Články označené - Jan pohribný

  • Téma "Barevný souzvuk" - hodnotil Jan Pohribný, QEP - Okem profesionála květen 2018

    V květnovém tématu "Barevný souzvuk" jste se s námi podělili o 83 fotografií. Fotografie hodnotil profesionální fotograf MgA. Jan Pohribný, QEP. V článku přinášíme galerii vybraných snímků s jeho komentáři. Vítězný získává cenu od Centrum FotoŠkoda. Podívejte se, jak bylo toto téma zpracováno.

  • ​Jan Pohribný - Toskánsko

    Toskánsko je jak známo oblíbenou destinací krajinářských fotografů. Malebnost toskánské krajiny známe již ze středověkých obrazů. V období renesance byla toskánská krajina námětem mnoha malířů, Leonarda Da Vinci nevyjímaje. Je to krajina mírně zvlněná kopci, kde bují kultura už od doby bronzové. Antika, románské umění i renesance ve spojení s nádhernou krajinou tvoří Toskánsko tak neodolatelným. Všemu dominuje Florencie, meka umění srovnatelná jen s Římem a Paříží. Více o Toskánsku s Janem Pohribným, který zde pořádá pravidelné workshopy.

     0
  • Okem profesionála - květen 2017: "Barevná dominanta"

    Seriál „Okem profesionála“ nabízí možnost nafotit dané téma a nechat si své snímky zhodnotit profesionálním fotografem. Na Vaše snímky z květnového tématu "Barevná dominanta" se již těší profesionální fotograf MgA. Jan Pohribný, QEP. Své fotografie můžete do 31.5. vkládat do galerie Okem profesionála - Barevná dominanta.

     0
  • Jan Pohribný – současná luminografie část 3.

    V jakých fotografických oblastech můžete využít luminografie? Dá se s touto technikou pracovat v každém žánru? A co takhle k malbě světlem přidat ještě pohyb předmětu, na který malujete? Jaké časy využít při fotografování luminografických snímků? A dá se touto technikou nafotit i architektura, nebo auto? Odpovědi najdete v třetí části rozhovoru na téma luminografie s Janem Pohribným. Příjemné čtení.

     0
  • Jan Pohribný – současná luminografie část 2.

    Luminografie dává obrovský prostor kreativitě autorů. Nefotografujete pouze objekt v určitém prostředí, sami se účastníte uměleckého díla v podobě malby světlem na předměty, na které chcete upoutat pozornost. Doba jde kupředu a ani luminografie, ač je stará jako fotografie sama, nespí. Díky LED technologii se tento žánr vyvíjí dalším, novým směrem, a dává tak prostor ke vzniku neotřelých děl. Jaké novinky luminografie v poslední době zaznamenává? O tom již s Janem Pohribným. 

     0
  • Jan Pohribný – současná luminografie část 1.

    Jan Pohribný ve své volné tvorbě využívá především kouzla luminografie. Jedná se o technicky a časově poměrně náročnou techniku kreslení a malby světlem na fotografiích. Co je to vlastně luminografie? Jak můžete luminografii využít při své vlastní tvorbě? Co k tomu potřebujete? A jakou nejdelší expozici Jan použil při tvorbě svého díla? Čtěte již v rozhovoru.

     2
  • Jan Pohribný – produktová fotografie

    Jan Pohribný se po studiu Střední průmyslové školy grafické v Praze a Filmové a televizní fakulty AMU věnoval především reklamní a ilustrační výtvarné fotografii. Fotografování produktové fotografie vyžaduje odbornou znalost zákonitostí světla a je velmi náročné na techniku. Z ateliérového prostředí se s produktovou tvorbou postupně přesunul do exteriérů a zajímavých interiérů. Logisticky i technicky je fotografování produktů mimo ateliér velmi náročné. Ovšem i v jednoduchosti je krása, a tak si někdy vystačíte s dobrým nápadem. A co je u produktové fotografie opravdu důležité? O tom už níže. 

     0
  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část druhá

    Zobrazení barev na fotografiích, monitorech nebo v tisku má stále své limity. Technika se reálnému zobrazení pouze přibližuje. Co má vliv na co nejvěrnější zobrazení barev? Jaké barvy dělají na fotografiích největší neplechu a proč? Jak eliminovat nevzhlednou pleťovou barvu lidí na snímcích? A líbí se lidem obecně spíše barevná či černobílá fotografie? O tom všem v rozhovoru s Janem Pohribným.

     1
  • Jan Pohribný – Kreativní barva, část první

    Barvy jsou všude kolem nás. Setkáváme se s nimi každý den. Jsou přirozenou součástí našeho života. Možná proto jim nevěnujeme tolik pozornosti, kolik bychom měli. Přitom barvy mají velkou moc a psychologicky nás ovlivňují. Fotografové, kteří fotografují barevně mají v kapse velký trumf. Když budete s barvami cíleně a promyšleně pracovat, můžete své diváky ovlivňovat. Získávat si jejich přízeň a nadšení. Probouzet v nich libovolné emoce. Obsáhlou publikaci o používání barev ve fotografii napsal profesionální fotograf, pedagog a autor Jan Pohribný. Více o knize a barvách v rozhovoru.

     0
  • Knižní tip: Kreativní barva ve fotografii – Jan Pohribný

    Kniha, kterou vám na dalších řádcích krátce představím, je úzce specializovaná, ale jinak než tomu bylo u knih, které byly zaměřeny žánrově. V této publikaci se dozvíte v podstatě vše, co vás může napadnout ve spojitosti s barvami ve fotografii. Spousta informací je obecného charakteru, tudíž je možné využít nové poznatky také v jiných odvětvích umělecké tvorby.

     3

Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a marketingovým účelům soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace