Oblouk Mléčné dráhy nad vrcholkem Lysé hory. Jeden konec MD se ztrácí ve světelném smogu Ostravska (je vidět Hyundai), druhý se schovává za Lysou horou. Panorama z 8 snímků, 4 ve dvou řadách. Fotka ukazuje, o kolik krásy se připravujeme nadužíváním veřejného osvětlení. Fotografováno v 1200 m n.v.
Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
..
Pre mňa je zaujímavý i názov fotografie.
To Ostravsko uz tam je dost rusive, to uz bych tam nemusel, jinak na ISO 4000 na Canon 70D uz musi byt ve vetsim rozliseni sumu jako svi*na...
ISO 4000 - není to takové špatné u 70D. Šum je skoro stejný jako D7200. FF jsou šumově samozřejmě dále. Ale u panoramat, i tohoto 2 řadého, se šum při zmenšení na "normální" velikost prakticky ztratí.
Ostravsko se podle mě vypustit nedalo. Jednak to světlo, tedy světelný smog má své místo, i kompozičně z ohledem na konec oblouku Mléčné dráhy.
mne se to technicky (vim, ze je to dost narocna scena) fakt moc nelibi. A ani moc kompozicne, abych byl uprimny. Na ruznymi castmi svetelneho smogu je ostry tmavy prechod, okolo tech listnacu to podezrele sviti atd. Ty prepaly, ktere jsou jeste viditelne ztlumovany, celkovemu dojmu moc nepomahaji. 3+
"mne se to technicky (vim, ze je to dost narocna scena) fakt moc nelibi. A..." - zobrazit celý komentář
Nevím jestli znáte Ostravsko, které je menší částí hornoslezské průmyslové aglomerace.
1. Záběr má horizontálně cca 180°. Tzn., že je v něm světelný smog min. 7 měst a plno fabrik v něm. Proto je velmi nerovnoměrný horizontálně i vertikálně. Na klasické fotce nerovnoměrnost není moc vidět, protože máte v záběru cca 1 - 2 města.
2. HDR jsem nepoužil. Na Ostravsku je nejprašnější prostředí, které právě ovlivňuje intenzitu světelného smogu, úzce spolu souvisí. V ten den foukal vítr jen nahoře, dole se prach příliš nerozptyloval. Navíc nad Arcelor Mittal se dostává prach výše než jinde. Výsledkem je právě výrazný přechod světlo tma. Podobné to mám na jiných fotkách z jiných období, kdy bylo podobné počasi. Pokud jde o listnáče - je vidět, že vrchní listy jsou ovlivněny větrem, spodní ne. Spodní světlo odrážejí, vrchní ne, protože jsou natočeny jinak a navíc se chvějí. Světlo za listnáči odpovídá světlům od Karviné a obou Těšínů.
Navíc - když jsem se díval na detail před složením, bylo vidět vrstvu patrně osvětleného prachu nad Hyundai, výšku jsem odhadl na 30 - 50 m.
3. V podstatě nejvýraznější úpravy jsem dělal (kromě složení) od Mléčné dráhy nahoru.
"Nevím jestli znáte Ostravsko, které je menší částí hornoslezské průmyslové..." - zobrazit celý komentář
Děkuji za obsáhlé vysvětlení a že můj názor berete v pohodě. Nijak extra to tam neznám, byl jsem jen 1x na Lysé i za tmy spolu s tím borcem, co tam leze v trenkách i v zimě a v Kopřivnici mám tchýni:). Nejsem si úplně jist, zda si přesně rozumíme v detailech, ale nemá smysl to takhle na dálku pitvat. Určitě souhlasím s tím, že by bylo směrodatnější, kdyby tuto fotku hodnotil někdo, kdo tam takové fotky také dělá a specializuje se na tento druh fotek. Nikdy jsem ale na podobných fotkách z těchto míst neviděl tmavé vodorovné linky. Nevím, zda to vidíte na fotce stejně jako já...
Super. Jen nerozumim te expozici. Predpokladam, ze 20 sekund je celkovych, protoze 8x20 je 160 a za tu dobu se Zeme vuci hvezdam otoci natolik, ze by to neslo takhle slozit. Nebo se pletu?
"Super. Jen nerozumim te expozici. Predpokladam, ze 20 sekund je celkovych,..." - zobrazit celý komentář
Omlouvám se za nepřenost, jde o panorama 8 snímků, každý po 20 sec.
"Omlouvám se za nepřenost, jde o panorama 8 snímků, každý po 20 sec...." - zobrazit celý komentář
Tak to tedy prosim o vysvetleni, jak je mozne poskladat snimek, kdy za 160 sekund se vlivem pohybu Zeme posune obloha (a hvezdy na ni) tak, aby nebyly rozmazane nebo znasobene? Diky.
"Tak to tedy prosim o vysvetleni, jak je mozne poskladat snimek, kdy za 160..." - zobrazit celý komentář
Problém je pohyb hvězd vůči krajině. Existuje vztah mezi ohniskem skla a max. délkou expozice, než hvězdy vytvoří čárky.
Dobrá robota..
"To Ostravsko uz tam je dost rusive, to uz bych tam nemusel, jinak na ISO..." - zobrazit celý komentář