Tahle fotografie mi na Canon ZOOm 2008 přinesla štěstí v soutěži. Zajímá mě Váš názor, co by jste případně udělali jinak. Podotýkám, že z fotoaparátu vylezla tak jak je. Tj. žádná počítačová úprava. Předem Vám všem velice děkuji za každý názor který by mi mohl pomoci v budoucnu fotografii vyfotit ještě lépe.
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
mě se líbí
mna by skor zaujimala fotka tyger vs. fotografi... zboku.. to by mohol byt vesely pohlad, ako na molo :o))
jako je to bomba...fakt nevim co zlepsovat...6+
tech. fajn
Ani nedýchám... super.
len to logo v LHR mi vadí...mne vadia všetky nápisy priamo vo fote...
bezva !
Kapku bojuju s ořezem, hlavně na pravé straně fotky. Nechal bych mu více místa. Jinak pěkná
Labous: je to bez ořezu tak jak jsem to zarámoval v hledáčku. Nicméně souhlasím, taky mám trochu tik k tomu ho velmi decentně posunout doleva. Na druhou stranu takové fotografie trochu svádí ke středové kompozici, ale já si nejsem jist jestli to je správně.
Jak si dopadl v soutěži?
Tom Gerchán: obsadil jsem třetí místo
fuuu krasa
Trochu bojuji s pravou stranou a se stínem v pravém oku,ale fotka se mi moc,moc líbí a upřímně,ať moje výhrady by byly jakékoliv,tak takovou fotku bych neudělal,ani z poloviny hezky jako ty.
bez loga, alebo dole
vylepšil bych to odjezdem do Afriky nebo kde ta kočka žije.PM:-)
pšknej
Jaká to byla kategorie? ZOO - VOLNÝ TYGR?
:o)
kompo,jinak na zoo moc pěkné.
Co bych udělal jinak? Vůbec nic. Rád bych to v životě udělal alespoň jednou taky takhle. :o)
No, podle mně to nemá chybu, perfekt fotka.
Me by zajimalo, pokud je fotka ze ZOO, jak jsi se Dostal tahle nizko aby vysel takvy zaber?:) To je mi spis zahadou...
Jinak je to samozrejme perfektni. Uplne dokonala by byla z urovne jeho oci a bez toho stinu v tom pravem oku, ale to jsou takove nepodstatene detaily
krasny zaber, paci sa mi ze nieje kompozicne na stred
...dalsia fotka bola zvnutra zaludku? :P
Radek Demjan: To je trochu optický klam. Na 400mm, resp. na 640mm je prostor tak sploštěn, že nadhled není na první pohled poznat. I když úhel nadhledu u tohoto záběru asi nebyl až tak drastický. Stín u pravého oka by se nechal vyretušovat, možná to i zkusím, abych věděl co to s tou fotkou udělá. :)
Bajz0: Už jsem měl i možnost si pohladit a být v jedné místnosti se skoro dospělým tygrem, resp. tygřicí. Je to divný pocit, strašný adrenalin. Ale po několika minutách to z člověka opadne, a pak už ho bere jen jako "velkou kočičku". U psů to je podobné. Lidi co je znají se psů tolik nebojí, ani těch velkých a bojových. Já mohu o velkých kočkovitých říct, že i snima se dá vyjít tak, že člověk nemusí hned zkončit v žalůdku. :-)
Jinak díky všem za pozitivní hodnocení! Velice mě těší, že se fotografie líbí. :-)
Orezom, tienmi a hlavne aj perspektivou je dotvoreny dojem volnej prirody. Bez toho popisu by si urcite vela ludi myslelo ze je to z potulkov po Azii
doleva bych ho neposouval, takhle mu to ladí!
ano, fotka je krasne ostra.
(takze ma sanci v soutezi obstat)
problemem te souteze je spise to, ze to neni soutez v prednesu, ale v tom, kdo rekne vic samohlasek za jednu minutu.
jako ocenenou fotku ze zoo bych si dovolil uvest tuto:
http://ivohausner.galerie-30-ostrych.tyden.cz/foto/img516-475bdf671a1c4.jpg
(ale je to jina liga.... JINA LIGA)
Trosku mne vadi ten nadhled, ale prazskou zoo neznam, tak nevim jak se tam da fotit. Jinak co to je pojem bojovy pes? Vetsi kravinu jsem dlouho neslysel, teda do doby nez jsem si precetl tu vetu o jine lize. Ano tam to je opravdu jina liga, takova okresni. Ale kazdemu se libi neco jine, jen to nekteri zbytecne druhym porad dokola nevnucuji.
ano pane Radku, skutecne vic lidi cte kucharky a kupuje kalendare Frekvence 1, nez Kafku. Presto je Kafka jina liga.
jinak...
Prosim neplest OCENENE FOTKY a denni kraviny, ktere tam jsou stejne jako i tady. Timto pletenim dojmu a pojmu se dostavate do stejneho argumentacniho hnoje jako Jirka Paroubek. Jste chytry mlady muz, neni potreba si to tedy pokazit nevymachanou hubou.
Radek Klimeš: měl jsem tím na mysli psa, který je trénovaný pro boj. Např. hlídací pes. Ať už je to ovčák, pitbul nebo dobrman. Na plemenu nezáleží. Člověk, který zná psy dokonale pozná co má pes na srdci. Také mu umí sdělit svuj postoj k němu. Různá neštěstí jsou většinou způsobený špatnou výchovou psa a neznalostí člověka, který je psem napadnut. Ale to je na širší diskusi mimo obor tohoto serveru. Můžete mě kontaktovat privátně a téma proberem. S nadhledem souhlasím, také preferuji fotky z očí do očí ve stejně výšce. Však jsem jeden z mála sílenců, co si v zoologocké zahradě kvůli fotografii lehne na chodník a nechá přes sebe překračovat ostatní návštěvníky. :-) U tohoto výběhu to skutečně nejde, tam bude nadhled vždycky. Na druhou stranu to umožnilo, aby vodní hladina vytvořila ono zajímavý pozadí. Kdyby to šlo a bylo focený ze stejné úrovně, pozadí by byl žlutý beton. V Zoo si člověk prostě občas nevybere.
Radek Burda: To máte sice pravdu, ale když jste na zahraničním focení, leckdy máte na vyfocení toho či onoho pouze den, dva. Já měl hodinu na to abych vyfotil tygra. Velké kočkovité fotím zdaleka nejčastěji, a proto to byl i muj cíl pro ten den. Raní slunce, jestli se tak dá nazvat světlo v devět hodin dopoledne, svítí skutečně pouze tu hodinu. Pak začne být tvrdé. Navíc stoupne teplota a tygři hodí placáka v trávě ve stínu a je definitivně po focení. Myslím si, že většina zůčastněných dělala zásadní chybu v tom, že nevydrželi moc dlouho na jednom místě a nesnažili se z něho něco víc vydolovat. Prostě chodili a cvakali co je napadlo a zaujmulo. Takhle se ale v zoo fotit nedá. Tedy pokud z toho nemá být hrst obyčejných fotek ze zoo. Ta fotografie na kterou jste odkázal se mi z mnoha důvodů nelíbí. Jednak nemam rád takovéto černobílé fotografie. Není to hra stínu a tvarů, je to jen zamaskování špatně exponované fotografie anebo zkrátka pokus o umělecký dojem. Navíc divákovy podsunutá depresivní nálada. To zvíře se třeba jen dívalo jak sleze dolu. To je taková ta špatná atropomorfizace. Kdy fotograf zvíře nechápe a nerozumí, ale navíc mu vlastně vnutí svou vlastní emoci. Proti gustu žádný dišputát, ale u mě takovýhle fotografie přízeň nenajdou a ani je nikdy nebudu tvořit.
krásný kotě :-) jak jsi byl blízko? :-)
No já s dovolením na rozdíl od porotců nijak uchvácena nejsem, průměrná zoo fotka, takže taky podle toho boduju.
Můj názor jsi slyšel veřejně :-)
Však jsem ji také vybral, z těch prvních třech mohly být první všechny!
líbí
Ve své podstatě má R.B. pravdu, fotky které nafotil I.Hausner jsou emotivnější, mají lepší kompozici, nápad i vtip, ale fotograf v zoo pracuje( alespoň si myslím) a má tudíž mnoho času k zachycení dobrého momentu. Je veliký problém udělat za pár hodin dobrý snímek. Je to spíš otázka náhody. Několikrát jsem vedl pře o tom, že kdyby např. přijel světový fotograf do Beskyd a měl udělat za 2 hodiny fotku s které by ostatní sedli na zadek, prostě by jí neudělal. Fotka je o čekání na světlo, musí znát důkladně prostředí a potom teprve může vzniknout dobrá fotka. Takže suma sumárum, vše jde nafotil určitě lépe, ale musí na to být čas, tahle fotka je určitě dobře vyfocená za daných podmínek.
naprosty souhlas, je dve drobne poznamky...
1. psal jsem to i ja, ze ten problem je jiz z principu v zadani souteze... proste ukol neco udelat za den je spis "kdo rekne vic samohlasek za jednu minutu." nez foceni.
2. Hlavni potiz, kterou mam s autorem je v jeho tvorbe - podivejte se na jeho galerii.. on proste rad dela ostra fota.. nejen na soutez, kde se to da oduvodnit spechem a casovym limitem, ale bohuzel i ve sve volne tvorbe....
a to dnes nestaci....
MNě se moc líbí. A mohu-li se zeptat, kde je ta fotka focená? Přeji pěkný večer.
Jako bych ji uz nekde videl ;-).
...Jinak prvni foceni 300L v noci nedopadlo vubec spatne (tam se stejne ostri rucne)...
"Není to hra stínu a tvarů, je to jen zamaskování špatně exponované fotografie anebo zkrátka pokus o umělecký dojem" ..... to myslíte Vladimíre doopravdy vážně? Konkrátně u Ivo Hausnera?
No v reálu jít níž by se mu určitě nelíbilo :-)
Radku Burdo:)
v podstate mas pravdu a na druhe strane se i seredne pletes. Jinak uz jsme si tykali nekdy cca pred rokem...
V. Belohradsky
Je to tema mimo tuhle fotku, ale nema to smysl probirat. Psy jsem choval po cca 12 let a prevazne ty "bojove" a tak o tom neco vim dokonce i ze zakulisi byt mnou neoblibenych aktivit.
Ondřej Prosický: ještě jednou moc děkuji, byl jsem opravdu příjemně překvapený. Je to fajn stimul do dalšího focení. :-)
Husky - Jaroslava Doleželová: 400mm na 30D, tygr má něco přes metr, takže odhadem tipuji 25-30m. Proto ten nadhled není až tak drastický, i když jsem stál asi dva metry nad jeho horizontem.
Marie Hajná: v pražské ZOO u dolního výběhu tygrů sumaterských. Je to focení ze zídky směrem z východu na západ s dopoledním světlem.
Pavel Vabrousek: Tak to jsem rád, mě to nějak neštimovalo, že by zoom kreslil lépe jak pevné sklo. :-)
www.klemhole.cz: na mě to tak působí. I když se panu Hausnerovi omlouvám, sám nemám rád když unáhleně hodnotí. Pána fotografa neznám, ale z toho co jsem viděl mě neoslovil a nepovažuji to za správnou cestu jak fotit zvířata. V tom není nic osobního. Já se svou fotografií snažím zvíře přiblížit divákovi, vyjádřit jeho estetickou hodnotu (nejen tu vzhledovou estetiku), kterou běžný návštevník zoo nevidí. Osobně bych rád aby moje fotografie měly dokumentární a nebo estetický charakter, já foťákem nemaluju expresionistický obrazy, já fotím to co je mi blízké a chci se o to podělit s okolím. S jeho stylem zobrazení zvířete se nestotožňuju. Z pohledu milovníka přírody, zoologa hobisty a přítele zoologických zahrad mi jeho styl fotografie spíše vadí. Zvířata jsou krásný takový jaký jsou, tak proč jim přisuzovat lidské role a ještě k tomu depresivní. Zvíře je prostě krásné samo od sebe takové jaké je.
Reagoval jsem tím na utrousenou poznámku, že aby mé fotografie byly lepší, měl bych fotit jako on. Opravdu touhle cestou jít nechci.
Radek Burda: Hloubka ostrosti je OK, vzhledem k technickým možnostem. Navíc já preferuji a prosazuji, že by ostrost u zvířete měla být od čumáku po oči a to fotografie pana Hausnera nesplňují. Vím že ultra malá hloubka ostrosti je teď v módě (víz diskuse o fotografiích typu BOAS), ale to neznamená, že to je jediná a správná cesta k fotografické nirváně-úspěchu. Podívejte se třeba na fotografie pana Andyho Rouse. Jeho fotografie dokazují, že skvěle a jedinečně se dá nafotit i to co bylo nafoceno už milionkrát a přitom jeho fotografie nelžou, nejsou černobílé, a dokonce mnohdy jsou focený i na hyperfokální vzdálenost.
Nechci se přít o tom kdo a jak fotí. Každý fotí svou cestou. Vám se jeho styl a způsob očividně líbí a ten smysl v tom vidíte. Ja o fotce smýšlím jinak a už vůbec o fotografii zvířete v zoo. Nechci fotit depresivní fotky. Mám rád barvy a světlo, a hlavně zvířata takový jaký jsou. Toť vše přátelé.
Petr Šigut: Souhlasím, i když ne zcela. Dobrý fotograf Wildlife ví kam jede a co tam jede fotit. Takže se dobře technicky i teoreticky připraví. Dokonce si udělá i představu o tom odkud půjde světlo a jaký bude počasí. Pak klidně může během těch dvou hodin nafotit skvělé fotografie protože byl připraven a u focení přemýšlel. Štěstí přeje připraveným.
Já se sice bavil o Beskydech.ale jako bych nic neřekl.
Petr Šigut: Souhlasím, je to polemika. Ale platí to i o Beskydách. Tuším že v Beskydách je oblast ptačí rezervace. Jedno z mála míst, kde se dají nafotit například tetřívci. Předpokládám, že zkušený fotograf si zjistí kde přesně se nachází a to i pomocí zkontaktování lesní správy a ornitologů, kteří danou oblast sledují. Ve chvíli kdy bude vědět kde se vyskytují, si na Google earth zjistí jaký tam bude světlo. Jestli to je na planině nebo na západním svahu. Podle toho si naplánuje čas cesty. No a podle počasí a hlavně směru větru určí vhodný den pro focení. Mezitím bude fotit třeba někde jinde.
Je to polemika, ale jde to a věřím že mnozí fotografové to tak dělají. Víc by k tomu ale asi řekl pán Stach, který s podobným focením má velmi bohaté zkušenosti. Já mám takovouto zkušenost pouze se zoo. Kdykoliv někam jedu, zjisťuju si nejprve co se v dané zoo chová, jak zoo vypadá, odkud jde světlo. Směr větru je pro mě zatím zbytečnost, ale samozřejmě počasí si zjišťuji. Nebudu se hrnou přes celou ČR abych tam přijel do mlhy a slejváku. To bych se svým nepříliš světelným vybavením moc nepořídil.
naposled:
je dvoji cesta, jake vydavat postovni znamky.
Rytecka skola ceska - Hercik, Housa.... strasna rehole, ale nesmirne svetove ocenovana odborniky. Spickova, nedostizna skola.
A pak jsou tu barevne obrazky, ktere k nam chodi z exotickych zemi. Velmi popularni pro sbirani laiky, protoze "jsou barevne a tak verne skutecnosti".
Vase zvirata jsou take hezky barevna. Jak rikate vy: "zvířata takový jaký jsou". Take budou mezi laiky zcela jiste oblibena. Takze to tak i berte. Nejste Hercik.
Jo a nesnazte se relativizovat, ze sto hlav sto chuti. Existuje Michelin Guide a ten restaurace naprosto pregnantne rovna podle kvality. A zvysoka pece na to, ze zrovna vam chutna ve vyvarovne.
Radek Burda: Dostal jsem z našeho rozhovoru dojem, že se tu třou dva světy. Vy hledáte ve fotografii skrytou zprávu a jakési oduševnění. Já hledám estetično a pravdivý příběh.
Každopádně jakkoliv jsou naše fotografické ideály od sebe vzdáleny, oba mají své diváky a proto mohou mít i svůj úpěch. V tom se snad shodnem.
Jinak kniha "Naučte se vidět kreativně" autorem je PÁN fotograf Bryan Peterson, strana 76 "Barva". Pokud jste nečetl, doporučuji. Autor vypráví jeho příhodu z krčmy kdesi na francouzském venkově, kde zaslechl rozhovor dvou fotografů bavící se o černobílé fotografii versus barva. Je to minimálně zajímavé zamyšlení na vnímáním fotografií.
boze, porad se nechate vlacet spatnymi proudy..
vy se nebavite s cernym dogmatikem, nad kterym je tak snadne zvitezit.. v me galerii je BW jen vskutku zopar.
Ja opravdu ve fotografii hledam zpravu, protoze narrativni zobrazovani je mrtve jiz nekolik stoleti.. naposled s tim udelali slavu malirsti akademici v 19.stoleti, pak jiz jen nekonecna zívacka.
Vase fotky zobrazuji. Prvni signalni. Do casopisu "Halali" bohate staci. Na zdejsi divactvo staci taktez bohate. Ale moderni fotografie to neni uz dveste let.
(cimz nerikam, ze nam ji fotografove nechrli denne v milionech novejch kusech)
Proste: uspech ma i pilot, kdyz stastne dosedne na letiste. Ale ne kazdy pilot, ktery umi pristavat, je letecky akrobat Jirmus. Ani Vami zminovany Andy neni Jirmus, bohuzel. I kdyz je asi bohaty.
Radek Burda: Vzdávám se. Už nějak nerozumím tomu co se mi vlastně snažíte sdělit. Nerozumím pojmu "moderní fotografie". Včem spočívá "moderní fotografie"? Dá se tygr brouzdající ve vodě vyfotit moderně? Jak by to podle Vás mohlo vypadat?
:-)
blahopřeju
Moc pěkná !
Na ZOOovku pěkná. Líp to snad udělat nešlo.
nema chybu!!!
Podle mého názoru je tygr to nejkrásnější, co příroda stvořila, tato fotka to jen potvrzuje! Kam se hrabou všechny ty zmalované miss ...
Chápu autorská práva, no signature mi tam dost překáží