Světelný zoom za rozumnou cenu - test fullframe objektivu Tamron 24-70/2.8

Konstantní světelnost F2.8 a široké ohnisko 24mm bývá výsadou drahých profesionálních zoomů. Tamron má však v nabídce takový objektiv za nebývale příznivou cenovku. Přidává navíc stabilizaci či základní ochranu před nepřízní počasí. Je to dobrá volba?

Světelný standardní zoom vyšší třídy (‚SP‘) za cenu pod třicet tisíc. To je hlavní lákadlo modelu Tamron SP 24–70mm f/2,8 Di VC USD, který se prodává pro bajonety zrcadlovek Canon, Nikon a Sony A. Smysl má hlavně pro fullframe těla (my jsme ho měli na Nikon D610).

Zajímat bude hlavně fotografy, kteří hledají, čím nahradit méně světelný setový zoom své zrcadlovky.

V našem testu jsme se na tento objektiv podívali blíže. Co všechno nabídne?

  • Široké ohnisko 24mm
  • Konstantní rozsah clon F2.8-F22 bez ohledu na ohnisko
  • Stabilizaci obrazu (ovšem ne pro Sony, aby se stabilizace neprala s tou zabudovanou v těle)
  • „Drip Proof“ konstrukci (základní utěsnění)
  • Moderní optickou skladbu (17 členů ve 12 skupinách, z toho tři LD, dva XR, tři asférické a jeden hybridní asférický)
  • Aretaci zoomu

To není málo. Má objektiv i nějaké stinné stránky? Zajímat nás bude zejména optický výkon, ostření a mechanická stránka konstrukce.

Vše se v testu dozvíte, kompletní článek si přečtete po kliknutí na odkaz níže:

TEST OBJEKTIVU TAMRON SP 24–70mm f/2,8 Di VC USD

(…pokračování v odkazu…)

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram