Test Panasonic DMC-LC5PP

Čtyř megapixelový digitální fotoaparát Panasonic DMC-LC5PP je výsledkem spolupráce japonské firmy Panasonic (známá především v oblasti audio/video spotřební elektroniky) a německé Leica (dlouholetý výrobce kvalitních fotoaparátů a optiky/objektivů). V článku si představíme jeho technické vlastnosti. Jedná se o kvalitní digitální fotoaparát určený pro pokročilejšího fotografa s ovládáním blízkým poloprofesionálním klasickým fotoaparátům.

Úvod

Panasonic DMC LC5PP

Čtyř megapixelový digitální fotoaparát Panasonic DMC-LC5PP je výsledkem spolupráce japonské firmy Panasonic (známá především v oblasti audio/video spotřební elektroniky) a německé Leica (dlouholetý výrobce kvalitních fotoaparátů a optiky/objektivů).
Pro ukládání dat se používají paměťové karty SecureDigital / Multimedia Card, aparát je napájen dobíjecím Lithium-iontovým akumulátorem (32MB karta a nabíječka jsou součástí dodávky).
S počítačem se fotoaparát propojuje, tak jako většina digitálních fotoaparátů, USB kabelem.

Konstrukce a ovládání

Fotoaparát s průhledovým hledáčkem, mechanicky odolným tělem vyrobeným z hořčíkové slitiny je svým vzhledem blízký proslaveným dálkoměrným kinofilmovým fotoaparátům Leica řady M. Aparát je vybaven objektivem DC Vario Summicron 7–21mm (ekvivalent kinofilmu 33–100mm). Pro ruční ostření je na objektivu umístěn ostřící kroužek průměru 6cm. Ruční ostření lze přepnout na automatické nebo makro, přepínač je umístěn na přední stěně vedle objektivu.

Kombinovaný ovládač provozních režimů a režimů expozice je umístěn na horní straně aparátu. Expozičních režimů máme k dispozici šest: režim automatické expozice (ikonka fotoaparátu a vepsaným A), programované automatické expozice (P), režim priority clony (A), priority času závěrky (S), režim ručního nastavení expozice (M), režim snímání videosekvencí (ikonka filmu). Provozní režimy jsou tři: režim jednotlivých snímků (jeden snímek po stisku spouště), dávkového snímání (série snímků dokud je přidržená spoušť) a režim přehrávání pořízených snímků.

Na horní straně aparátu najedeme ještě černobílý display zobrazující stav a nastavení fotoaparátu, kolejničky pro připojení externího blesku a spoušť s ovládáním ohniskové vzdálenosti optického zoomu.

Na zadní straně pozornost upoutá rozměrný TFT LCD náhledový displej s úhlopříčkou 63,5mm.

Zezadu

Displej sice není vybaven antireflexní vrstvou, máme ale možnost nasadit mechanický kryt.

Zboku s nasazeným krytem

Ovládat zobrazování na displeji (snímek s údaji, snímek bez údajů, vypnuto) a pohybovat se v menu můžeme tlačítky, které jsou umístěny na pravé straně od displeje.

Díky své konstrukci se aparát dobře drží a snadno ovládá. Také výdrž baterie je obdivuhodná, během 14 dnů při nasnímání 100 snímků a častém prohlížení na displeji nebylo nutno akumulátor dobíjet.

Funkce a nastavení

Technickou kvalitu snímku kromě našeho umu ovlivňuje nastavení fotoaparátu. To bývá určováno požadavky následného zpracování a také dostupnou kapacitou paměťové karty. K nejdůležitějším patří nastavení rozměrů snímků. Na výběr máme 2240×1680, 1600×1200, 1120×840, 640×480 obrazových bodů u statických snímků a 320×240 bodů u videosekvence. Kromě počtu obrazových bodů výslednou kvalitu ovlivňuje stupeň zvolené komprese dat. Snímky se dají ukládat jako soubory TIF bez komprese (na kartě zabere přibližně 15MB), JPG s nízkou kompresí (1,9MB), JPG se standardní kompresí (800kB). Pro správnou barevnost slouží nastavení vyvážení bílé, a to na: automatické, denní světlo, zataženo, halogen (výbojka), zářivka, blesk a ruční nastavení. Nastavení citlivosti snímače: automatické, 100, 200 a 400 ISO.

Při fotografování lze zapnout prodlevu samospouště a to na 2 nebo 10 sekund. V dávkovém režimu můžeme pořizovat 4 snímky/s, max 8 snímků. Ke snímkům JPG lze současně nahrát 5s zvuku (využití např. jako poznámka k fotografii).

Zaostřování

K dispozici jsou dva způsoby ostření, automatický a ruční. Ke kontrole správného zaostření máme indikátor na displeji (zelený bod nebo znak nekonečno). Lze využít funkci zamknutí zaostření/expozice namáčknutím a podržením spouště. Při ostření na malou plošku (např. při portrétech na oči) lze využít funkci bodového měření.

V režimu makro lze snímat objekty ve vzdálenosti od 6 do 50cm.

Blesk

Zabudovaný blesk může pracovat v jednom ze šesti režimů: automatický, automatický s redukcí červených očí, blesk vždy zapnut, blesk vždy zapnut s redukcí červených očí, synchronizace s dlouhým časem závěrky s redukcí červených očí, blesk vždy vypnut.

Výkon blesku lze nastavit v rozmezí –2 až +2 EV, dosah blesku je 30 cm až 4,5 metru.
K aparátu lze připojit vnější blesk.

Expozice

Měření expozice lze nastavit na jednu ze tří možností: více zónové (integrální), se zdůrazněním středu a bodové. Změřenou expozici lze kompenzovat –2 až +2 EV s krokem 0,25, aparát umožňuje bracketink v sérii 3 nebo 5 snímků.

V režimu priorita clony lze clonu natavit v rozmezí 2.0–8.0, v režimu priorita času závěrky lze časy nastavit v rozmezí 8s až 1/1000s. Bohužel nejde nastavit čas B (nekonečno).

Obrazová kvalita

Při prohlížení snímků zjistíme, že aparát používá softwarové doostřování. To funguje tak, že zvyšuje kontrast (jasový rozdíl) mezi sousedními body, čímž v jednotlivých plochách vzniká struktura, která na fotografovaném objektu nebyla. Bohužel tato funkce nejde vypnout, jen je možné nastavit sílu doostřování na jeden ze tří stupňů.
Barevné podání snímků se zdá být posunuté do růžova.

Míč Výřez

Závěr

Kvalitní digitální fotoaparát určený pro pokročilejšího fotografa s ovládáním blízkým poloprofesionálním klasickým fotoaparátům.

     

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL
ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 7. DÍL

Sedmý díl no­vého se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván 1. části té­matu „Barva jako sym­bo­lický i lé­čivý ja­zyk“. Cvi­čení: Vy­tvořte kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kde klí­čo­vou roli bude hrát šedá (již jako hlavní ná­mět nebo po­zadí), pří­padně v kom­bi­naci s další bar­vou (barvami). Snažte se po­cho­pit, jak dů­le­žitá je právě kom­bi­nace ne­ut­rální barvy a jiné vý­razné barvy, která může být vůči šedé na­prosto mar­gi­nální a přes to jí ne­pře­hléd­neme (prin­cip ba­revné do­mi­nanty).

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram