Nemůžete komentovat. Nejste přihlášen(a).
neurazí, nenadchne
líbí
Jenomže já tu nejsem proto, abych lidi urážel, ani abych v nich vyvolával nadšení. Ocenil bych úplně jiné emoce. Ale i tak díky za ta dvě slova.
"Jenomže já tu nejsem proto, abych lidi urážel, ani abych v nich vyvolával..." - zobrazit celý komentář
no je to taková floskule, jistě víš, co jsem myslel. Nadchnul bych se někdy rád. tak třeba jindy
Docela hezké a romantické. Plot, voda, zelená... líbí se.
"Docela hezké a romantické. Plot, voda, zelená... líbí se...." - zobrazit celý komentář
Díky, Maruško, ano, bylo to příjemné místo.
Jako RP, Chybí náboj, který by zaujal.
"Jako RP, Chybí náboj, který by zaujal...." - zobrazit celý komentář
To je mi líto, že ho tam nevidíš.
"To je mi líto, že ho tam nevidíš...." - zobrazit celý komentář
Nemusí ti to být líto. Máme každý svoje vidění světa, Ostatně kdyby tomu tak nebylo, byl by život velice fádní. Přeji dobré světlo.
*/3 ... slabe, neurazi ale ani neoslovi (natoz nenadchne) ... mam takovou teorii .. fotka musi mit subjekt, svetlo a kompozici, aby byla skvela ... aby byla dobra, tak musi mit perfektni alespon jednu ze tri jmenovanych a dobrou tu druhou ... tohle nema svetlo, subjekt je slabej a dobre, ma to kompozici, co neurazi ... vysledek = slabe
"*/3 ... slabe, neurazi ale ani neoslovi (natoz nenadchne) ... mam takovou..." - zobrazit celý komentář
To, co jsi zde předvedl, má být zhodnocení fotografie? Tak to dovol, abych se zasmál. Každé "ano" a "ne" má své "proč" a "proto". Až tvé zhodnocení nebudou jenom prázdná slova, ale slova naplněná konkrétním obsahem, tak tě začnu brát vážně.
Jirko, nejsem expert, takže jak na mě působí. Líbí se mi odstíny barev i voda s lehce znatelnými odrazy, vše přináší klid. Zaujal mě laťkový plot (něco před ním a něco za ním...), a proto já bych fotku "uřízla" kousek nad ním. M
"Jirko, nejsem expert, takže jak na mě působí. Líbí se mi odstíny barev i..." - zobrazit celý komentář
Mahu, díky, to je velmi citlivý postřeh. Zkusil jsem odříznout odzhora mezi plotem a horní hranou zhruba na půli "cesty" a je to ono. Tak to mělo být, máš dobré oko. Ať se Ti daří v novém roce, jen vše dobré. Pěkný den. J
"To, co jsi zde předvedl, má být zhodnocení fotografie? Tak to dovol, abych..." - zobrazit celý komentář
a) nejsem povinen hodnotit vubec nic, b) je mi naprostej sumak, jestli me a nebo nekoho jinyho beres vazne ...
pokud chces hodnoceni fotografie, tak si zapni body, hrdino ... potom bys dostal naprosto ferove zhodnoceni svy fotografie tak jako 95% vsech ostatnich co sem davaj fotky misto "prazdnych slov" ... samozrejme chapu, proc se *naprosto pravem* bojis body si zapnout ... byla by to na body dost velka spatenka mistre jinotaju, podobenstvi a naznaku
"a) nejsem povinen hodnotit vubec nic, b) je mi naprostej sumak, jestli me a..." - zobrazit celý komentář
Místo bezduchých komentářů bys měl napsat něco, co přinese konkrétní zpětnou vazbu. Mahu mi např. napsala svůj postřeh ohledně řezu, já jsem si to vyzkoušel a má pravdu, bylo by lepší říznout trochu vršek. Nedělalo mi sebemenší problém to veřejně uznat a poděkovat jí za podnětnou připomínku. A co ty? Jenom se tady řídíš nějakou svojí subjektivní tabulkou, ale co si z toho má člověk odnést jako poučení? Vůbec nic, protože v prvé řadě ty neříkáš vůbec nic. Jenom tady meleš subjekt, světlo, kompozice. Zkus o všem říct něco konkrétního, třeba o kompozici. To je tady velmi časté slovo. Víš vůbec čeho všeho se týká kompozice? Kde končí poučky a začíná vlastní invence? Jaké všemožné stavební prvky a metody lze využít pro výstavbu kompozice atd.? Až budeš schopen mluvit věcně k věci, tak to bude o něčem jiném. Zatím jenom čeříš vodu.
"Místo bezduchých komentářů bys měl napsat něco, co přinese konkrétní..." - zobrazit celý komentář
rekl jsem ti naprosto konkretne, jak mi fotka pripada:
1) svetlo (a atm. podminky) nic, nula - dost by pomohlo, kdyby sis' treba rano privstal a nebo sel udelat stejnou fotku vecer, aby slunicko bylo v ostrejsim uhlu s horizontem .. To stejne atm. podminky ... rano by urcite mohly bejt u vody zajimave ..
2) subjekt - no dejme tomu, nemuzes jako Clint vyrazit nekam do hor napriklad ... vybral sis' tohle, tohle neni fotka uplne o subjektu ... tady ti nezbyva nic jineho nez vypilovat bod #1 a #3
3) kompozice - tohle podle me nestaci ... neurazi ale ani neoslovi .. doporucuju bud delat nejakou fotku na siroke ohnisko s detailem v popredi (kterej tady neni) a nebo naopak ohnisko prodlouzit a fotku nekomplikovat a vybrat si nejakou nosnou cast, coz by tady mohlo bejt to rakosi pod tim stromem bez te hluche a zbytecne casti vpravo .. Clovek kdyz se diva na fotku, tak kazdej (to si troufam tvrdit) prohlizi levou cast .. napravo nic neni ...
nedekuj ... rado se stalo .. zdar
"rekl jsem ti naprosto konkretne, jak mi fotka pripada: 1) svetlo (a atm...." - zobrazit celý komentář
No vidíš, docela pěkně jsi se rozepsal. A to už vytváří prostor pro diskuzi.
1.) Dobře vím, že světlu se ve fotografii přikládá velký důraz a také vím, kdy se projevuje nejpůsobivěji. Když ale chci fotografii vystavět na něčem jiném než na světelné atmosféře, a to já chci, tak se výraznému světlu, světelným efektům, záměrně vyhýbám, protože by to byla nežádoucí konkurence mému hlavnímu záměru.
2.) Subjekt tu je, velmi výrazný a dominantní a determinuje se jednoznačně jako průsečík obsahu, který fotografie sděluje. Ostatní nechám na divákovi.
3.) Říká ti něco pojem "negativní prostor ve fotografii"? Tady to sice není až tak úplně typický příklad, ale pro lepší pochopení – i tam, kde není nic, tak tam přece něco je – právě ta prázdnota. A i prázdnota může být v důležitém kontextu k ostatním částem fotografie.
Polepšil ses, tak zase nezdrhni k tomu svému nicneříkajícímu bodování.
"No vidíš, docela pěkně jsi se rozepsal. A to už vytváří prostor pro diskuzi..." - zobrazit celý komentář
Vznešené žvásty o císařových nových šatech. Ty ti jdou, ale za nimi prázdno. P.s. nápad s ořezem není vůbec dobrý a ty to víš. Celkem příznivé poměry ploch se tím IMHO poničí
"Vznešené žvásty o císařových nových šatech. Ty ti jdou, ale za nimi prázdno..." - zobrazit celý komentář
O vznešených žvástech nemá cenu mluvit. O ořezu ale ano. Sebekriticky jsem přiznal, že seříznout fotku, jak naznačila Ma Tal, se mi opravdu líbí víc, než můj původní snímek. A to ze dvou důvodů:
1.) Po ořezu se do horní levé čtvrtiny, což je nejsledovanější část obrazu, dostane výrazněji motiv plotu;
2.) A motiv plotu, jako určující objekt celé fotografie, by měl být první "na ráně". Což se tímto stane.
Nebo myslíš, že důležitější než plot je plovoucí žabinec?
"O vznešených žvástech nemá cenu mluvit. O ořezu ale ano. Sebekriticky jsem..." - zobrazit celý komentář
podle mého vidění je opak pravdou. Odstraněním části vršku se dostane více na ránu žabinec, Jeho plocha beztak tonálně výrazná, se relativně ještě zvětší. Součástí hlavního motivu jsou nejen plaňky plotu, ale celá "srostlice" kmene s plotem. Prostě a dobře za mě ponechat takto
"neurazí, nenadchne..." - zobrazit celý komentář