Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
Zprava je to oříznuté hodně tvrdě.
je to pekne ale mam dojem ze tam je toho uz moc
su to dve fotky v jednej. horna polovica je jedna dobra fotka, spodna zas druha, tiez nie zla. Spolu to vsak nepasuje.
FAjn
z toho mála si vytřískal poměrně hodně, vpravo je málo místa.
Michael Arbet: proč?
Peter Jarolim: a konkrétně?
lebo!
skus si zakryt spodnu polovicu, uvidis jednu fotku. potom zazakri zasa vrchnu a uvidis druhu fotku.
ja to proste tak vidim.
viem si to predstavit bez toho dreva dole alebo bez stromu.
líbí
Michael Arbet: v tom případě by fotka přišla o kompozici a prostor...
Peter Jarolim : strom a el.sloup jsou hlavním motivem fotografie, drevo dole(sněhový zátaras) zavírá kompozici... ;-)
dobre, ak teda chceš kompozíciu, tak by sa žiadalo viac priestoru napravo vedľa tých snehových zábran, lebo takto sú príliš natesno, alebo dokonca urezané. Zábrany sú zdanlivo nasmerované von z obrázku, nie je pred nimi žiaden ďalší priestor a tak vyvádzajú pohľad von. Keby boli umiestnené v ľavom dolnom rohu namiesto vpravo, to by bolo iné - myslím tým lepšie a príjemnejšie na pohľad. a možno by ma ani nenapadlo vnímať to ako dve úplen samostatné fotky.
Takisto v otm vidím dve možné fotky. Zaostrené motívy v pozornosti. Kukurica v smere vetra to vyhráva. :)
mě se to líbí.
líbí
Michael Arbet: hm, já si to nemyslím. Zábrany nejsou ani zdánlivě nasměrovány z obrázku a jejich umístění vlevo by bylo zajímavé možná pro araby(ale zas by tam chyběl velbloud)....já čtu zleva doprava.;-)
hm. ako myslíš. ked sa Ti to páči takto, je to Tvoja vec. Ale tá poznámka o araboch bola trochu od veci a to presne z dôvodov, ktoré som už popísal. Možno si časom spomenieš na túto diskusiu a budeš veci vidieť inak. Kľudne si preštuduj dačo o kompozícii (napr. staršie knihy od p. Šmoka) Pritom nikde nie je napísané ako presne má obrázok vyzerať ani že tie kompozičné pravidlá sa nesmú porušovať (sám to robievam), iba si myslím, že v tomto prípade to nesedí. To je celé. Ako vidno, je tu dosť ľudí, ktorých si uspokojil, takže pohoda. Prajem dobré svetlo.
=mich=
Uf, doufám, že se Tě poznámka o Arabech nedotkla, protože kdybys četl třeba toho Šmoka, věděl bys, že Arabové čtou a tedy i skládají obraz naopak. (cituji: J.Šmok-Začněte fotografovat-str.86..........Ale rozdíl tu přece jen je.Poznáme to celkem dobře, když různé snímky prohlížíme normálně a proti světlu (dobře to jde při promítání diapozitivů). U některých snímků převrácení nevadí, jinde je rozdíl dobře patrný. Pravděpodobně vlivem způsobu čtení zleva doprava pokládáme tento směr za přirozený.................) Ani pro mne to není dogma! Já jenom, že čtu taky....dobré světlo i Tobě...
uff, si dobrý ;-)
poznámka sa ma nedotkla. komentoval som ju preto, lebo mi pripadá, že ak čítam zľava doprava, tak práve smer tých snehových zábran (ktorý popieraš) vyvádza môj pohľad von z obrazu. A to by sa teda nestalo keby boli tie zábrany naľavo, ale rovnako nasmerované, čiže v rovnakom uhle ako sú, iba posunuté doľava.
super kompozícia
líbí
...koukám, že tu byl spor o kompozici... já si právě myslím, že právě u tohoto snímku ta kompozice "mimo pravidla" sedí... nemusí být všechno podle šablony, to by se pak nemuselo vůbec fotit...
angelika: veď ani ja netrvám striktne na pravidlách. Iba mi to proste nesedí. Fotiť sa smie ;-)
konečně někdo, kdo se nebojí dát do fotky malebné krajiny pořádnej stožár a rovnou na něm "postaví" fotku :)
I KDYŽ DRÁTY
Miroslav: dominance...? usmíření...?