Test digitální zrcadlovky Fuji FinePix S3 Pro

Fuji FinePix S3 byl představen na loňském veletrhu PMA v Las Vegas. Od té doby uplynulo mnoho času a jeho vypuštění na trh bylo neustále oddalováno. Proslýchalo se, že zpoždění bylo způsobeno úpravami spojenými s inovací CCD senzoru Super CCD SR na nový typ Super CCD SR II. Obě čidla byla vyvinuta společností Fuji jako jedinečná technologie, zlepšující kvalitu obrazu na snímcích s velkým světelným kontrastem. Na českém trhu se přístroj objevil v prosinci 2004. Přístroj nám k testování zapůjčila společnost FUJI.

Pro upevnění objektivů je používán standardní Nikon F-mount. Lze tedy připojit všechny objektivy jak s CPU (typu G a D). Samozřejmě pro využití všech funkcí jsou lepší ty, co mají CPU.

Vpravo vedle objektivu je kromě AF pomocného reflektoru i tlačítko kontroly hloubky ostrosti. Z druhé strany na čelní straně je pak zámek objektivu, přepínač AF a synchro konektor pro záblesková zařízení.

Na levé části aparátu jsou umístěny konektory USB 2.0 a FireWire IEEE 1394, dálkové ovládání, konektor pro Video OUT a napájení DC IN 5V. Pod nimi je pak zámek šuplíku s bateriemi.

Na zadní straně jsou umístěna funkční tlačítka, přepínače a dvakrát displej. To je patrnější na fotografii. Nevýraznější je 2palcový TFT LCD monitor s 235 000 pixely. Vedle něj je tlačítko pro přehrávání nasnímaných záběrů, nad tímto monitorem je více funkční displej se 4 tlačítky. Jednotlivé funkce se aktivují tlačítkem vlevo. Monitor i s displejem jsou překryty ochranou krytkou.

Vedle hledáčku jsou tlačítka pro nastavení bracketingu a synchronizace blesku. Vpravo je pak tlačítko AE-L/AF-L s přepínačem systému měření expozice.

Vpravo od displeje je čtyřpolohový přepínač pro více různých funkcí s aretací. Pod ním je tlačítko MENU a BACK. Pod nimi je šachta pro paměťová média. Lze použít xD-Picture Card a CF I./II. nebo Microdrive. Dvířka působí robusním dojmem.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    05.01.2005 09:44

    Fuji opět nezklamalo a udělalo další paskvil - skvělý čip v mizerném těle. Je sice hezké, že to má vertikální grip, ale bez ovládacích prvků i na gripu je to k ničemu. To budu muset pro každou změnu třeba clony přechytávat zpátky, abych se dostal na rollery?
    Taky nechápu, proč by kvůli tomu, že má jen 6,17 MPix, tento přístroj neměl být zařazen do kategorie profesionálních? Vždyť Nikon D2H má jen 4MPix, starší Canon taktéž (přitom spolehlivě natrhne tomuhle p*del). Myslím, že profící by si ho nekoupili ze zcela jiných důvodů než "malého" rozlišení.
    A vůbec se mi recenze moc nelíbí, kde jsou třeba nějaké ukázkové fotografie? Z čeho mám poznat, že má přístroj vynikající podání barev?

  • Miroslav Kolčava
    Miroslav Kolčava
    Autor
    05.01.2005 10:30

    To že se ti recenze nelíbí, je samozřejmě možné, nevím co by ji jsi asi od něj očekával. Večer až budu doma sem dám odkaz na fotku s pletí.
    Co se týká ovládání, umíš si představit jak asi vypadá zduplikované kompletní ovládání? Já tedy ne... to by tam už nezůstal prostor na držení. A to, jestli někomu někdno natrhne p*del, to je tvůj subjektivní názor, tohle test na jeden přístroj a nikoliv srovnávací test s ostatními.
    Mirek

  • oooo
    oooo
    05.01.2005 11:25

    Nesouhlasím s mk.... měl jsem S3pro k vyzkoušení a dynamický rozsah překonává kinofil. Výstupy jsou skutečně skvělé - profesionální. Podle mého názoru je to plnohodnotná náhrada kinofilmu!!!

  • Tino
    Tino
    05.01.2005 14:17

    Hned jak to pujde tak si ho koupím!

  • Radek Cholasta
    Radek Cholasta
    05.01.2005 14:43

    No kdyby stál jako D70tka tak by bylo o čem uvažovat. Pokud ale jak píšeš ukládá RAW 10 vteřin tak je to nanic. Uniká mi smysl rvát určitě skvělý čip do vykastrované F80tky.

  • Miroslav Kolčava
    Miroslav Kolčava
    Autor
    05.01.2005 15:50

    2rach: no, samozřejmě cena je zatím vysoká, ale s tou kastrací to není tak jak říkáš. Samozřejmě to není mašinka určená pro sport atd. Je také otázkou, kde ten nejvyšší fotmát použít. Pro studiovou, portrétní a módní fotografii můžu jen doporučit. Jen tak na okraj, v prosinci bylo dovezeno do ČR cca 40 přístrojů a byly rozebrány, takže asi zasvěcení ví proč to kupují.
    Mirek

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    05.01.2005 16:39

    Souhlas s Mirkem, myslím že je třeba si napřed ujasnit, k čemu je aparát určen.

  • Radek P
    Radek P
    05.01.2005 17:08

    Akorát nevím, odkud všichni recenzenti S3ky opisují, že S2 má SR čip a ještě k tomu přidaj ten obrázek. S2 má standardní Super CCD, to, co je na obrázku je SR čip z řady S20/F700 v porovnání s S3. Jinak ten dynamickej rozsah je to, co dělá tenhle foťák zajímavým, o čemž se v recenzi moc nemluví, ani se v tom smyslu nijak netestoval, což je škoda. Já jsem zkoušel fotit krajinu v protisvětle a výsledek mi vyrazil dech, nikde žádný slitý černý ani bílý místa. Docela výrobci věřím, že dynamickej rozsah vzrostl o 400% (2EV) proti S2

  • Miroslav Kolčava
    Miroslav Kolčava
    Autor
    05.01.2005 18:25

    2biker_x: máš pravdu v tom, že škála je úžasná. Když jsem přístroj odvážel z Prahy, tak byla mlha, namrzlo a fotil jsem oblohu v protisvětle. Bohužel jsem to fotil na RAW. Kolega co jel se mnou si obrázky stáhl a při nemožnosti si pohrát s RAWem mi je smazal. Pravdou je že na dipleji nebilo nic vypálené ani slité.
    Obrázek ukazuje pouze předešlou verzi čipu, nikoliv čip z S2 Pro.
    Mirek

  • Tomas Kaspar
    Tomas Kaspar
    06.01.2005 05:38

    Ja bych to s tou dynamickou hloubkou zas az tak slavne nevidel. Na teto adresse je celkem jednoduchy test a srovnani s 20D. Histogram mluvi sam za sebe.
    http://www.tomaskaspar.com/fujiS3.htm
    Na konecne tisku je dynamicka hloubka o malicko lepsi, ale zadny zarzrak. jinak celkova rychlost fotaparatu a jeho operativnost je podstatne pomalejsi nezli napr Canon 20D , ktery je porad o $1000 levnejsi. Fujifilm ma hodne co dohanet, dle meho nazoru.

  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    06.01.2005 10:10

    mirak:
    Když může i nejlevnější EOS 300D mít na battery gripu za $100 spoušť, přední roller a vzadu tři tlačítka, nevím, proč by to nedokázali u Fuji. Použitelnost vertikálního úchopu, když nemůžu rollery měnit clonu, čas ani ostatní věci, je podle mě skoro nulová. Ostatně u jiných výrobců to pochopili už dávno a mají to snad všechny DSLR, ale Fuji si holt razí dál svoji podivnou cestu. Jinak koukám, že těžko snášíš kritiku...

    igoo:
    kdybys četl pozorně, tak by sis všiml, že obrazovou kvalitu jsem nekritizoval, nepochybně bude tradičně dobrá. Není taky na základě čeho kritizovat (podle těch tří fotek v "recenzi"?)

