-
Diskuse ke galeriím |
29
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Fotogalerie |
10
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Dotazy a připomínky |
9
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke článkům |
6
příspěvků za
posledních
30
dnů
-
Diskuse ke galeriím |
3
příspěvky za
posledních
30
dnů
Tak je 5D utěsněný proti vodě a prachu jako jedničková řada nebo není? ;) "Ja totiz nevidim jediny duvod, proc by mel byt EOS 5D mene utesneny nez 1D M II"
Martin: Jo, měl jsi pravdu, ověřil jsem si to a není utěsněný stejně jako jedničková řada.
Kdysi se tvrdilo, že na takhle veliký snímač směrem ke krajům dopadá málo světla a tudíž že to má vliv na snímek. Hlavně u širokoúhlých objektivů dělaných pro kinofilm. Údajně to měl např.Kodak s full frame. Nebylo to na fotkách někde znát? MS
Milos: Vylozene exaktni srovnani jsem nedelal ale subjektivne mi prislo, ze 5D je na tom v tomto ohledu velmi dobre a rekl bych dokonce ze o fous lepe nez 1Ds Mark II.
Michal: tak vidis - to utesnenie nebola ziadna fama...:-)
...este by som podotkol (a je to iba moj nazor) - myslim si ze to nie je profesionalna zrkadlovka ale iba polo...profi je naozaj iba 1d a 1ds...:-)
Kapsa> moc hezka recenze, akorat bych souhlasil s Tonem, ze tohle neni profi pristroj, ale pristroj pro "majetneho nadseneho amatera" :o)
kazdopadne jsi nezminil otres pri sklopeni zrcatka, podle mych zkusenosti jsem cekal, ze to bude v recenzich jmenovano, jako nejvetsi negativum 5Decka ...
ps: potom, co jsem si s petkou hral jsem docela rad za 1Dmk2 (ted si trosku honim ego;o) )
Milos506> 1) Zalezi na objektivu 2) kdyby to byla pravda, tak bys tento jev pozoroval i na kinofilmu ... nezapomen, ze 35mm je standard, nikoli zadnej oversized senzor, jak tvrdi Nikon :o)
jojo kluci tenhle pocit mam od začátku - počkám si na 1D s Fullframe ;)
Pěkná recenze.
Jenom jsem vůbec, ale vůbec nepochopil diskuzi o profi přístroji. Jaká je definice profi stroje? Že s ním fotí profíci? Pak klidně 20D. Nebo že s ním fotí profící na velkoplošné reklamy? Pak velkoformáty a skenovat nebo s digi-stěnou? Záleží na oboru, v jakém příslušný profík fotí. Nedávnou jsem někde (myslím, že to byl Bob Atkins) četl pojednání, jestli 5D/full frame nebo 20D/APS-C. Jednoznačným závěrem pro mě bylo, že pokud jdu do wildlife fotografování, kde mám benefici z crop faktoru, tak je lepší APS-C. Pokud full frame oříznu 1.6x, tak výsledek je horší než na APS-C.
Ovšem pokud je znakem profi-foťáku pouze cena, tak jsem zticha. Ale ona skutečně hranice amatérská/polo-profi/profi je velmi vágní a každý má o ní jinou představu. Možná řící, že pouze 1 foťák od dané firmy je profi, a jsme všichni nespokojení.
Škatulkování na více a méně a jedině profi mně přijde docela zcestné. Záleží skutečně na potřebách daného profíka. Z toho hlediska je samozřejmě pro někoho 5D profi foťák, pro někoho amatérská ...
Toť asi vše k této nesmyslné debatě.
Ad profi: od jednoho managera mezinárodní firmy jsem slyšel (lehce upraveno, smysl zůstává): "profi je, když foťák zavřete do místnosti, kde je 100% vlhkost a teplo, pak je tam zima, podmínky se střídají a foťák to nejenom přežije, ale hlavně stále fotí...". Já bych to přeložil jako "vydrží jakékoliv zacházení". Jinak je tu dost neplodná diskuse o vlastních názorech (ale to už naznačil Ivan)...
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen(a).