Canon EOS 20D pohledem fotografa divoké přírody

Ve dnech 5.- 7. listopadu 2004 proběhl v Krušných horách v pořadí druhý fotografický workshop, zaměřený na fotografování zvířat. Na tuto akci nám mimo jiné, zapůjčila firma CANON novou digitální zrcadlovku Canon EOS 20D. Zkoušel jsem jeho schopnosti pro případné profesionální využití při fotografování zvířat a musím uznat, že mě tento fotoaparát velice příjemně překvapil. Pro zájemce o další podorbnosti je k dispozici i test fotoaparátu Canon EOS 20D.

První zkušenosti s novým digitálem Canon EOS 20D.

Pro fotolovy je jednou z velkých výhod prodloužení ohniska objektivu 1,6×, čímž jsem z objektivu 2,8/400 získal objektiv 2,8/640 a při použití konvertorů se pak dostávám na ohniska 4/896 nebo 5,6/1280!

ISO: 100 ISO: 100 ISO: 200
ISO: 100

Kvalita snímků při použití vyšších citlivostí (400, 800 ISO – víc jsem zatím nezkoušel) je také velmi dobrá. Přechod ze „spacího režimu“ do fotografického, je po stisku spouště téměř okamžitý, nedochází tam k žádným zbytečným prodlevám.

Autofokus pracoval rychle a spolehlivě v obou režimech (AI Servo i ONE Shot), je zde možnost i dalšího režimu, inteligentního, který rozezná zda se fotografovaný objekt pohybuje nebo stojí a podle toho po namáčknutí spouště zaostřuje. Tuto funkci jsem však zatím nezkoušel.

ISO: 200 ISO: 100

Sériové snímání rychlostí 5 obrázků za vteřinu je dostatečně rychlé, pokud se fotí v jpeg, není problém se zapisováním na CF kartu, několikrát jsem toto snímání využil a nestalo se mi, že by mi „došla“ paměť. Otázkou zůstává, jak dlouho bude aparát zapisovat po zhotovení šesti snímků ve formátu jpeg a raw zároveň, to jsem nezkoušel, protože výsledný obraz z jpeg je natolik velký, že ani fotografie o rozměru 40×60 cm nevykazují žádné nedostatky.

ISO: 100 ISO: 100

Fotografování ve formátu raw tak budou využívat spíše ti, kteří budou chtít maximální zvětšeniny v maximální kvalitě. Pro mou běžnou práci je jpeg z tohoto přístroje dostatečný formát . Skvělá je i výdrž akumulátoru, v poměrně chladném počasí vydržel ukazovat plnou kapacitu celý den.

ISO: 400 ISO: 400

Jedinou nevýhodu vidím v hlučnosti zrcátka a závěrky, zvykl jsem si na tišší chod z předcházejících modelů fotoaparátů Canon, kde asi nejtišší byl Canon EOS 100.

ISO: 200 ISO: 200

Závěr z tohoto krátkého seznámení s Canon EOS 20D ?
Už jsem si ho objednal a věřím, že mi bude dobře sloužit jako druhé digitální tělo k Canon EOS 1D.

ISO: 200 ISO: 800

Rostislav Stach, více najdete na stránkách www.fotolovy.cz.

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    16.11.2004 09:33

    Nic proti Rosťovi, ale aspoň si mohl zjistit, jak se ten foťák vlastně jmenuje. Nic jako Canon D20 neexistuje. Taky by mě zajímalo, jak je na tom rychlost autofokusu v porovnání s 1D?

  • Pavel Langer
    Pavel Langer
    16.11.2004 10:06

    No to je teda fakt hrůza splést si 20D a D20 !!

  • Jiří Cvrk
    Jiří Cvrk
    16.11.2004 10:42

    crop faktor je, opravte mne, jestli se mýlím, pouhý výřez, takže kdybys měl full frame a řezal, tak máš ta úžasná ohniska také, není-liž pravda?

  • Martin Kozák
    Martin Kozák
    16.11.2004 11:05

    pl: představ si, že je

    Jiří Cvrk: je to pravda. Akorát že kvalita snímku z 8MPix DSLR bude o dost lepší co se rozlišení týká než když uděláš výřez z kinofilmu a zvětšíš.

  • David Skoumal
    David Skoumal
    16.11.2004 11:33

    J. Cvrk: to jsi ještě nepochopil, že síla marketingu spočívá právě ve vyzdvižení slabin coby předností? (:

  • Ján Maderič
    Ján Maderič
    16.11.2004 11:51

    Jiri Cvrk:
    S tym crop faktorom je to je trochu inak. Ide sice o vyrez ale vyrez toho co zobrazi objektiv. Vysledny obraz (uz orezany) ma stale plnu velkost 8Mpix (To co zachyti chip). Avsak orezom z full frame (Aj keby mal 8MPix) prides o max. rozlisenie, a dostanes sa na napr. na 4MPix, a stracas niekedy dost cenne MPix.

  • Radik
    Radik
    16.11.2004 12:51

    Jmeno fotaku jsem opravil, tak snad uz zadna vada na krase ;)

  • Jiří Cvrk
    Jiří Cvrk
    16.11.2004 12:55

    yanik :o)
    a co kdyby měl ten full frame 16.7 mega? Jiný full frame než 1Ds Mark II Canon nedělá.

  • Duke Vam Piere 0 7
    Duke Vam Piere 0 7
    16.11.2004 14:17

    Já jsem zase ani po několikerém přečtení nepochopil toto: "... protože výsledný obraz z jpeg je natolik <B>velký</B>, že ani fotografie o rozměru 40x60 cm nevykazují žádné nedostatky...".<BR>
    Dycinky jsem si myslel, že focení do RAWu má jiné výhody, než vyšší počet pixelů. Můžete mi to někdo vysvětlit, prosím?

  • Fotograf 35
    Fotograf 35
    16.11.2004 14:54

    Konečně jsem se dočetl o tom jak foťák funguje v praxi ... Že bych se vrátil k Canonu?

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (15)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram