FotoRádce
-
Filmy III - Citlivost filmů, lek. 12
Zvolit správnou citlivost je většinou důležitější než vyřešit dilema mezi negativním a inverzním filmem. V článku se dozvíte, co je citlivost filmu, v jakých jednotkách se vyjadřuje, jak může citlivost filmu ovlivnit váš snímek. Zároveň zde najdete rozdělení filmů na základě rozdílné citlivosti.
-
Filmy II - Inverzní filmy, lek. 11
Přestože negativní filmy mezi fotografy vládnou, inverzní filmy mají stále velmi mnoho zatvrzelých zákazníků hlavně mezi profesionály. Proto si dnes vysvětlíme procesy jejich zpracování. Dozvíte se, jak to funguje u černobílých i barevných inverzních filmů.
-
Filmy I - Jak fungují negat. filmy - lek.10
Většina našich čtenářů sice nemá fotokomoru, přesto je důležité alespoň trochu porozumět, co se děje s filmem při jeho zpracování. Dnes se budeme věnovat třem typům negativních filmů. První je klasický černobílý film. Proces zpracování barevných a chromogenních filmů se rovněž nazývá C-41.
-
Základní charakteristiky objektivů II - lek.9
Když už máte jasno, jaké ohniskové vzdálenosti budete požadovat od Vašich objektivů, zauvažujme ještě trochu o dalších parametrech. Z nich je určitě nejdůležitější světelnost, ale jsou i další.
-
Základní charakteristiky objektivů I - Lek. 8
V dalším díle FotoŠkoly si vysvětlíme, co je ohnisková vzdálenost objektivu a proč této charakteristice objektivu by měl rozumět každý fotograf. Graf ohniskových vzdáleností v kombinaci se sérií fotografií pořízených z jednoho místa s objektivy s různou ohniskovou vzdáleností ukazuje, proč jsou fotoaparáty umožňující výměnu objektivů nutností pro každého, kdo to myslí s tvůrčím fotografováním trochu vážně.
-
Co je světelnost objektivu?
Světelnost objektivu je pojem, který mnoho lidí plete například s minimální hodnotou clonového čísla objektivu. V praxi to zase tak moc nevadí. Ve skutečnosti se místo světelnosti používá právě minimální clonové číslo jako jedna z hlavních charakteristik objektivu. Čím je hodnota minimálního clonového čísla nižší , tím méně světla se ztrácí při průchodu objektivem. Přesto si přečtěte jak je správně světelnost definována.
-
Jak si vybrat správný objektiv, II.díl
Ve druhém díle FotoRádce Jak vybrat správný objektiv najdete doporučení pro řešení známých dilemat jako zoom vers. pevné ohnisko, jakou světelnost a ohniskovou vzdálenost potřebuji a také samozřejmě to nejoblíbenější, tj. něco o clonách.
-
Jak si vybrat správný objektiv, I.díl
Koupit si supertělo a šetřit na objektivu je největší nesmysl, který může fotograf udělat. Vybrat si ten pravý však není vůbec jednoduché. Dokonalý objektiv totiž neexistuje. Džunglí pojmů a zkratek, kterými výrobci šperkují své objektivy, Vás provede Martin Měska.
-
Typy fotografických přístrojů II - Lekce 7
V dalším díle Fotoškoly projdeme přístroje na střední a velký formát. Povíme si i o některých typech speciélních fotoaparátů. Ve většině se jedná o přístroje pro užití v profesionální praxi. Do Fotoškoly tento díl zařazujeme z důvodu Vašeho fotografického přehledu.
-
Typy fotografických přístrojů I - Lekce 6
Na trhu existuje nepřeberné množství nejrůznějších fotoaparátů. Každý budoucí fotograf se v tom musí trochu vyznat, aby si mohl vybrat přístroj šitý na míru jeho potřebám. V prvním díle probereme přístroje na APS formát a kinofilm.