Články označené - Jan pohribný
-
Denní světlo - nejpřirozenější tvůrčí “nástroj” fotografa. Škola světla Jana Pohribného MQEP - 6. díl
V šestém díle oblíbené "školy světla od Mistra Jana Pohribného" se dozvíte, jak fotografovat při denním světle, které nelze zapnout a vypnout jako umělé zdroje světla a které se chová zcela podle přírodních zákonitostí. Na konci článku najdete cvičení na téma "Přímé sluneční světlo a jeho stíny", kde si můžete vyzkoušet, jak toto téma umíte uchopit.
-
Záludnosti i tajemství dlouhé expozice. Škola světla Jana Pohribného MQEP - 5. díl
V tomto dílu nám profesionální fotograf Jan Pohribný MQEP přiblíží více problematiku dlouhých časů zvlášť po té technické stránce. Na konci vás čeká úkol na procvičení.
-
NÍZKÝ DYNAMICKÝ ROZSAH. Škola světla Jana Pohribného - zhodnocení
Nízký dynamický rozsah je cestou k jemnosti a něžné poezii…barvy jsou mnohdy nenasycené, pastelové, vše působí často minimalisticky. Fotografie s nízkým dynamickým rozsahem nebývají také na první pohled atraktivní, nezpůsobí často požadovaný “wow” efekt, ale skrývají další jemné vrstvy, které citlivý divák musí postupně objevovat. Jak se vám podařilo zpracovat Fotografie s nízkým dynamickým rozsahem, rozebral v článku Jan Pohribný, MQEP.
-
Upravte směr paprsků. Škola světla Jana Pohribného, 4.díl.
4. díl školy světla Jana Pohribného, MQEP vám poradí, jak provést úpravy kontrastu či zlepšení zřetelnosti a barev již při fotografování. Na konci článku vás čeká opět krátké cvičení, tentokrát byste si měli ověřit, zda umíte používat správně filtry. Rady zkušeného fotografa jsou v článku doplněny názornými ukázkami.
-
Chvála neostrosti
Kdy má smysl použít neostrou fotografii, která mnohdy evokuje novodobý impresionismus? Nebo alespoň potlačit vše v okolí ústředního námětu? A jakou roli v rozostřené barevné fotografii začíná hrát barva? Článek je návodem jak na fotografii, která by splňovala zadání v seriálu Okem profesionála: Chvála neostrosti.
-
Téma "Barevný souzvuk" - hodnotil Jan Pohribný, QEP - Okem profesionála květen 2018
V květnovém tématu "Barevný souzvuk" jste se s námi podělili o 83 fotografií. Fotografie hodnotil profesionální fotograf MgA. Jan Pohribný, QEP. V článku přinášíme galerii vybraných snímků s jeho komentáři. Vítězný získává cenu od Centrum FotoŠkoda. Podívejte se, jak bylo toto téma zpracováno.
-
Jan Pohribný - Toskánsko
Toskánsko je jak známo oblíbenou destinací krajinářských fotografů. Malebnost toskánské krajiny známe již ze středověkých obrazů. V období renesance byla toskánská krajina námětem mnoha malířů, Leonarda Da Vinci nevyjímaje. Je to krajina mírně zvlněná kopci, kde bují kultura už od doby bronzové. Antika, románské umění i renesance ve spojení s nádhernou krajinou tvoří Toskánsko tak neodolatelným. Všemu dominuje Florencie, meka umění srovnatelná jen s Římem a Paříží. Více o Toskánsku s Janem Pohribným, který zde pořádá pravidelné workshopy.
-
Okem profesionála - květen 2017: "Barevná dominanta"
Seriál „Okem profesionála“ nabízí možnost nafotit dané téma a nechat si své snímky zhodnotit profesionálním fotografem. Na Vaše snímky z květnového tématu "Barevná dominanta" se již těší profesionální fotograf MgA. Jan Pohribný, QEP. Své fotografie můžete do 31.5. vkládat do galerie Okem profesionála - Barevná dominanta.
-
Jan Pohribný – současná luminografie část 3.
V jakých fotografických oblastech můžete využít luminografie? Dá se s touto technikou pracovat v každém žánru? A co takhle k malbě světlem přidat ještě pohyb předmětu, na který malujete? Jaké časy využít při fotografování luminografických snímků? A dá se touto technikou nafotit i architektura, nebo auto? Odpovědi najdete v třetí části rozhovoru na téma luminografie s Janem Pohribným. Příjemné čtení.
-
Jan Pohribný – současná luminografie část 2.
Luminografie dává obrovský prostor kreativitě autorů. Nefotografujete pouze objekt v určitém prostředí, sami se účastníte uměleckého díla v podobě malby světlem na předměty, na které chcete upoutat pozornost. Doba jde kupředu a ani luminografie, ač je stará jako fotografie sama, nespí. Díky LED technologii se tento žánr vyvíjí dalším, novým směrem, a dává tak prostor ke vzniku neotřelých děl. Jaké novinky luminografie v poslední době zaznamenává? O tom již s Janem Pohribným.