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    06.01.2005 10:39

    mk: Já myslím, že studiový snímek s tabulkama v plném rozlišení je docela dobrý pro posouzení kvality. Ohledně gripu na tom sice něco je a roller by se tam jistě hodil ale udělat z toho závěr, že celé tělo je kvůli tomu mizerné je velmi krátkozraké.

  • Miroslav Kolčava
    Miroslav Kolčava
    Autor
    06.01.2005 10:42

    2mk: nevím jestli moje odpovědi jsou špatným snášením kritiky. Myslím si že ne. Jen se snažím odpovídat a vysvětlovat. Jediné co nemám rád, jsou jakékoliv hrubosti a to i ty obrazné.
    O tom zda-li je něco lepšího jako něco jiného, nepolemizuji, protože mnohé recenze na konkrétní přístroje byly bombastické a pak se ukázalo, že aparát je prostě propadák.
    Na druhou stranu jak vím, jsi aktivní i na jiných webech, tak asi s těmi přístroji máš zkušenosti, s tím nic nenadělám.....
    Hodně úspěchů Mirek

  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    06.01.2005 10:50

    Kapsa: nezlob se na mě, ale jestli tohle nesvědčí o odfláknutém těle, tak už pak nevím, co by jsi chtěl.

    mirak: jo, třeba přeprodukční řeči o mém "oblíbenci" Sony F828 :)) Ale těch fotek by stejně mohlo být víc. Recenze bez fotek je polovičatá.

  • Miroslav Kolčava
    Miroslav Kolčava
    Autor
    06.01.2005 11:40

    :o) nerad bych z toho udělal naše osobní diskuzní fórum. Pokud budeš večer na ICQ, tak můžeme pokecat a to bez jakých koliv záští.
    Co se týká tvého testu ma Sonku, přiznám se, že jsem ji neviděl, ale mnohdy kritizované přístroje se v praxi velmi osvěčí a to plně platí i o Sonce. Ve své kategorii je to velmi slušná mašinka (měl jsem tu možnost s ní fotit).
    A ten grip? No vycházel jsem z toho, jak sedí mě v rukou a jak jej používám já. Osobně mi tam vůbec ty rollery necházely. Protože je to více vhodné pro statické focení, tak se v podstatě ani moc nepředpokládá nějaké hektické měnění podmínek..
    Ale je možné že tohle někdo prostě preferuje.
    Osobně jsem přešel z Fujiny 602 na Nikona D70 a u každého jsem měl zpočátku problémy s ovládáním. Jenže asi neexistuje nic co by splňovalo potřeby všech. Prostě asi člověk musí brát ten přístroj takový jaký je. Až delší užívání ukáže, jestli je to šťastné či nešťasné řešení. Měl jsem možnost ten přísroj mít skoro 14dnů a mě se prostě ovládal dobře. Je to možná dáno i tím, že má dost velké lopaty :o).
    V podstatě řečeno, myslím že zcela objektivní test neexistuje, vždy jej píše někdo s vlastním názorem a návyky.
    Mirek

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    06.01.2005 11:45

    mk: Tyhle snadné závěry bez hlubší znalosti věci fakt miluju. Samozřejmě že tam to kolečko chybí ale jsou i mnohem důležitější parametry. Tím se nechci S3 zastávat, je mi celkem fuk ale nemohu odsuzovat kvalitu celého těla jen podle kolečka na gripu ....

  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    06.01.2005 12:00

    Mirak: na D70 mně nesedí přední roller, ale to je můj problém :)

    Kapsa: co chceš hlouběji zkoumat na tom, že tam prostě ty rollery nejsou, a když budu chtít změnit clonu, musím zcela nepochopitelně přechytnou do vodorovného držení? ;) Jinak tělo F80 není žádný zázrak a Nikon dobře ví, proč nedal Fuji licenci na lepší :)

  • Michal Kupsa
    Michal Kupsa
    06.01.2005 12:19

    mk: Nechci na tom zkoumat nic, jen si myslím, že to není tak podstatný parametr, abych kvůli tomu používal tak silná slova na adresu celého těla jako takového.

  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    06.01.2005 15:45

    Kapsa: no vidíš a pro mě je to podstatný parametr :) Prostě nepochopím, co Fuji vedlo to tam nedát. To nekoukají ke konkurenci?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (24)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram