Meyer Optik spouští kickstarterovou kampaň na nový Trioplan 50/2.9
Oživená značka Meyer Optik dala nový kabátek další optické klasice - objektivu Trioplan 50mm F2.9. Ten je dodnes oblíbený pro své podání bokehu - tzv. kroužkování.
Trioplan 50mm F2.9 je klasika mezi milovníky bokehu (bokeh = esteticky rozostřené pozadí). Jde o variaci Cookova tripletu; od takového skla sice nelze čekat špičkovou kresbu mimo střed, ale zato dělá v bokehu krásné „kroužky“. Pokud chcete fotit raní rosu za vycházejícího slunce, toto je váš objektiv. Design pochází již z roku 1916 a jako standardní objektiv se vyráběl až do r. 1963.
Původní Trioplan (zdroj: Wikimedia Commons)
Nový Trioplan bude mít oproti originálu několik změn – kromě celkového designu a dostupnosti v jiných bajonetech (Canon, Nikon, Sony, Fuji, m4/3, M42 a nespárovaná Leica M) dojde i ke dvěma optickým vylepšením. Za prvé dostane moderní antireflexní vrstvy pro lepší kontrast a méně „prasátek“, za druhé se zlepší minimální ostřící vzdálenost (z 0.6m na 0.3m).
Nový Trioplan
Ukážky bokehu
Momentálně zatím běží kampaň na crowdfundingovém portálu kickstarter.com, která však již nyní překonala svou cílovou částku několikanásobně.
Pokud se budete podílet na „davovém financování“, můžete získat nový Trioplan levněji, od $499.
Koncová cena, bohužel, nízká nebude. Výrobce tvrdí, že je objektiv „Made in Germany“, což by mohlo leccos vysvětlovat, protože předpokládaná koncová částka je $1299. Zda je to pro vás akceptovatelná cena je – jako vždy – jen na vás.
Vždy je tu možnost poohlédnout se po originálu, ale pak to bude bez záruky výrobce, v opoužívaném stavu, s horšími vrstvami a delší min. zaostřovací vzdáleností. Nehledě na to, že např. na Nikon se původní verze nasadit dá, ale přijdete o ostření na nekonečno.
Více informací na stránkách výrobce.
Komentáře
Zobrazit diskusi ke článku ve fórutak ako u 100ke tak aj pri 50ke je cena jedna velka lumparen. Jedina zaujimava vec je bokeh, ktory je za svojim zenitom a straca na popularite. MOG sa prebudil neskoro. V kruzkovani ho zastupi aj LensBABY, za podstatne nizsiu cenu.
Argument MADE IN GERMANY je pre nasadenie sialenej ceny, za manualne skla, neobjektivny.
Po tom, co dosáhly takřka technické dokonalosti i objektivy za přijatelnou cenu, se vždycky najdou výrobci, kteří vytáhnou nějakou mizernou starou konstrukci (mizernou ne proto, že je stará, ale proto, že je mizerná) a jeho vady prohlásí za přednost a jedinečnost a podaří se jim zbláznit lidi a nakukat jim, že s tímto jedinečným objektivem za xxxx$ dosáhnou toho správného uměleckého dojmu:D
Osobně bych si to nekoupil, rozhodně ne za ty peníze, ale nechme to trhu. Vzhledem k tomu, jak jim ten Kickstarter frčí, to asi svoje publikum má. Já zůstanu u klasiky - když chci mizerný objektiv, půjdu do bazáru:-)))
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.