Ultrazoomy Fujifilm Finepix HS10, Nikon Coolpix P100

Fototechnika se stále vyvíjí a míří vpřed. Jedním z parametrů je i nárůst optického zvětšení. Článek přináší srovnání dvou ultrazoomů - fotoaparátů Fujifilm Finepix HS10 a Nikon Coolpix P100.

Ukázkové snímky II.

„Standardní“ snímky pro posouzení ostrosti, aberace a šumu. Snímky, které lze po rozkliknutí stáhnout v originální velikosti jsou označeny ®.

(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.0; Doba expozice: 1/420 s; ISO: 100, ohnisko 4.20 mm (R) Originál, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/431 s; ISO: 160, ohnisko 4.60 mm
(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 7.1; Doba expozice: 1/800 s; ISO: 400, ohnisko 4.20 mm (R) Originál, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/1176 s; ISO: 400, ohnisko 4.60 mm
Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/400 s; ISO: 400, ohnisko 126.00 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 6.3; Doba expozice: 1/360 s; ISO: 400, ohnisko 120.00 mm
(R) Výřez, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/400 s; ISO: 400, ohnisko 126.00 mm (R) Výřez, COOLPIX P100   , Clona: 6.3; Doba expozice: 1/360 s; ISO: 400, ohnisko 120.00 mm
(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.0; Doba expozice: 1/500 s; ISO: 100, ohnisko 4.20 mm (R) Originál, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/405 s; ISO: 160, ohnisko 4.60 mm
(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 7.1; Doba expozice: 1/750 s; ISO: 400, ohnisko 4.20 mm (R) Originál, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/904 s; ISO: 400, ohnisko 4.60 mm
Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/320 s; ISO: 100, ohnisko 126.00 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/457 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm
(R) Výřez, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/320 s; ISO: 100, ohnisko 126.00 mm (R) Výřez, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/457 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm
Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 7.1; Doba expozice: 1/680 s; ISO: 400, ohnisko 126.00 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/1040 s; ISO: 400, ohnisko 120.00 mm
(R) Výřez, FinePix HS10 HS11, Clona: 7.1; Doba expozice: 1/680 s; ISO: 400, ohnisko 126.00 mm (R) Výřez, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/1040 s; ISO: 400, ohnisko 120.00 mm
(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 3.6; Doba expozice: 1/220 s; ISO: 100, ohnisko 4.20 mm (R) Originál, COOLPIX P100   , Clona: 4.5; Doba expozice: 1/150 s; ISO: 160, ohnisko 4.60 mm
Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/400 s; ISO: 400, ohnisko 126.00 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.6; Doba expozice: 1/260 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm

A na závěr standardní ukázky pro posouzení šumu v obraze. Snímky jsou pořízeny v režimu P s vyvážením bílé na zataženo. Menší ztráta detailů je u P100 již při ISO400. U nočních snímků je výsledek prakticky shodný ovšem s tím, že P100 měl potíže s ostřením, což se na snímcích projevilo.

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 3.6; Doba expozice: 1/125 s; ISO: 100, ohnisko 11.30 mm Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 3.6; Doba expozice: 0.7 s; ISO: 100, ohnisko 9.70 mm

Shrnutí a závěr

Nečekejte, že napíši, který je lepší. Z mého pohledu jsou výstupy srovnatelné a pak tedy záleží jen na ostatních vlastnostech, o nichž se dočtete v článku, případně v konkrétních manuálech. Mechanický zoom proti motorickému, bateriový blok proti AA bateriím, velmi rozdílná hmotnost, mírný rozdíl v možnostech zoomu. To vše je třeba vyzkoušet před koupí.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 11:12

    Podle ISO testovacích fotek bych řekl, že HS10 patří k tomu snad nejhoršímu, co se dá za takové peníze sehnat. Je to opravdu tak?

  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 11:25

    A ještě jednu připomínku bych měl k testům ISO. Dost těžko si člověk udělá představu o šumu, když je v každém testu záběr focen jiným ohniskem. Ideální by bylo zvolit ohnisko, které má dnes každý kompakt, třeba 100mm (eq.35mm) a to použít ho u všech fotoaparátů, taky clonu vždy tu nejmenší možnou. Taky by pomohlo aby výřez byl vždy stejný a dokonalost by podtrhlo stejné množství světla změřená expozimetrem. Myslíte že by to bylo až tak složité dodržet? Možná že by to bylo trochu práce navíc ale ty výsledky by podle mne staly za to. Už tyto vaše recenze jsou bezva, ale takto by dostali tu pomyslnou třešínku na dortu.

  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 13:36

    Ještě bych rád dodal, že to není kritika, váše testy mám opravdu rád a myslím si, že jste jeden z nejlepších serverů u nás.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (3)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram