Ultrazoomy - Fujifilm FinePix HS20EXR, Sony DSC-HX100V

Čas běží a "čísla stále rostou". 30x zoom je již běžný a dnes se na dva ultrazoomy podíváme blíže. Fujifilm FinePix HS20EXR a Sony DCS-HX100V mají co nabídnout.

Ukázkové snímky III.

Náhled, DSC-HX100V             F5.0; 1/400 s; ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 30.86 mm 100% výřez
Náhled, DSC-HX100V             F2.8; 1/1250 s; ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 4.80 mm 100% výřez
Náhled, FinePix HS20EXRF5.6; 1/60 s; ISO: 200, Ohnisková vzdálenost: 26.90 mm Náhled, DSC-HX100V             F6.3; 1/4000 s; ISO: 100, Ohnisková vzdálenost: 68.54 mm
Náhled, FinePix HS20EXRF4.0; 1/100 s; ISO: 800, Ohnisková vzdálenost: 13.30 mm

Reálný snímek s bleskem za pouťového osvětlení. Dost jsem se divil, protože výsledky za podobných okolností bývají všelijaké.

 FinePix HS20EXR, šum - 100% výřezy šum, Sony DCS-HX100V - 100% výřezy
 FinePix HS20EXR, šum - 100% výřezy šum, Sony DCS-HX100V - 100% výřezy

Na závěr výřezy pro posouzení šumu v obraze a jeho vývoj pro vyšší ISO.

Shrnutí a závěr

V zásadě se fotoaparáty podstatně liší právě jen ovládáním zoomu a použitými bateriemi. Nicméně právě zde je problém – osobně pro focení preferuji jednoznačně mechanický (je to rychlejší a u kompaktních přístrojů jiných značek jej prakticky nenajdete), pro natáčení videa zase naopak elektronický (ten zase nenajdete u zrcadlovek). Proti AA bateriím nelze také nic namítat, spíše naopak – jsou velmi lehce dostupné. Za všech podmínek se oba fotoaparáty chovají srovnatelně, i v protisvětle. Rychlost a přesnost ostření je za stejného nastavení (typicky režim P a ostření na střed) také srovnatelná. Takže rozhodne cena, velikost a potřeba GPS.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Vladimír Prokeš
    Vladimír Prokeš
    04.01.2012 20:43

    u Sony HX100v se vloudila chybička:
    Snímky lze také pořizovat i do formátu RAW.

    Nebo jsem na toto nastavení nepřišel :)

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (1)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram