Fotočlánky
-
Fotografování lidí v zemích, kde se to nemá
Každý, kdo fotografuje na cestách (či přesněji cestuje, aby fotil) a dostane se do krajů pro Středoevropana méně obvyklých, ví, že snímky architektury a krajiny mohou být úžasné, ale nejkrásnější fotografie bývají ty, na nichž jsou lidé...Přístup obyvatel té které země k fotografovi – vetřelci bývá různý. V krátké reportáži zmíním naše osobní poznatky z této oblasti, podělím se o zkušenosti a zastavím se u fotografování lidí v Jemenu, což je kapitola sama pro sebe. Více se o našem cestování můžete dočíst na stránkách "Cestovní horečka", www.bruhovi.cz.
-
Fototechnika v novinářské praxi I.
Je dost lidí, co dobře fotí. Pokud se však tímto oborem chcete slušně živit, je to jako všechno tvrdá dřina. Jedním z největších zamětnavatelů je pro fotografy-profesionály tisk. Mám v tomto oboru mnoholeté zkušenosti. Z mého seriálu se dozvíte, co je zde třeba. První díl je věnován fotografické technice, pro kterou zde platí, že vás musí uživit, a proto jsou na ní kladeny určité nároky.
-
Pět důvodů proč tisknout své fotografie doma
Žijeme v době, kdy se kvalita fotografie vyrobené klasickým procesem na světlocitlivý papír srovnala s tiskem na fotografických tiskárnách. Hodně fotografů dnes zvažuje, co jim může přinést možnost tisknout si své fotografie doma. V článku najdete hlavní argumenty i statistiku, jak tisknou v současné době v USA majitelé digitálních fotoaparátů.
-
Rozhledny, díl 1. - Tišnov
Vhodný tip na nejen fotografické výlety jsou zcela bez pochyby rozhledny a proto se pokusím vás v sérii článků s některými blíže seznámit. Na úvod jsem zvolil úplně novou “kamennou“ rozhlednu, která byla slavnostně otevřena nad městem Tišnov v sobotu 11.10.2003 a která je v mnoha ohledech opravdu výjimečná.
-
Tisknout svoje fotografie doma?
V Čechách je stále překvapivě jen málo lidí, kteří tisknou fotografie doma, přestože v USA je toto ve fotoamatérských kruzích jednoznačný trend. Devadesát procent fotoamatérů u nás vyrábí své barevné fotografie v komerčně provozovaných laboratořích. Možnost stoprocentní kontroly nad celým fotografickým procesem je pro kreativního fotografa naprosto klíčová. Pro další výtvarné účely je důležité, že se na rozdíl od klasického procesu dá tisknout na téměř jakoukoliv porézní podložku. Proto se budeme tiskem fotografií na FotoAparátu.cz více zabývat. Tento článek berte jako úvod do série článků.
-
Jak se vyrábějí filmy?
Možná, že vás někdy při prohlížení krásného negativu či pozitivu napadla otázka, jak se takový film vůbec vyrábí. Možná, že jste se setkali i s nějakými vadami, které jsou způsobeny problémy v technologii. Současné zejména barevné filmy jsou opravdové "high-tech" výrobky. Přečtěte si něco o tom, jak se vlastně filmy, se kterými pracujeme, vyrábějí.
-
ATELIER III - portrét a způsoby nasvícení
Jak jsem slíbil na konci prvního dílu, dnes si na konkrétních ukázkách vysvětlíme, jak lze fotografovat, případně nefotografovat ve standardním menším (pokojovém) ateliéru klasiku, kterou je PORTRÉT. Povíme si, jaké světelné zdroje jsou do ateliéru vhodné .
-
ATELIER II - vybavení dnešního fotoateliéru
Abychom mohli začít fotografovat portréty, ukažme si nejprve, jak vypadá běžné vybavení dnešního fotoateliéru. V tomto díle si povíme, jaké zařízení v ateliéru použít a jakým způsobem s ním pracovat.
-
ATELIER I - úvod
Fotografování v atelieru je velice široká oblast možností a způsobů, jak snímat předměty nebo objekty dle přesně kontrolovaného nastavení všech parametrů potřebných pro zdárný výsledek, tj. fotografický obraz. O tom všem si budeme povídat v třídílném seriálu.