Fotografie týdne za 1. kvartál 2018 z naší FotoGalerie

Tradičně se formou článku vracíme k Fotografiím týdne za uplynulé čtvrtletí - první kvartál 2018. Všem, jejichž fotografie se staly Fotem týdne na naší Galerii, gratulujeme! Zeptali jsme se autorů, zda nám ke svým fotografiím řeknou několik slov.

Podle úspěšnosti na Facebooku jsme vybrali také 3 nejlepší fotografie měsíce.

Galerii fotek a informace ze zákulisí jednotlivých snímků naleznete v článku.

Autor: edab
Název: Puštík obecný
Foto týdne 1/1/2018

O fotografii: Fot­ka byla pořízena 25. 11. nedaleko Plzně na fotografickém kurzu Jiřího Míchala. Jedná se o aranžovanou fotografii, každý si zkoušel různé pohledy na fotografovaný objekt. Tato fotka byla vybrána z několika stovek záběrů.

Technika: Canon 5D mark 4, objektiv 100–400mm f4,5–5,6 L IS II USM. Upraveno v Adobe Lightroom.

Autor: Daniel K.
Název: Mladá žluna zelená
Foto týdne 8/1/2018

Autor: Daniel Řeřicha
Název: Ráno u kostela
Foto týdne 15/1/2018 a Foto měsíce ledna

O fotografii: Fo­tografie byla pořízena od dva dny dříve než snímek „RÁNO U KOCHELSEE“, tedy v září 2016, během hledání lokalit pro připravovaný fotografických workshop „Podzimní Bavorsko“.

Tento velice známý a fotogenický kostelík s horskými štíty v pozadí jsem při návštěvě Bavorska nemohl vynechat. Je to malebné místo téměř za každých podmínek, ale i zde jsem měl štěstí na ranní mlhu, která kompozici příjemně doplnila. Snímaná scéna byla tonálně poměrně vyrovnaná, ale i tak jsem na horní třetinu použil přechodový filtr Hitech0.6 soft, díky kterému se mírně ztmavila horní partie horských štítů s oblohou. Ani v tomto případě jsem tedy nepoužil žádnou speciální techniku nebo nějaký zvláštní postup. Pokud má krajinář štěstí na podmínky, tedy na to správné světlo, tak pořízení takového snímku je pak relativně snadné.

Často se setkávám s tím, že se mě fotografové ptají u té či oné fotografie z kolika snímků je fotka složená a v jakém programu jsem snímky zpracoval. Když jim odpovím, že ve většině případů se jedná o jeden snímek, tedy v poslední době čím dál častěji zatracovaný „one shot“, tak mi často nejdříve nevěří, ale když pak to „správné světlo“ se mnou zažijí v rámci některého z fotografických workshopů, tak mi dávají zpětně za pravdu.

Nepopírám výhody expozičního bracketingu a jsou scény a světelné podmínky, kdy musím k této technice také přistoupit, ale pokud to jen trochu jde, tak raději fotím „one shot“, kterých si jako fotograf vážím více.

Technika: Canon EOS 5D Mark II; objektiv Canon 70–200/4L USM; přechodový filtr Hitech 0.6 soft 100×150mm; stativ Manfrotto

Clona f/16; Expoziční čas 1/25 s; ISO:100; ohnisko 125mm
Fotografie byla zpracována v Adobe Lightroom, kde velice rád pracuji s nástroji pro lokální editaci (odstupňovaný filtr, kruhový filtr a štětec úprav), díky kterým jsem schopen vyrovnat tonalitu snímku přesně podle mých představ.

Autor: Vendy Felixová
Název: Sova pálená
Foto týdne 22/1/2018

O fotografii: Fo­tografie vznikla na asistovaném focení dravců. Už na konci dne, kdy už se stmívalo, jsme zastavili u malinkého židovského hřbitova, který nabídl skvělou atmosféru pro sovičku pálenou.

Technika: Canon EF 200–200mm f/,8 L IS II USM

Autor: Vendy Felixová
Název: Kdo je tady pánem !
Foto týdne 29/1/2018

O fotografii: Fo­tografie vznikla na asistovaném focení smečky vlků euroasijských, kterou přivezl světoznámý Zoltán Horkai z Maďarska na zasněženou Vysočinu. Focení smečky bylo ojedinělé a samozřejmě skvělý zážitek.

Technika: Sigma 150–600mm f/5–6,3 DG OS HSM Contemporary

Autor: Daniel Řeřicha
Název: Ráno u Kochelsee
Foto týdne 5/2/2018

O fotografii: Fo­tografie byla pořízena v září 2016, během hledání lokalit pro připravovaný fotografických workshop „Podzimní Bavorsko“. Už při příjezdu k jezeru bylo jasné, že to bude nezapomenutelné ráno. Nad vodní hladinou se povalovala ranní mlha, obzor, kde mělo vycházet slunce, byl úplně čistý a nad hlavou byla nádherná oblačnost. Stačilo najít na břehu rozumnou kompozici a počkat, až na jezero zasvítí první sluneční paprsky. Jako popředí jsem zvolil hladinu pokrytou žabincem, a abych vyrovnal tonalitu snímku (světlejší horní část s oblohou a tmavší dolní část s vodou a žabincem), tak jsem použil přechodový filtr Hitech 0.6 soft. Někdo práci s přechodovými filtry zatracuje, ale já je i přes jejich určité nevýhody a omezení mám rád. Není pro mě lepšího pocitu, když si vezu již téměř hotový snímek na kartě a nemusím pak trávit dlouhé hodiny skládáním výsledné fotografie v některém z grafických editorů. Považuji se spíše za fotografa než za grafika…

Technika: Canon EOS 5D Mark II; objektiv Canon 16–35/4L IS USM; přechodový filtr Hitech 0.6 soft 100×150mm; stativ Manfrotto

Clona f/14; Expoziční čas 1/5 s; ISO:100; ohnisko 19mm
Fotografie byla zpracována v Adobe Lightroom.

Autor: LUMÍR K.
Název: Pořádná sváča…
Foto týdne 12/2/2018

Autor: LUMÍR K.
Název: Souboj o flákotu.
Foto týdne 19/2/2018

O fotografii: Fo­tografie vznikla začátkem února letošního roku v sousedním Polsku. Původně jsme s několika fotografickými nadšenci vyčkávali v pronajatých krytech na orly mořské. Orli příliš nespolupracovali. Ovšem káňata návnadě neodolala a aktivně mezi sebou o kus flákoty bojovala.

Krom toho, že musíte za tmy do krytu a za tmy z krytu a bez toalety, tak je to někdy opravdu dobrodružné. Všechno to nepohodlí však vyvažují okamžiky nerušeného pozorování chování zvířat ve volné přírodě. Občas vznikne i zajímavá fotografie.

Technika: Na fotky tohoto druhu používám fotoaparát Canon EOS 7D MKII a objektiv CanonEF 400 mm f/2,8 L IS USM. Žádná specifická technika použitá nebyla. Fotky upravuji vždy v editoru Adobe Photoshop Lightroom. I když se snažím o pečlivost, tak musím konstatovat, že nejsem žádný velký odborník na úpravy fotek.

Autor: Vendy Felixová
Název: Ještě jednou Leila
Foto týdne 26/2/2018 a Foto měsíce února

O fotografii: Fo­tografie vznikla na asistovaném focení na zasněžené Vysočině. Leila je velmi neposedné kotě, den s ní byl plný překvapivých a zábavných okamžiků.

Technika: Canon EF 200–200mm f/,8 L IS II USM

Autor: Jaroslav Mego
Název: Orol stepný
Foto týdne 5/3/2018

O fotografii:  Fo­tografia vznikla na fotografickom Workshope. Do roku 2017 som fotil výhradne macro, ale pri mojich potulkách prírodov som si všímal vtáctvo okolo, ale všetko bolo príliš ďaleko. Po desiatich rokoch som vymenil Nikon D90 za Nikon D500 a po pol roku som neodolal a kúpil Nikon 200–500mm f/5,6. Už som sa dostal na dostrel, ale predsa to bola iná kategória foto­grafovania a tak som sa rozhodol absolvovať môj prvý fotografický workshop. Získal som vedomosti, zručnosti, nemusel som pracne objavovať čo funguje a spoznal som ľudí zapálených do fotografovania.

Technika: Nikon D500 + Nikon 200–500mm f/5,6; Capture NX-D doostrenie, jemné odšumenie a cez krivky celkový obraz.

Autor: Milan Fiala
Název: oči má sněhem zaváté…
Foto týdne 12/3/2018

O fotografii: Fo­tografie vznikla na workshopu v okolí Nasavrk, kde se fotili dravci a sovy sokolnicky vedené. Objektem a hrdinkou této fotografie byla samička jezevce lesního v lidské péči. Jinak by se tato fotografie dost těžko zhotovila, jelikož jezevci v zimě spí i když se stává, že i v tomto období mohou být vidět.

Technika: foto­aparát Nikon D3s a objektiv Nikon 600mm f/4,0 AF-S G ED VR, upravena též ve Photoshopu CS6 a Zoneru

Autor: Vendy Felixová
Název: Kde je ten oříšek?
Foto týdne 19/3/2018

O fotografii: Fo­tografie vznikla v Mladoboleslavském parku Štěpánka, který zná každý fotograf. Pokaždé je v něm co fotit a prožít pěkný fotoden se spoustou veverčí legrace, hlavně nezapomenout spoustu oříšků a semínek.

Technika: Canon EF 200–200mm f/,8 L IS II USM

Autor: Milan Fiala
Název: letovka (8)
Foto týdne 26/3/2018 a Foto měsíce března

O fotografii: Fotografie vznikla na stejném workshopu jako „oči má sněhem zaváté…“. Workshop pořádal můj kamarád fotograf Rostislav Stach s kterým jsem se účastnil mnoha akcí u nás i v zahraničí /Kanada, Yellovstone, Aljaška,Camargue/

Sokolníkem byl Eduard Školoud z Nasavrk.

Co se týká zajímavostí při fotografování, tak nutno říci, že byla pořádná zima :-)

Technika: Objektiv Nikon 200–400mm f/4,0 AF-S G ED VR II a fotoaparát Nikon D800. Fotografie byla upravena ve Photoshopu CS6 a Zoneru.

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

Jak funguje režim vysokého rozlišení
Jak funguje režim vysokého rozlišení

40 mo­delů fo­to­a­pa­rátů dnes ge­ne­ruje fo­to­gra­fie s vy­so­kým roz­li­še­ním (high re­so­lu­tion mode) ty­picky 4× vět­ším, než je roz­li­šení vlast­ního sen­soru. Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II tak zvýší množ­ství pi­xelů z 24Mpix na 96Mpix. Re­žim vy­so­kého roz­li­šení u Pa­na­so­nic Lu­mix 5S II jsem vy­zkou­šel na Šu­mavě při fo­to­gra­fo­vání hor­ského po­toka dlou­hými časy, kra­jiny krát­kým te­le­ob­jek­ti­vem a rysa os­t­ro­vida krát­kou ex­po­zicí.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram