s, komp. exp. -1, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Ele

Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F4.0, ISO 100, 1/640 s, komp. exp. +2/3, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Ca

Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 70.00 mm, F2.8, ISO 160, 1/80 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Element
Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F2.8, ISO 100, 1/1000 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Came

Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F11, ISO 100, 1/60 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Element

ILCE-7, 200.00 mm, F6.3, ISO 100, 1/320 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Camera Raw 9.5 (Windows) � Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 70.00 mm, F8.0, ISO 100, 1/80 s, komp. exp. +1/3, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Came
ILCE-7, 200.00 mm, F5.6, ISO 100, 1/640 s, komp. exp. +1, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Camera Raw 9.5 (Windows) � Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 200.00 mm, F3.2, ISO 100, 1/1000 s, komp. exp. 0, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Came
Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 70.00 mm, F2.8, ISO 800, 1/60 s, komp. exp. -1, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Elemen Canon EOS-1Ds Mark III, TAMRON SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025, 70.00 mm, F2.8, ISO 100, 1/100 s, komp. exp. -2/3, Blesk: Ne, RAW v Adobe Photoshop Ele

Za zapůjčení objektivu děkujeme společnosti PENTA CZ s.r.o.

   

Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 Canon lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Obsah článku

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram