Test Minolta DiMAGE 7 díl II.

V druhém dílu testu fotoapa-rátu Minolta DiMAGE 7 vyzkoušel náš redakční tým tento přístroj v modelových situacích. Podívejte se na množství fotografií, které jsme tentokrát pořídili v okolí řeky Berounky. Toto je odkaz na první díl pro ty, kteří ještě neměli možnost se s ním seznámit...

úvod

Pro ty, kteří nečetli první část testu na fotoaparát Minolta Dimage 7, viz tento odkaz.
S fotoaparátem jsme tentokrát vyrazili v odpoledních hodinách do přírodní rezervace Brdatka. Obloha byla jasná s menší oblačností. Stejně jako předchozí přístroje, i u Dimage jsme se zaměřili především na zkoušky z uživatelského pohledu. Na přístroji jsme se snažili odzkoušet všechny dostupné funkce. Již tradičně jsme odzkoušeli ohniskové vzdálenosti, funkce autofokusu, měření expozice (multisegment, se zdůrazněným středem a bodové). Při fotografování jsme dále využili služeb profesionálního stativu Manfrotto 055 a externího expozimetru Seconic Digilite L318B. Pořízené snímky jsme dále posuzovali na počítačích ve Fotostudiu B v Křivoklátě, kde jsme také pořídili doprovodné fotografie přístroje. Všechny ukázkové snímky byly pořízeny ve velikosti 640×480 pixelu v režimu komprimace „super fine“ a každý soubor měl velikost kolem 940 kB.

měření expozice

Na jedné straně jsme byli nadšeni možností kreativního využití všech tří režimů měření expozice. Naopak jeho nastavení a přepínání je poněkud složitější. Uživatel musí totiž prostřednictvím menu vybrat příslušný režim. Jak jsme již uvedli, uvítali bychom jednodušší nastavení prostřednictvím ovladače na těle přístroje. Shodli jsme se na tom, že při rychlém snímání uživatel jistě využije všechny možnosti nastavení měření expozice. Pro statické snímání však znalost zonálních systémů téměř odpadá. Fotograf má totiž možnost sledovat výslednou expozici na monitoru zadní stěny a posoudit tak expozici pouhým okem. Může tak manuálně měnit nastavení expozice až do doby, kdy pořídí uspokojivý snímek.

bodové měření
multisegmentové vyvážené se zdůrazněným středem

ohniskové vzdálenosti

S přístrojem jsme pořídili ukázkové snímky s prioritou clony f8 – 28, 50, 100, 200 mm. U delších ohnisek vyžaduje fotoaparát použití stativu. Díky váze a velikosti přístroje a objektivu není nutné použití těžkého stativu. V tomto případě stačí stativ určený pro digitální přístroje.

28 mm 50 mm
100 mm 200 mm

makro / vestavěný blesk

V lese jsme narazili na podléšku, na které jsme odzkoušeli nejenom použití přístroje v makro režimu, ale také jsme přepnuli do plně programového režimu a vysunuli blesk. Výsledek snímku s vestavěným bleskem nás mile překvapil. Bylo však nutné sundat sluneční clonu z objektivu, aby obraz nebyl vinětován. Do režimu makro lze přepnout posunutím malého ovladače z boku objektivu. Měli jsme tak možnost snímat již od vzdálenosti 13 cm od snímače CCD snímače. Pro pohodlné zaostření jsme ocenili možnost změny polohy ostřícího kříže. Aretace ostření zde totiž nebyla technicky možná.

makro bez blesku makro s bleskem

výhody a nevýhody

Dimage 7 patří mezi první přístroje, které poskytují kvalitativně podobné výstupy jako profesionální digitální přístroje. Můžeme se však jenom domnívat, jaký vývoj budou mít tzv. „falešné“ jednooké digitální zrcadlovky do budoucna.

Klady Zápory
ovládání elektronický hledáček – kvalita obrazu
posuvný ostřící kříž umístění kroužku pro závěsný řemínek
uložení baterií chování autofokusu v protisvětle a obecně pomalejší autofokus
nabídka měření expozice absence PC konektoru pro studiové blesky
makro režim objektivu nastavení expozičních režimů v menu nabídce
nastavení teploty barvy umístění prstence pro manuální ostření
bezproblémové USB připojení 16 MB karta v základní výbavě



Na Interkameře 2002 byl představen inovovaný model Dimage 7i. Madlo pro držení pravé ruky bylo pogumováno. Dále je možné na fotoaparátu aktivovat histogram pro nastavení jasů. Do zorného pole hledáčku byla navíc přidána funkce zobrazení mřížky pro jednoduší srovnání obrazu do horizontální či vertikální polohy. Rychlost závěrky umožňuje snímat i s časem 1/4000s. Novou funkcí je možnost dálkového ovládání externích blesků ve studiu. Sériové snímání bylo zrychleno na 7 oken za jednu vteřinu při megovém rozlišení. Velkou změnou je údajně zdvojnásobená rychlost autofokusu, ovšem tuto informaci nemůžeme potvrdit, protože Dimage 7i jsme neměli k dispozici.

Děkujeme společnosti Minolta za zapůjčení fototechniky.

na realizaci testu se podíleli:

Jan Jedlička
Milan Bednařík
Martin Měska
Iveta Zemanová
Daniel Zeman


     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram