Nikon Coolpix AW100
Fotoaparáty vhodné a přímo určené k focení pod vodou stále nejsou napříč značkami příliš rozšířené. Nikon má na našem trhu svůj první model Nikon Coolpix AW100. Podívejme se na něj trochu blíže.
Fotoaparáty vhodné a přímo určené k focení pod vodou stále nejsou napříč značkami příliš rozšířené. Nikon má na našem trhu svůj první model Nikon Coolpix AW100. Podívejme se na něj trochu blíže.
40 modelů fotoaparátů dnes generuje fotografie s vysokým rozlišením (high resolution mode) typicky 4× větším, než je rozlišení vlastního sensoru. Panasonic Lumix 5S II tak zvýší množství pixelů z 24Mpix na 96Mpix. Režim vysokého rozlišení u Panasonic Lumix 5S II jsem vyzkoušel na Šumavě při fotografování horského potoka dlouhými časy, krajiny krátkým teleobjektivem a rysa ostrovida krátkou expozicí.
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fóruDocela dobra patlanice...jeste, ze tu mame tento trend zvysovani mpx, protoze clovek si pak nemusi kazdy rok kupovat novy fotak a je rad, ze mu ten stary jeste foti. Do ISO 400 je to jeste pouzitelne, ale s touhle svetelnosti se stejne pod vodou moc nechyta...max do peti metru v prave poledne a jeste za predpokladu pruzracneho more. Myslim, ze stale nejlepe foti v tomto segmentu canon D10 diky klasickemu objektivu. Navic ma mnohem lepsi svetelnost. Naopak jeho nejvetsi nevyhodou je malo sirokouhly objektiv. Jedine co nechapu je proc vyrobci prestali delat krytku objektivu u vsech novych "outdoorovych" fotaku! Kdo ma porad utirat ten objektiv...
No ja mam panasonic, vzhledove to same a pod vodou OK, ale tak na profi podvodni fotka to nema, jenze pouzdra jsou drahe a moje filmove zrni taky jak dive ;-)
podvodním foťákům chybí jedna malá drobnost, a to automatické ostření na rybičky :-) občas jsem měl s podvodním kompaktem Canon D10 ostré pozadí a rybičky mimo DOF když jsem byl u nich poměrně blízko
Problem u Canonu D10 neni ani tak, ze by nestihal ostrit na rybicky (zvlaste pokud jsou dostatecne kontrastni - nejlepe pruhovane jako napriklad morsky klaun). Bohuzel je nutne spise ostrit na stred a kompozici resit az orezem.
Hlavni problem je v automatice, ktera je nastavena velmi nelogicky. Pri pouziti scenickeho rezimu pro podvodni foceni voli hodnoty, ktere jsou mozna vhodne pro klasicke foceni na sousi, ale pod vodou je prevracena hodnota ohniska nedostatecna (1/30-1/50). Vznikaji pak rozmazane fotky diky pohybu ve vlnach (ve vode se neda tak dobre stabilizovat) a navic rybky jsou velmi rychle a malokdy chvili postoji. Nastesti se do tak trochu obejit nastaveni rezimu P, nastavenim WB na podvodni a navic manualnim nastavenim ISO na 400. Fotak je pak nucen volit mnohem kratsi casy (idealne 1/500s) a pak tech rybek "zaostrenych" rapidne pribyva...
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.