Ultrazoomy Fujifilm Finepix HS10, Nikon Coolpix P100

Fototechnika se stále vyvíjí a míří vpřed. Jedním z parametrů je i nárůst optického zvětšení. Článek přináší srovnání dvou ultrazoomů - fotoaparátů Fujifilm Finepix HS10 a Nikon Coolpix P100.

Ukázkové snímky I.

Využití blesku při automatické expozici.

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 2.8; Doba expozice: 1/30 s; ISO: 800, ohnisko 4.20 mm Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/250 s; ISO: 1600, ohnisko 126.00 mm
Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 2.8; Doba expozice: 1/30 s; ISO: 200, ohnisko 4.60 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.0; Doba expozice: 1/60 s; ISO: 200, ohnisko 120.00 mm

Ukázka rozsahu zoomu.

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 4.0; Doba expozice: 1/220 s; ISO: 100, ohnisko 4.20 mm Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/480 s; ISO: 200, ohnisko 126.00 mm
Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.6; Doba expozice: 1/335 s; ISO: 160, ohnisko 4.60 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.0; Doba expozice: 1/292 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm

Ukázka rozostření popředí/pozadí při dané cloně.

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/160 s; ISO: 200, ohnisko 126.00 mm Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/350 s; ISO: 200, ohnisko 126.00 mm
Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.6; Doba expozice: 1/236 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.6; Doba expozice: 1/356 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm

Makro.

(R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 4.5; Doba expozice: 1/240 s; ISO: 100, ohnisko 21.20 mm (R) Originál, FinePix HS10 HS11, Clona: 4.5; Doba expozice: 1/170 s; ISO: 100, ohnisko 22.10 mm

HS10 v režimu panorama snímá snímky zcela automaticky („podle svého uvážení“) a to včetně jejich počtu, který lze omezit. Možný výsledek vidíte na následujícím snímku. I z této zmenšeniny je zřejmé, že nedošlo k dokonalému složení (tabule).

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.0; Doba expozice: 1/550 s; ISO: 100, ohnisko 4.20 mm

Chování v přímém protisvětle je u P100 výborné..

Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/948 s; ISO: 160, ohnisko 4.60 mm Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 8.0; Doba expozice: 1/2000 s; ISO: 160, ohnisko 120.00 mm

Typická ukázka situace, kde musíme ostřit manuálně. S P100 to není vůbec problém. Ostřeno na „krabici“ za sítí.

Náhled, COOLPIX P100   , Clona: 5.0; Doba expozice: 1/34 s; ISO: 400, ohnisko 120.00 mm

Rodinné snímky nejsou problém ani u jednoho z obou fotoaparátů. Oba jsou dostatečně rychlé. Zde ukázka z HS10

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 4.0; Doba expozice: 1/60 s; ISO: 400, ohnisko 14.30 mm (R) Výřez, FinePix HS10 HS11, Clona: 4.0; Doba expozice: 1/60 s; ISO: 400, ohnisko 14.30 mm

V přímém protisvětle se mohou objevit reflexe. Scéna je ovšem extrémně nepříznivá. Snímek z HS10.

Náhled, FinePix HS10 HS11, Clona: 5.6; Doba expozice: 1/500 s; ISO: 100, ohnisko 77.70 mm

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 11:12

    Podle ISO testovacích fotek bych řekl, že HS10 patří k tomu snad nejhoršímu, co se dá za takové peníze sehnat. Je to opravdu tak?

  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 11:25

    A ještě jednu připomínku bych měl k testům ISO. Dost těžko si člověk udělá představu o šumu, když je v každém testu záběr focen jiným ohniskem. Ideální by bylo zvolit ohnisko, které má dnes každý kompakt, třeba 100mm (eq.35mm) a to použít ho u všech fotoaparátů, taky clonu vždy tu nejmenší možnou. Taky by pomohlo aby výřez byl vždy stejný a dokonalost by podtrhlo stejné množství světla změřená expozimetrem. Myslíte že by to bylo až tak složité dodržet? Možná že by to bylo trochu práce navíc ale ty výsledky by podle mne staly za to. Už tyto vaše recenze jsou bezva, ale takto by dostali tu pomyslnou třešínku na dortu.

  • Tomogo
    Tomogo
    09.08.2010 13:36

    Ještě bych rád dodal, že to není kritika, váše testy mám opravdu rád a myslím si, že jste jeden z nejlepších serverů u nás.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (3)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram