Tamron - vylepšená verze objektivu 18-270/3.5-5.6

Oblíbený "superzoom" objektiv pro APS-C zrcadlovky dostal mírný upgrade - v podstatě jedinou větší novinkou (zato praktickou) jsou ochranné fluorinové vrstvy na přední čočce a změněný design, který však působí decentněji než dosavadní verze.

Na první pohled poznáte faceliftovaný objektiv podle stříbrného proužku na objektivu (místo zlatého) a méně „ornamentálního“ dezénu na prstencích ostření a zoomu. Maličko se změnil u tvar barelu objektivu.

Důvodem je zřejmě sjednocování designu objektivů výrobce, který se místo zdobnosti vydává v poslední době cestou minimalismu.

Podle mě to objektivům vizuálně pomůže a tedy to pomůže i s prodejností – prostě když objektiv vypadá seriózněji, bude k němu potenciální zá­kazník také seriózněji přistupovat.

Kdyby však šlo jen o změnu designu, byl by upgrade asi zbytečný, ale Tamron připravil i jednu novinku, která má skutečný praktický dopad – ochranné fluorinové vrstvy na přední čočce, které odpuzují vodu, mastnotu a méně na nich ulpívají nečistoty, snáze se čistí a mají lepší odolnost.

Vzhledem k „cestovnímu“ zaměření objektivu to přijde vhod.

Pro stávající majitele dosavadního mo­delu 18–270mm F3.5–6.3 Di II VC PZD to asi nebude pádný důvod ke změně, ale ti, kdo o tomto objektivu uvažovali, mají o důvod víc.

Shrneme tedy, o co jde: stabilizovaný ob­jektiv s 15× zoomem pro APS-C zrcadlovky (Canon/Nikon), pokrývající ekvivalentní ohniska 27–410mm na kinofilmu (pro 1.5 crop), sestávající z 16 čoček ve 13 skupinách.

Verze pro Pentax nebude (protože Pentax tento objektiv licencuje a vyrábí pod vlastní značkou) a Sony A nebyla oznámena. Přitom vyšší řady objektivů Tamron, včetně těch nových, bajonet A podporují. Důvod bude nejspíš ten, že Sony se u SLT zrcadlovek A-mount zaměřuje na střední a vyšší třídu modelů a kompaktní amatérská těla (ke kterým se podobný objektiv hodí nejvíc) momentálně v nabídce nemá.

Podobné objektivy sice nebudou z principu tak ostré, jako objektivy bez zoomu či s menším rozsahem, ale zato jsou velice univerzální a pro malé tisky či webovou prezentaci (kde např. fotky z dovolené obvykle končí) nabízejí obrazové kvality až až.

Dosavadní verze vypadá takto:

Pokud oželíte fluorinové vrstvy, tak je na ní momentálně akce (září 2016).

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram